۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

آشنایی با تابلوهای لایت باکس

اگر به دنبال راهی برای جلب توجه بیشتر و یا معرفی برند خود هستید؛ به شما پیشنهاد می ‌کنیم به دنبال تابلوهای منحصر به فرد بروید. یکی از بهترین و مناسب ترین تابلوها در این زمینه، تابلو لایت باکس است. در واقع  شما با داشتن یک لایت باکس تبلیغاتی با یک طرح زیبا و خلاقانه؛ می توانید به راحتی برند، پیام و لوگوی تجاری خود را در داخل و خارج از مغازه و فروشگاه، به نمایش بگذارید.

لایت باکس ها بسته به مکانی که قرار است در آنجا نصب شوند، به انواع مختلفی مثل یک طرفه، دوطرفه، ایستاده، آویز و… طراحی می شوند. اما نکاتی وجود دارد که بهتر است به هنگام سفارش تابلو لایت باکس، مد نظر قرار دهید.

آشنایی با تابلوهای لایت باکس

اگر کمی تیزبینانه تر اطراف خود را نگاه کنید؛ متوجه می شوید که در یک مجتمع تجاری و یا یک مرکز پزشکی لایت باکس های زیادی قرار دارد. تابلوهای لایت باکس بیشتر به دلیل نورانی بودن مشهور شده اند. در واقع زمانی که یک تابلو لایت باکس را در یک مکان نسبتا تاریکی قرار دهید؛ یک کنتراست نوری بین تابلو و فضا ایجاد می ‌شود.

در حقیقت به واسطه نور خیره کننده لایت باکس هاست که توانسته اند در زمینه جذب مشتری و بازاریابی، موفق عمل کنند. اما بپردازیم به نحوه طراحی و ساخت لایت باکس.

در ابتدا طرح پیشنهادی مشتری توسط طراح بازبینی شده و در صورتی که هیچ ایراد خاصی نداشته باشد، به مرحله تولید می رود. در مرحله تولید طرح مورد نظر با کیفیت بالایی به چاپ می‌ رسد. طرح چاپ شده درون جعبه هایی که معمولا از جنس آلومینیوم هستند قرار گرفته و نورپردازی برای آن، انجام می شود.

مزیت بزرگی که لایت باکس ها دارند این است که می توان با یک بار هزینه، به دفعات و با طرح های مختلف از آن استفاده کرد. به این صورت که قاب دور لایت باکس باز شده و طرح درون آن، به راحتی تعویض می گردد.

کاربرد لایت باکس های تبلیغاتی

از این تابلوها بیشتر در مکان های پرتردد استفاده می شود. اگر به محیط پیرامون خود دقت کرده باشید، نمونه هایی از لایت باکس ها را روی دیوار بیرونی موسسات تجاری، ساختمان های شرکتی و از این دست مراکز حتماً دیده اید. علاوه بر این، لایت باکس ها در فرودگاه ها به عنوان تابلو اعلانات و یا تابلوی تبلیغاتی هم وجود دارند.

البته که استفاده از لایت باکس ها به همین مکان ها محدود نمی شود. از این تابلوهای پرطرفدار می ‌توان به عنوان منوی غذایی رستوران ها، استفاده کرد. علاوه بر این، در ایستگاه های قطار و مترو هم از این تابلو برای نمایش اعلانات و تبلیغ، استفاده می شود.

اما چه دلیلی باعث شده است که افراد به سمت تابلوهای لایت باکس بروند. اولین و مهمترین چیزی که لایت باکس ها را از سایر تابلوهای تبلیغاتی متمایز کرده است، نورپردازی بسیار زیبای آن‌ها می باشد که در مکان های تاریک و مخصوصا به هنگام شب، باعث جلب توجه نگاه مخاطب می گردد.

مصرف انرژی قابل قبول، ماندگاری و طول عمر بالای تابلو، امنیت تابلو با توجه به محل نصب، راحت بودن نصب تابلوهای لایت باکس به دلیل سبک بودن و سازگاری بالایی که این تابلوها با محیط زیست دارند، آن ها را در بین مخاطبین محبوب ساخته است.

کاربرد لایت باکس های تبلیغاتی

معرفی انواع تابلو لایت باکس

قبل از اینکه به سراغ ذکر نکات مهم برای سفارش لایت باکس‌ های تبلیغاتی برویم؛ بد نیست با انواع لایت باکس ‌ها، آشنا شویم. این موضوع به شما کمک می‌ کند بتوانید انتخاب بهتری در این زمینه، داشته باشید. روز به روز بر تنوع لایت باکس ها همانند دیگر تابلوهای تبلیغاتی، افزوده می ‌شود. به طوریکه در سال های اخیر شاهد بروز لایت باکس های متفاوت و البته مدرن تبلیغاتی، بوده ایم.

در ادامه برخی از انواع این تابلوهای نورانی را معرفی خواهیم کرد:

لایت باکس اوت دور (Out door)

لایت باکس آوت دور همانطور که از اسم آن مشخص است، جهت استفاده در فضاهای خارجی، مجتمع ها و ساختمان ها، کاربرد دارد. به طوریکه می ‌توانید انواع آن را در خیابان ها و معابر عمومی، اطراف پارک های بزرگ و فضای بیرونی نمایشگاه ها، مشاهده کنید.

این تابلو دارای ساختاری شامل قاب آلومینیوم یا کامپوزیت به همراه پایه فلزی و روکش کامپوزیت، می ‌باشد. به طور کلی، نورپردازی تابلوهای لایت باکس توسط لامپ های ال ای دی و اس ام دی، انجام می شود. این لامپ ها طول عمر بالایی داشته و مصرف برق پایینی هم دارند. وجود این دو مزیت در کنار هم باعث شده است که اکثر تابلوسازان در سال ‌های اخیر روش‌ های سنتی را کنار گذاشته و برای نورپردازی تابلوها به سراغ این لامپ های کم مصرف اما مدرن، بروند.

لایت باکس اسکرول (Scroll)

این تابلوها معمولا در ابعاد بسیار بزرگ ساخته می شوند که برای محوطه بیرونی ساختمان ها و معابر عمومی، کاربرد دارند. لایت باکس اسکرول از یک فلز محکم ساخته شده که بر روی آن یک درب شیشه ای، قرار می ‌گیرد.

شما می توانید از محفظه داخلی لایت باکس های اسکرول برای قرار دادن پوستر یا بنرهای بزرگ، استفاده کنید. وجود لامپ ها باعث می شود تصویر درون این لایت باکس به وضوح توسط رهگذران، مشاهده گردد.

لایت باکس علاوه بر اینکه حالت تبلیغاتی داشته و می تواند یک برند تجاری، محصول و یا خدمات قابل عرضه را به دیگران معرفی کند؛ باعث زیباسازی فضای شهری هم می شود. به طوریکه شما می توانید از دیدن انواع لایت باکس های رنگی در اطراف خود، لذت ببرید.

لایت باکس اسکرول

لایت باکس کریستالی (Crystal)

همانطور که گفتیم، لایت باکس‌ ها به مرور زمان به انواع جدیدتری تبدیل می ‌شوند. در حال حاضر تابلوهای کریستالی جزء جدیدترین تابلوهای تبلیغاتی، محسوب می ‌شوند. این تابلوها ضخامت بسیار کمی داشته و در گروه تابلوهای باریک، قرار می‌ گیرند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید ضخامت لایت باکس ‌های کریستالی کمتر از یک سانتی ‌متر (1 cm) است.

ویژگی قابل توجه لایت باکس کریستالی، ضخامت بسیار کم و همچنین کیفیت بالای چاپ است. ساخت لایت باکس کریستالی نیاز به دو لایه پلکسی گلاس دارد که تصویر چاپ شده را بین آن دو، قرار بدهیم. خوشبختانه امکان تعویض طرح درون لایت باکس کریستالی، به راحتی فراهم شده است.

درخشندگی فوق العاده این تابلوها باعث شده است که خیلی از افراد ترجیح بدهند آن ها را برای نصب در مکان هایی مثل داروخانه ها، رستوران ها، نمایشگاه ها، آتلیه هآ و… انتخاب کنند. جالب است بدانید لایت باکس های کریستالی را می توان به اشکال مختلف اعم از مربع، مستطیل، دایره و… برش داد.

لایت باکس اسنپی (Snapp)

این گونه تابلوها در زمره لایت باکس های آلومینیومی، قرار می ‌گیرند که از دید ظاهری، دقیقاً شبیه قاب عکس های دیوارکوب می باشند و ضخامت بسیار کمتری نسبت به نوع آلومینیومی دارند. چاپ تصویر در این تابلو روی فیلم های بک لایت، انجام می شود. خوشبختانه مصرف برق در لایت باکس های اسنپی بسیار پایین است. در این تابلو طرح مورد نظر زیر یک صفحه پلکسی گلاس، قرار می ‌گیرد. این کار موجب می ‌شود تابلو از بابت ضربات و صدمات احتمالی، محافظت شود.

به طور کلی با سفارش لایت باکس تبلیغاتی از هر نوعی که باشد، می ‌توانید یک تابلوی کم مصرف و مقرون به صرفه داشته باشید. همانطور که در متن مقاله هم اشاره کردیم؛ جایگزین کردن طرح تبلیغاتی داخل باکس در این تابلو به آسانی قابل انجام است و شاید بتوان این مورد را جذاب ترین و مهمترین مزیت لایت باکس ها، به حساب آورد.

البته مزایای لایت باکس ها به همین تعداد ختم نمی ‌شود. دوام طولانی، کیفیت بالا، نور یکدست و کامل و زیبا با مصرف انرژی کمتر، امکان استفاده به صورت آویز یا دیواری و ضخامت بسیار کم این تابلوها هم جزء مزایای آن ها، محسوب می شود.

لایت باکس استیل

لایت باکس‌ های استیل مقاومت بسیار بالایی دارند و بر همین اساس در بین افرادی که مقاومت تابلو برایشان از درجه اولویت بالاتری برخوردار است، بسیار پرطرفدار می‌ باشند. لایت باکس های استیل در فضاهای خارجی نصب می شوند و می توانند زیر نور آفتاب، درخشش بی نظیر و زیبایی ایجاد کنند. خوشبختانه لایت باکس استیل را می توان با رنگ های مختلف استیل طلایی و استیل نقره ای، تولید کرد. فریم این لایت باکس از جنس استیل بوده و سایر مراحل ساخت آن، شبیه دیگر لایت باکس های تبلیغاتی است.

لایت باکس پرچمی

شاید تا به حال این نمونه از لایت باکس‌ ها را در پیاده رو هنگام عبور و مرور، مشاهده کرده باشید اما در ادامه این مقاله قصد داریم توضیحات بیشتری در مورد آن ها به شما، ارائه بدهیم. لایت باکس پرچمی یک دید دو طرفه را به مخاطب، ارائه می دهد. به همین دلیل معمولا آن را به نام لایت باکس دو طرفه هم می‌ شناسند. این تابلوها دارای دو نمای گلاسه هستند که دو تصویر گرافیکی درون آن ها، قرار می گیرد.

هر طرف تابلو یکی از تصاویر گرافیکی را به نمایش می گذارد. لایت باکس های پرچمی این مزیت را دارند که هم از سمت چپ و هم از سمت راست، بتوانند جذب مخاطب داشته باشند. در حقیقت شما با سفارش لایت باکس پرچمی می ‌توانید دو طرح تبلیغاتی متفاوت را به نمایش بگذارید و اصطلاحا با یک تیر، دو نشان بزنید.

لایت باکس ها می ‌توانند به شیوه‌ های متفاوتی، نصب شوند. لایت باکس های ایستاده می توانند در قسمت ورودی مجتمع های تجاری و ساختمان ‌های اداری قرار بگیرند و راهنمای خوبی برای مراجعین باشند. علاوه بر این، لایت باکس های گردان و لایت باکس های دیواری هم جزء مواردی هستند که هم به زیبایی دکوراسیون داخلی یک فروشگاه، دفتر کار، مغازه و… کمک می کنند و هم به نوعی می توانند اطلاع رسانی مطلوبی برای مخاطبان، داشته باشند.

اگر قبلا در نمایشگاه ها شرکت کرده باشید؛ حتماً می توانید حدس بزنید منظورمان از لایت باکس گردان، کدام است. برخی از غرفه‌ داران برای جلب توجه بیشتر مخاطبان، از لایت باکس ‌های گردان در کنار غرفه خود در نمایشگاه، استفاده می ‌کنند. به این صورت که از تمامی وجه‌ های آن می‌ توانند با طرح های مختلف تبلیغاتی و شعارهای تاثیرگذار، استفاده کنند.

۱۰ نکته ای که قبل از سفارش تابلو لایت باکس باید به آن توجه کنید

برای سفارش هر نوع تابلوی تبلیغاتی نکاتی وجود دارد که اگر آن ها را مد نظر قرار دهید، می توانید یک تابلوی مناسب، زیبا و مدرن، داشته باشید. نکاتی که به هنگام سفارش و خرید لایت باکس لازم است در نظر داشته باشید، شامل موارد زیر می شود:

1. رجوع به شرکت های معتبر تابلو سازی

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید خرید از شرکت های معتبر و باتجربه است. چرا که یک تابلوی تبلیغاتی تنها در صورتی می تواند برای شما جذب مشتری و فروش بالا داشته باشد، که توسط افراد متخصص و ماهر طراحی و تولید شود. هر گونه اشتباه و خطا در روند ساخت تابلوهای تبلیغاتی، منجر به ایجاد خسارت برای مشتری خواهد شد.

2. توجه به کیفیت متریال به کار رفته در ساخت تابلو

حتما به این نکته توجه داشته باشید که اگر از متریال بی کیفیتی برای ساخت تابلو استفاده کنید، دیر یا زود شاهد خرابی آن خواهید بود. بنابراین منطقی است که به واسطه هزینه ‌ای که صرف طراحی و ساخت تابلو می‌ شود، حتماً از مواد اولیه باکیفیتی استفاده شود تا تابلو در دراز مدت و در مواجهه با شرایط محیطی متفاوت، دچار آسیب خرابی نگردد.

3. توجه به کیفیت چاپ

شاید تصور کنید این موضوع چندان اهمیت نداشته باشد اما این طور نیست. حداقل در تابلوهای لایت باکس کیفیت چاپ مسئله مهمی است. چرا که به واسطه نورپردازی خاصی که این تابلوها دارند اگر طرح انتخابی کیفیت چاپ قابل قبولی نداشته باشد، تابلو نمی تواند آن طور که باید و شاید کار تبلیغات را انجام دهد. در واقع هر چقدر کیفیت تابلو لایت باکس بیشتر باشد؛ در جذب مخاطب و معرفی برند تجاری، موفق تر خواهد بود.

4. در نظر گرفتن قیمت

لایت باکسی که سفارش می دهید می بایست از نظر هزینه مقرون به صرفه و منطقی باشد. قرار نیست تابلویی که سفارش می دهید، هزینه بالا و کیفیت پایینی داشته باشد. در واقع شما به نسبت بودجه‌ ای که برای طراحی و ساخت تابلو پرداخت می ‌کنید، می ‌‌بایست یک تابلوی باکیفیت داشته باشید.

۱۰ نکته ای که قبل از سفارش تابلو لایت باکس باید به آن توجه کنید

5. در نظر گرفتن ابعاد تابلو

خوشبختانه لایت باکس ها قابل پیاده سازی در هر اندازه ای می باشند. حتی می توانید این تابلوهای درخشان را به صورت دوطرفه هم طراحی کنید. نحوه نصب تابلو بیشتر به ابعاد آن، بستگی دارد. تابلوهای لایت باکس می ‌توانند به صورت آویز، ایستاده و یا دیواری، نصب شوند.

6. در نظر گرفتن نورپردازی

اگر قرار است در تمامی ساعات شبانه روز، تابلوی تبلیغاتی برند تجاری و یا خدمات قابل ارائه شما را در معرض دید مشتریان قرار دهد، بهتر است یک نورپردازی زیبا و خلاقانه برای آن در نظر بگیرید. لایت باکس ها به نوعی خود منبع نور هستند. به این ترتیب می توانید این اطمینان را داشته باشید که حتی به هنگام شب و در مکان های کم نور هم بتواند به راحتی نگاه مخاطبان را جلب کند.

7. انتخاب نوع لایت باکس

تابلوهای لایت باکس انواع مختلفی دارند و می‌ توانند به صورت یک طرفه یا دو طرفه باشند. اگر کسب و کاری دارید که درست در مرکز شهر و در مکان های پرتردد واقع شده است، داشتن یک لایت باکس دو طرفه می تواند کارساز باشد.

8. امکان استفاده مجدد از لایت باکس

زمانی که مزایای تابلو تبلیغاتی را بررسی می ‌کنید؛ این موضوع در نظر بگیرید که می توانید از لایت باکس های تبلیغاتی به دفعات و با طرح های مختلف، استفاده کنید. بنابراین حتماً از تابلوساز بخواهید قاب اطراف این تابلو را به گونه ای قرار دهد که به راحتی قابلیت باز شدن داشته باشد.

امکان استفاده مجدد از لایت باکس

9. توجه به طراحی تابلو

انتخاب رنگ، فونت و طرح یک تابلو لایت باکس موضوع مهمی است که معمولاً به طراح مجموعه تابلوسازی سپرده می شود. برای اینکه تابلو لایت باکس بتواند بیشترین اثرگذاری را روی مخاطب بگذارد، طرح تابلو می ‌بایست تا حد امکان خلاقانه و زیبا باشد.

10. توجه به خدمات پس از فروش

در این مقاله با مهمترین نکات برای سفارش تابلو لایت باکس، آشنا شدید. اگر قصدتان برای سفارش تابلو لایت باکس جدی است، پیشنهاد می کنیم قبل از هر چیز به یک تابلوسازی معتبر رجوع کنید.

حتی اگر برای ساخت لایت باکس تبلیغاتی به بهترین تابلوسازی شهر هم مراجعه می کنید؛ باید خدمات پس از فروش آن را در نظر بگیرید. چرا که در هر صورت احتمال آسیب به تابلو وجود دارد. این موضوع که خدمات پس از فروش خوبی برای تابلو وجود داشته باشد و تابلو شامل گارانتی و ضمانت هم باشد، اهمیت زیادی دارد.

خوشبختانه تابلو نامور از یک تیم حرفه ای تشکیل شده و شما می توانید روی تمامی مراحل ساخت تابلو، نظارت داشته باشید. از همه مهم تر، این تابلوسازی همراه با تمامی تابلوهای ساخته شده، ضمانت نامه معتبر هم به مشتری، ارائه می کند.

تابلوسازی نامور سال هاست کار طراحی و ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی را انجام می دهد و در این کار مهارت لازم را دارا می باشد. شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان در مورد انتخاب تابلوی تبلیغاتی؛ با کارشناسان تابلوساز از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: