۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

بهترین تابلو باشگاه بدنسازی و سالن ورزشی

ویژگی های تابلو برای سوله ورزشی

سالن های ورزشی و باشگاه ها امروزه به یکی از مکان های پرتردد تبدیل شده اند، چرا که این روزها تناسب اندام برای همه افراد مخصوصا جوان ها یک دغدغه و چالش اساسی است. در یک باشگاه ورزشی می توانید انواع ورزش ها مثل یوگا، پیلاتس، ایروبیک، بدنسازی و… را انجام دهید.‌ هدف اصلی افراد از مراجعه به باشگاه بدنسازی، ورزش و تناسب اندام است. بنابراین محیط داخلی و خارجی باشگاه باید به نحوی باشد که فرد را به انجام ورزش و فعالیت بدنی، ترغیب کند. یکی از اقداماتی که در راستای زیباتر ساختن دکوراسیون داخلی و خارجی یک باشگاه می توان انجام داد، نصب تابلو و یا بنر تبلیغاتی لایت باکس یا تابلو چلنیوم و مانند آن ها است. در ادامه قصد داریم شما را با بهترین مدل تابلو برای باشگاه و سالن ورزشی، آشنا سازیم.

 

اهمیت زیبایی دکوراسیون داخلی باشگاه

زمانی که برای خرید یک محصول و یا دریافت خدمات خاصی به یک فروشگاه، مغازه و یا هر مکان دیگری وارد می شوید؛ اگر با یک دکوراسیون زیبا و هماهنگ با اجزای دیگر در آن محیط روبه‌رو شوید، احساس خوبی داشته و انرژی مثبت دریافت می کنید. این موضوع مخصوصا برای سالن های ورزشی اهمیت بیشتری دارد. چرا که فرد باید از حضور در چنین مکانی احساس هیجان، شادی، امید و نشاط خاصی داشته باشد.

بر همین اساس خیلی از افراد حتی قبل از اینکه اقدام به راه اندازی یک کسب و کار کنند، به فکر طراحی دکوراسیون داخلی و بیرونی آن هستند.

به هنگام ورود به باشگاه های بدنسازی به احتمال زیاد تصاویری از افراد با تناسب اندام و یا اصطلاحاً بدن های عضله ای، می بینید. این موضوع مخصوصاً در باشگاه هایی که مخصوص آقایان است، بیشتر اهمیت دارد. زیرا افراد با دیدن این تصاویر انرژی مثبت دریافت کرده و سعی می کنند تمرینات را به صورت صحیح و اصولی، پیش ببرند.

اگر شما هم قصد راه اندازی یک باشگاه ورزشی را دارید؛ توصیه می کنیم حتما از معماران و طراحان دکوراسیون داخلی برای زیباسازی فضای داخلی و بیرونی باشگاه، کمک بگیرید. رقابت در این حوزه هم نسبتاً چشمگیر است. بنابراین بهتر است از همان ابتدا با یک دکوراسیون زیبا و جذاب از دیگر رقیبان، متمایز شوید.

 

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی باشگاه ورزشی

به طور کلی برای برپایی یک باشگاه ورزشی نیاز به اقدامات خاصی دارید. اولین و مهمترین مسئله نورپردازی باشگاه می باشد. بهتر است هم از نور طبیعی و هم از نور لامپ های موجود در بازار برای این کار، استفاده کنید. بهتر است در فضایی مثل رختکن یا محیط هایی که برای استراحت در نظر گرفته می شود؛ تا حد امکان از یک نورپردازی جذاب، استفاده کنید.

آینه عنصر جدایی ناپذیر باشگاه های بدنسازی است. وجود آینه کمک می کند ورزشکاران کنترل و تمرکز بیشتری روی انجام تمرین ‌های خود داشته باشند. به همین دلیل معمولا آینه های سرتاسری روی دیوار نصب کرده و یا روبروی هر دستگاه، یک آینه قدی تعبیه می کنند.

در برخی از باشگاه ها برای زیبایی بیشتر سعی می ‌کنند یک فضای سبز هر چند کوچک هم برای بخشی از باشگاه در نظر بگیرند. مشاهده طبیعت سبز موجب بهبود روحیه ورزشکاران شده و حس نشاط را در آنان، تقویت می کند.

 

 

در قسمت رختکن باید از کمدهایی برای قرار دادن وسایل شخصی ورزشکاران، استفاده شود. اگر قرار است در باشگاه ورزش هایی مثل یوگا و پیلاتس ارائه شود، باید کفپوش مناسب هم وجود داشته باشد. وجود دمبل، تردمیل و سایر دستگاه ها و تجهیزات مربوط به بدنسازی هم الزامی می باشد.

 

این موارد تنها بخشی از دیزاین کلی باشگاه های بدنسازی است. زمانی که کار طراحی داخلی باشگاه تمام شد؛ نوبت به تبلیغ آن می ‌رسد. برای انجام تبلیغات می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید، اما وجود یک تابلوی تبلیغاتی آن هم با ابعاد نسبتا بزرگ، برای باشگاه ها و سالن های ورزشی پیشنهاد می شود.

شما می توانید برای زیبایی بیشتر دکوراسیون داخلی باشگاه، روی دیوار یا سقف از طرح های زیبا و جذاب استفاده کنید و یا روی دیوارها جمله های انگیزشی و الهام بخش، بنویسید.

میتوانید در قسمت ورودی باشگاه از بنرهای ایستاده با هدف تبلیغ باشگاه، استفاده کنید. معمولاً زمانی که هدف ساخت تابلوی تبلیغاتی برای یک باشگاه یا سالن ورزشی باشد، تصاویری از افراد با اندام های ایده آل هم روی طرح تابلو در نظر می گیرند. در واقع زمانی که قصد آماده سازی یک تابلوی تبلیغاتی را دارید؛ می بایست بیشتر روی هدف مخاطب برای رفع نیازهای او، تمرکز کنید.

مخاطب به باشگاه ورزشی می آید تا یک اندام ایده آل و متناسب داشته باشد. بنابراین سعی کنید تبلیغات خود را حول این محور انجام دهید.

ویژگی های تابلوی تبلیغاتی مناسب برای باشگاه

اولین و مهمترین ویژگی در تابلوهای تبلیغاتی باشگاه ها و سالن های ورزشی، طراحی است. طراحی باید به بهترین شکل ممکن انجام شود. چرا که بخش بزرگی از موفقیت آمیز بودن یک تبلیغ، به آن وابسته است.

بهتر است تمامی ورزش هایی که در سالن یا باشگاه ارائه می گردد، حتماً روی تابلوی تبلیغاتی درج شود. همچنین المان ها و یا تصاویر مربوط به ورزش و بدنسازی هم بهتر است در قسمتی از تابلو، دیده شود. در نهایت در گوشه پایین سمت راست یا چپ شماره تماس با فونت کوچکتری به عنوان راه ارتباطی مخاطب، درج می گردد.

اگر قرار است تابلو در محیط داخلی باشگاه نصب شود؛ می توانید به سراغ متریال های حساس تری بروید. اما در غیر این صورت متریال مصرفی باید حتما ضد آب بوده و در برابر نور خورشید هم دچار مشکلاتی مثل رنگ پریدگی نشود.

بهترین ترکیب رنگ برای تابلوی مخصوص باشگاه ورزشی، سفید و آبی می باشد. البته می توانید از رنگ های دیگر هم مثل کرم، نارنجی، قرمز و صورتی هم برای سالن های ایروبیک، استفاده کنید.

چنانچه تابلوها در بخش داخلی سالن بدنسازی استفاده می ‌شوند؛ بهتر است با تجهیزات و لوازم داخل سالن، هارمونی خاصی داشته باشند.

اگر قرار است تابلو در بخش بیرونی باشگاه نصب شود؛ بهتر است ابعاد آن با درب ورودی کاملاً هماهنگی و تناسب داشته باشد. همچنین بهتر است فونت استفاده شده برای نوشته ها به نحوی باشد که مخاطب بتواند از فواصل دور هم به راحتی متوجه وجود یک باشگاه ورزشی و یا سالن بدنسازی بشود.

روند ساخت تابلو تبلیغاتی برای باشگاه‌ بدنسازی

قبل از اینکه در مورد روند ساخت تابلوهای تبلیغاتی صحبت کنیم؛ این مورد را ذکر کنیم که ساخت تابلو برای باشگاه بدنسازی با دو هدف عمده، صورت می ‌گیرد. اول معرفی باشگاه و دوم تبلیغات آن.

ممکن است خیلی افراد تنها به دنبال یک باشگاه ورزشی باشند و اصلاً برایشان اهمیت نداشته باشد که باشگاه مذکور تا چه اندازه شهرت دارد. در این صورت فرد به محض مشاهده تابلوی باشگاه به آن مراجعه می ‌کند، اما در برخی موارد هم می ‌بینیم که افراد با هدف تبلیغات اقدام به نصب تابلو می ‌کنند. به این صورت که ممکن است در یک شهر چندین باشگاه ورزشی وجود داشته باشد و شما بخواهید در بین آن ها، کاملاً دیده شوید. اینجاست که وجود یک تابلوی تبلیغاتی آن هم با متریال و نورپردازی مدرن و جدید، می ‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

شاید در گذشته کمتر به جنبه ظاهری سالن‌ های ورزشی اهمیت داده می ‌شد؛ اما امروزه از آنجاییکه اکثر مخاطبان این مکان ‌ها جوانان می ‌باشند، به دکوراسیون بیرونی و داخلی سالن‌ ها توجه ویژه‌ ای می‌ شود. به طوریکه مشاهده می ‌کنیم در قسمت ورودی معمولاً تابلوهای ایستاده جهت معرفی خدمات قابل ارائه باشگاه، قرار داده می‌ شود.

در هر صورت هر هدفی که برای سفارش تابلو داشته باشید، باید به سراغ یک تابلوساز باتجربه و ماهر بروید. تابلوسازان زیادی اقدام به طراحی و ساخت تابلو می ‌کنند اما این که تابلوی مورد نظر شما چه نورپردازی و چه طراحی داشته باشد، موضوع مهمی است که می تواند تاثیر زیادی روی جذب مخاطب داشته باشد. اما بپردازیم به مراحل ساخت تابلو برای باشگاه بدنسازی:

در قدم اول زمانی که برای سفارش تابلو به تابلوسازان مراجعه می ‌کنید؛ از شما در مورد انتظارات و نیازهایی که از تابلوی مورد نظرتان دارید، سوال خواهد شد. این اولین مرحله برای طراحی و ساخت تابلو محسوب می‌ شود. چرا که در این مرحله تابلوسازان کاملاً به نیازهای اساسی شما، واقف می ‌شوند. بنابراین سعی می‌ کنند تابلوی مذکور در جهت پاسخگویی به انتظارات شما مشتریان باشد.

معمولا طی جلسه ‌ای که با مشتری برگزار می‌ گردد، تمامی سوالات ذهنی تابلوساز پاسخ داده می ‌شود. اینکه چه طراحی مد نظر مشتری است و یا اینکه چه مقدار بودجه قرار است صرف ساخت تابلو شود، از جمله سوالاتی است که در اولین جلسه پرسیده می ‌شود.

اما پس از اینکه تمامی ابهامات ذهن مشتری و تابلوساز برطرف شد، نوبت به تعیین طرح اصلی تابلو می ‌رسد. معمولاً برای باشگاه ‌های بدنسازی تصاویری از تجهیزات ورزشی در طراحی تابلو، گنجانده می ‌شود. این المان ‌ها و تصاویر به شما کمک می ‌کند بتوانید در همان ثانیه ‌های اول نگاه مخاطب، حیطه فعالیت خود را معرفی کنید.

در کنار این تصاویر می ‌توانید از جملات جذاب هم استفاده کنید. جملات انگیزشی که باعث می ‌شود افراد به سمت تناسب اندام و زیبایی بدن روی آورند. پس از آن می‌ توان شماره تماس‌ های باشگاه و یا ساعات کاری را روی زمینه تابلو و معمولاً در قسمت پایین، درج کرد.

طراحی یک تابلو باید هوشمندانه صورت گیرد، چرا که جوانان معمولاً جذب طراحی ‌های خلاقانه و مدرن می ‌شوند و از آنجاییکه اکثر مخاطبان باشگاه ‌های ورزشی جوانان هستند؛ باید این مرحله از طراحی و ساخت تابلو با حساسیت بالا و همچنین وسواس زیاد، انجام شود. خوشبختانه طراحان باتجربه و خلاق در مجموعه ‌های تابلوسازی مشغول به فعالیت هستند و شما می ‌توانید با در اختیار قرار دادن اطلاعات مناسب، بهترین و مناسب ‌ترین طراحی را برای تابلوی سفارشی‌تان، داشته باشید.

انتخاب ترکیب رنگ نیز در این مرحله صورت می‌ گیرد. بهتر است برای سالن ‌های ورزشی به سراغ رنگ‌ های خنثی بروید. هرچند رنگ‌ هایی که نماد آرامش هستند (مثل سفید و آبی) بیشتر استفاده می ‌شوند، اما در هر صورت رنگ‌ هایی مثل قرمز و سیاه نیز برای باشگاه‌ های بدنسازی جزء رنگ‌ های هیجان انگیز می ‌باشند. البته که انتخاب رنگ تا حد زیادی سلیقه ‌ای است، اما نظر طراحان نیز در این زمینه می ‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

حال باید به سراغ بخش اصلی طراحی و ساخت تابلو، یعنی انتخاب متریال برویم. جالب است بدانید طراحی هر چقدر هم خلاقانه و منحصر به فرد باشد، باید روی یک متریال باکیفیت حک شود. چرا که در صورت خرابی و نبود تابلو، طراحی آن هم وجود نخواهد داشت.

تمامی مشتریان به دنبال متریال ‌های باکیفیت هستند اما مسئله‌ ای که وجود دارد این است که متریال ‌های بسیار مقاوم، قیمت‌ های بالاتری دارند. به هر حال در خیلی از مواقع بهتر است هزینه متریال خوب را بپردازید تا در آینده دچار مشکلات مربوط به خرابی تابلو نشوید‌.

به طور کلی برای ساخت تابلوهای مخصوص سالن‌ های ورزشی متریال ‌هایی مثل چلنیوم، استیل و کامپوزیت، به کار برده می ‌شوند. البته می ‌توانید از متریال ‌های ظریف‌ تر و کلاسیک‌ تر مثل چوب ترموود نیز استفاده کنید. در هر صورت انتخاب متریال نیز چالشی است که با آن روبرو هستید. چرا که شما قرار است از تابلوی باشگاه خود برای مدت طولانی استفاده کنید و قطعاً خرابی آن در مدت زمان کوتاه، برایتان خوشایند نخواهد بود.

زمانی که بهترین متریال را انتخاب کردید، دیگر باید کار را به کاردان بسپارید. تابلوساز در این زمینه وارد عمل شده و حروف برجسته را برای درج روی زمینه تابلو، برش می‌ دهد. اکثر صاحبان باشگاه ‌های ورزشی ترجیح می دهند از حروف برجسته برای نمایش اطلاعات روی تابلو، استفاده کنند. چرا که معتقد هستند این حروف به دلیل داشتن حالت سه بعدی، جذابیت بالاتری برای مخاطب دارند. حروف معمولاً با استفاده از دستگاه ‌های برش لیزری و با دقت و سرعت بالا، برش داده می‌ شوند. پس از آن، دور حروف لبه‌ هایی قرار گرفته و حروف مورد نظر برای درج روی زمینه تابلو که می‌ تواند از جنس استیل، چوب و… باشد، آماده سازی می ‌شوند.

مرحله جذاب دیگری هم وجود دارد که همان نورپردازی تابلو می ‌باشد. اکثر باشگاه‌ های ورزشی سانس‌ هایی را به هنگام شب نیز در اختیار مشتریان قرار می ‌دهند. چرا که اکثر افراد مخصوصا آقایان به هنگام شب فرصت آزاد بیشتری در اختیار دارند و می ‌توانند برای تناسب اندام ورزش، به این سالن ‌ها مراجعه کنند.

وجود نورپردازی بسیار لازم و ضروری به نظر می ‌رسد. نورپردازی باعث می ‌شود تابلوی باشگاه شما حتی از فواصل دور هم مثل یک ستاره چشمک‌زن، در آسمان تاریک شب دیده شود. پس هرگز به بهانه هزینه بیشتر، از وجود این آپشن صرف نظر نکنید.

نورپردازی به شیوه‌ های مختلفی صورت می‌ گیرد اما تابلوسازان ترجیح می ‌دهند برای مکان ‌هایی مثل باشگاه ورزشی که نیاز است هیجان بالایی داشته باشد، از نورپردازی ‌های ویژه و خاص استفاده کنند. نورهای چشمک زن با رنگ‌ های خیره کننده و جذاب، بهترین انتخاب برای این تابلوها هستند.

پس از اینکه تابلو به مراحل پایانی خود رسید؛ معمولاً برای نصب به محل مورد نظر مشتری، منتقل می ‌شود. تابلو معمولاً در مرتفع‌ ترین قسمت ساختمان باشگاه، نصب می ‌شود. البته می‌ توانید از تابلوهای کوچک نیز در بخش ورودی باشگاه نیز استفاده کنید اما تابلوی اصلی بهتر است از تمامی جهت ‌ها و حتی از فواصل دور، خوانایی مطلوبی داشته باشد.

پس از اینکه کار نصب تابلو به پایان رسید، گارانتی و ضمانت تابلو تا مدت زمان مشخصی آغاز می‌ شود. این مورد کاملا به نفع مشتری است. چرا که با خیال راحت اقدام به سفارش تابلو می ‌کند و اگر پس از نصب؛ تابلو دچار آسیب‌ های احتمالی در قسمت الکترونیکی شد، تابلوسازان با ضمانتی که به شما داده ‌اند، موظف هستند در اسرع وقت آسیب یا خرابی ایجاد شده را برطرف کنند. بنابراین توصیه می ‌کنیم حتماً به تابلوسازانی رجوع کنید که این خدمات را به مشتریان، عرضه می کنند. در این صورت خیالتان از بابت کیفیت تابلوی خریداری شده، راحت است.

بهترین تابلو تبلیغاتی برای باشگاه های ورزشی

در حیطه تابلوهای تبلیغاتی چیزی به عنوان بهترین نداریم. چرا که هر کدام از تابلوهای تبلیغاتی به نوبه خود می توانند در مکان و زمان صحیح، بهترین باشند. برای باشگاه های ورزشی و مخصوصا قسمت های داخلی آن می توانید به سراغ تابلوهای لایت باکس فریم لس بروید. همچنین برای بخش ورودی باشگاه می توانید از تابلوهای کامپوزیت یا ترموود، استفاده کنید. البته زیبایی تابلوهای پرچمی برای درج لوگو و… را هم نمی توان نادیده گرفت. حتی اگر از طرفداران تابلوهای پر زرق و برق باشید، تابلو لاسوگاسی می تواند گزینه خوبی باشد.

انتخاب تابلو تا حد زیادی سلیقه ای است اما راهنمایی های تابلوساز هم می ‌تواند در این زمینه، کمک کننده باشد. خیلی افراد ترجیح می دهند برای منحصر به فرد بودن، از یک تابلوی ترکیبی استفاده کنند. تابلویی که مشابه آن وجود نداشته باشد.

هنگام انتخاب تابلو نباید تنها به جلوه بصری آن، توجه کنید. تابلویی که سفارش می دهید قرار است مدت های طولانی کار تبلیغات را برای شما، انجام دهد. پس بهتر است در کنار زیبایی، کیفیت و ‌دوام‌ تابلو را هم مد نظر قرار دهید.

تابلوسازی نامور سابقه چندین ساله در زمینه طراحی و ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی داشته و می ‌تواند طبق تجربه‌ ای که در این زمینه کسب کرده است، شما را در انتخاب تابلوی مناسب، راهنمایی کند. به این منظور می توانید از طریق شماره های درج شده در وب سایت، با کارشناسان تابلوساز تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: