گروه تابلو سازی ناموَر

تابلو برای سوله و کارخانه

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری، تعداد کارخانه ها و کارگاه ها و سوله های صنعتی هر روز بیشتر از قبل می شود. با توجه به اینکه فضای کارخانه ها و مراکز صنعتی بسیار بزرگ است، نصب تابلو برای سوله ها و کارخانه ها و نشانه های راهنمای استاندارد در این فضاها به شدت مورد نیاز می باشد. وجود تابلوهای راهنما به کارمندان یک مجموعه کمک کرده و مسیریابی را برای آنان، آسان تر می کند. مسلما افراد وقتی به چنین مکان هایی می روند، به دلیل بزرگ بودن فضا قبل از هر چیز به دنبال تابلوهای راهنما می گردند تا بتوانند محل مورد نظر را به سرعت و بدون اتلاف وقت، پیدا نمایند.

اهمیت وجود تابلو در کارخانه ها

هیچ مکانی را نمی توان یافت که بدون نام و نشان باشد. در واقع تابلوها به یک حرفه و کسب و کار هویت می بخشند. پس مهم ترین تابلویی که برای سوله و کارخانه باید سفارش دهید، تابلوهای سر درب هستند. این تابلوها فارغ از اینکه جنبه معرفی داشته باشند، در اولین نگاه این موضوع را مشخص می‌ کنند که کسب و کار موجود واقعی و دارای قدرت و اعتبار است. بنابراین اگر قصد دارید برای برندسازی سرمایه ‌گذاری کنید، اولین گام سفارش یک تابلوی سردرب کارخانه است. این تابلو می تواند آنقدر جذابیت و گیرایی داشته باشد که به واسطه آن نام و برند شما، مشهور گردد.

اهمیت تابلو کارخانه

جالب اینکه شما تنها با صرف هزینه اندکی می توانید یک روش دائمی تبلیغات برای کارخانه خود، داشته باشید. به این صورت که تنها یک بار برای طراحی و ساخت تابلو هزینه می پردازید؛ اما می توانید تا سال ‌ها از جنبه تبلیغاتی آن بدون هیچ گونه محدودیت زمانی، استفاده کنید. در واقع می توان به این نتیجه رسید که تابلو در هر کسب و کاری یک سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود.

انواع تابلوهای مورد نیاز در کارگاه ها و مراکز صنعتی

امروزه اهمیت تابلو سر در کارخانجات بر کسی پوشیده نیست. تابلوهایی که در کارگاه ها، سوله ها، کارخانه ها و مراکز صنعتی نصب می شوند، می توانند در انواع مختلفی باشند. ممکن است بخشی از این تابلوها در فضای بیرونی و خارجی سوله نصب شده و برخی هم مختص فضای داخلی آن باشند.

به این ترتیب، تابلوهای مورد نیاز در کارخانه ها و مراکز صنعتی را به شرح زیر، طبقه بندی می کنیم:

تابلو سر درب

همانطور که گفتیم، تابلو سر در از مهم ‌ترین تابلوهای یک منطقه صنعتی می باشد. اما نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که تابلوی مذکور باید از نظر ابعاد به اندازه لازم بزرگ باشد تا بتواند حتی از فواصل دور هم، آن را شناسایی کرد.

ممکن است نمایندگی یک شرکت بزرگ باشید و حتما از ترکیب رنگ همان کمپانی، استفاده کنید. اینکه چه ترکیب رنگ و طرحی برای تابلو انتخاب شود، کاملاً به حیطه فعالیت شما و همچنین نوع کسب و کاری که قرار است در آن مکان داشته باشید، باز می گردد. البته سلیقه شخصی شما هم می ‌تواند در انتخاب طرح و رنگ، دخیل باشد. اما به هر حال طراحی تابلو یک موضوع تخصصی محسوب شده و باید متناسب با شغل، روانشناسی رنگ ها، جامعه مخاطبین و… صورت گیرد. بنابراین بهتر است در پروسه طراحی تا ساخت تابلو کسب و کارتان از یک متخصص حرفه ای و با سابقه کمک بگیرید.

تابلو راهنما

همانطور که در مقدمه این مقاله هم اشاره کردیم، کارخانه ها و شهرک ‌های صنعتی مساحت بزرگ و البته بخش های داخلی مختلفی دارند. برای راهنمایی کارمندان کارخانه، بازدید کنندگان، مشتریان و… بهتر است از تابلوهای راهنما برای فضای داخلی، استفاده شود. در این شرایط افراد به سرعت محل مورد نظر خود را پیدا می کنند.

تابلوهای راهنما را می ‌توان هم به صورت دیواری و هم به صورت استند، طراحی و تولید کرد. وجود تابلوهای راهنما با شکل های استاندارد و با کیفیت بالا می تواند افراد را به درستی در فضاهای وسیع، راهنمایی و هدایت کند.

متریال تابلو کارخانه

تابلو علائم ایمنی

رعایت نکات ایمنی تا آنجایی ضرورت دارد که تمامی صاحبان صنایع و کارخانه های بزرگ شعار “اول ایمنی ، بعد کار” را سرلوحه کار خود، قرار داده اند. بنابراین از ضروریات هر فضای صنعتی مثل سوله، کارخانه، کارگاه و شهرک ‌های صنعتی؛ وجود تابلو و علائم ایمنی است. با استفاده از چنین تابلوهایی می ‌توان خطرات احتمالی را به افراد حاضر در آن مکان هشدار داده و خسارت‌ های جانی و مالی را به حداقل رساند.

برای علائم ایمنی، باید استانداردها و معیارهای HSE و… را در نظر گرفت. با وجود تابلوهای علائم ایمنی در کارخانه ها می توانیم ضریب ایمنی در محیط کار را برای تمام افراد، به حداکثر برسانیم. بنابراین چنانچه در نظر داشته باشیم بهترین تابلو برای کارخانه را سفارش دهیم، باید به این نکته توجه کنیم که برای یک کارخانه تابلوهای بسیاری مورد نیاز هستند که فارق از محل قرارگیری و کاربردشان، هر کدام اهمیت منحصر به فرد خود را داشته و باید در نوع خود بهترین باشند.

طراحی و ساخت تابلو علائم ایمنی و کار در این حوزه نیاز به مهارت و دقت بسیار بالایی دارد. بنابراین اولین قدم برای سفارش چنین تابلوهایی، مراجعه به یک تابلوسازی معتبر است. طراحی و ساخت این تابلوها به دلیل حساسیتی که دارند، باید با تمرکز و توجه بیشتری انجام شوند. چرا که یک تابلوی معمولی نبوده و اگر به طور واضح نتواند علائم هشداردهنده را به افراد منتقل کند، می ‌تواند به جان و مال افراد خساراتی وارد کند. چه بسا که برخی از این خسارت ها، غیرقابل جبران می باشند.

سفارش تابلوی سوله و کارخانه

ساخت تابلوی سوله و کارخانه به مهارت و دقت تابلوساز و طراح مجموعه، نیاز دارد. به این صورت که نمی توان بدون هیچ پیش زمینه ذهنی اقدام به ساخت تابلو کرد. تابلویی که مخصوص کارخانه، سوله و دیگر مکان های صنعتی باشد؛ باید استانداردهای لازم را دارا بوده و حد الامکان از نظر رنگ بندی متناسب حوزه فعالیت مربوطه باشد.

نکته ای که به هنگام سفارش تابلو سوله و کارخانه باید به آن توجه کنید، تجربه تابلوساز و استفاده از بهترین و با کیفیت ترین متریال برای ساخت تابلوست. متاسفانه برخی از افراد شاغل در صنعت تابلوسازی با هدف کاهش هزینه ها، اقدام به طراحی و ساخت تابلو با مواد اولیه نامرغوب می کنند که این موضوع اگرچه در ظاهر و در ابتدای امر می‌ تواند جذاب باشد، اما قطعاً در دراز مدت و پس از نصب تابلو مشکلاتی به همراه دارد. چرا که تابلوی سردرب قطعاً در یک مکان روباز قرار گرفته و مخصوص بخش خارجی یک ساختمان است.

یک تابلوی نامرغوب در برابر شرایط محیطی مختلف مثل بارش برف و باران و یا تابش نور خورشید می تواند دچار رنگ پریدگی و یا زنگ زدگی شود. اگر تابلوساز تدابیری برای این موضوع نیندیشیده باشد، شما دیر یا زود مجبور به تعویض تابلو و صرف هزینه دوباره برای طراحی و ساخت تابلو، خواهید شد. پس منطقی است که به هنگام سفارش تابلو، زمان مختصری را برای آشنایی با متریال تابلوسازی صرف کرده تا با آگاهی کافی پیش بروید و از ابتدا تابلو شما با متریال با کیفیت و به روز ساخته شود تا بتوان از بروز مشکلات احتمالی در آینده، پیشگیری کرد.

تابلوسازی نامور سابقه چندین ساله در زمینه طراحی و ساخت انواع تابلو برای کارخانه، سوله، مغازه، فروشگاه، دفتر کار، اماکن تجاری و… دارد و این اطمینان را به مشتری می دهد که از با کیفیت ترین متریال موجود در بازار برای ساخت تابلو، استفاده می نماید.

به همین دلیل تمامی تابلو های ساخته شده توسط تابلوسازی نامور دارای ضمانت نامه و گواهی معتبر می باشند. به این معنا که اگر از زمان نصب تابلو تا مدت زمان مشخصی، آسیب و خرابی برای تابلو پیش آید، متخصصان و کارشناسان تابلوساز در اسرع وقت نسبت به رفع خرابی و یا تعویض قطعات، اقدام خواهند نمود.

خوشبختانه تنوع در تابلوهای تبلیغاتی آنقدر زیاد است که هر سلیقه ای را پاسخ می دهد. تابلو تبلیغاتی انواع مختلفی داشته و این انواع مختلف اسامی متفاوتی هم می گیرند. نام تابلو بیشتر برگرفته از متریال به کار رفته در ساخت آن است. در صورتی که قصد سفارش یک تابلو برای کارگاه صنعتی خود را دارید، می توانید برای دریافت راهنمایی جهت انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی با کارشناسان و مشاوران مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های موجود در وب سایت، تماس بگیرید.

بهترین تابلو برای کارخانه

اولین نکته ای که برای انتخاب بهترین تابلو برای کارخانه باید مدنظر داشت این است که، کارخانه ها اغلب خارج از محدوده شهر قرار دارند. بنابراین، در نصب تابلوهای سردر کارخانه‌ ها باید به این نکته توجه داشت که باید بهترین تابلو با مقاومت بالا را  انتخاب کرد. در واقع این تابلو باید بتواند تا در برابر عوامل طبیعی دچار فرسایش و رنگ پریدگی نشود. در نتیجه، استفاده از متریال با کیفیت در ساختار این تابلوها بسیار حائز اهمیت است. شما می توانید متناسب با هزینه مورد نظر خود برای ساخت تابلو تبلیغاتی یکی از تابلوهای زیر را انتخاب کنید:

  • تابلو چلنیوم، تابلوهای پلاستیکی، تابلو فلزی، تابلو کامپوزیت، تابلو حروف برجسته، تابلو استیل، تابلو لایت باکس و…

از میان تمامی انواع تابلوهای تبلیغاتی نوع چلنیوم بدون هیچ اغراقی بهترین و پرطرفدارتیرن تابلو برای کارخانه به شمار می رود. یکی از دلایل این امر استفاده از رنگ های خاص در کنار حروف برجسته بر روی این تابلوهاست که جذابیت آنها را صد چندان می کند.

گاهی اوقات متوجه شباهتی بین تابلو چلنیوم و تابلو پلاستیکی می شویم که این شباهت به دلیل استفاده از حروف برجسته در ساختار هر دو تابلو می باشد. با این وجود، حروف موجود بر روی تابلو چلنیوم دارای لبه هستند، که همین امر باعث متفاوت شدن بارز آن از تابلو پلاستیکی می شود. از طرفی این تابلو نسبت به تابلو پلاستیکی عمر طولانی تری نیز دارد که به همین دلیل تمایل افراد به انتخاب تابلوی مورد نظر افزایش می یابد.

انتخاب طرح تابلو تبلیغاتی

چنانچه نیاز به نصب تابلویی بر سردر کارخانه خود دارید، باید به این نکته توجه کنید که انتخاب طرح تابلو تبلیغاتی از جمله مهمترین عوامل موفقیت و تاثیرگذاری در دنیای تبلیغات به شمار می رود. بنابراین، نباید این نکته‌ مهم را نادیده بگیرید.

طرح تابلو تبلیغاتی از جمله نکاتی است که قبل از انتخاب جنس تابلو و شیوه‌ ساخت باید مدنظر قرار بگیرد. دلیل اهمیت این موضوع بدان جهت است که عدم تاثیرگذاری تابلو با مخاطب، به واسطه طرح خود باعث بی اهمیت شدن استفاده از آن می‌شود. دقت کنید که حتی اگر تابلوی شما دارای جنس بسیار مرغوبی بوده اما طرح نامناسبی داشته باشد، به جز اتلاف پول و انرژی فایده دیگری ندارد.

امروزه، استفاده از امکانات نرم افزارهای سه بعدی این امکان را فراهم آورده است که قبل از ساخت تابلو بتوانیم به راحتی به ارزیابی طرح مورد نظر خود بپردازیم. بدین ترتیب، شما می‌توانید با استفاده از این نرم افزارها اندازه، ترکیب رنگ، نورپردازی، جلوه تابلو در شب و روز و… را قبل از ساخت تابلو تعیین کنید. بنابراین، مهندسان و طراحان مشغول در مجموعه تابلوسازی نامور قادر خواهند بود طرح پیشنهادی شما را با دقت بیشتری بر روی تابلو پیاده سازی نمایند.

شاید این سوال به ذهنتان برسد که دلیل اهمیت طرح تابلو تبلیغاتی در چیست؟ چرا باید در انتخاب طرح تابلو تبلیغاتی نهایت دقت را به خرج بدهیم؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است.

پیشرفت صنعت تابلوسازی

در حال حاضر کسب و کارهای مختلف با قرار گرفتن در فضای رقابتی تنگاتنگ سعی در معرفی برند خود به مشتریان دارند. از طرفی به دلیل پیشرفت صنعت تبلیغات در طی سال های اخیر نیاز به دانستن اصول تبلیغات بیشتر احساس می‌شود. یکی از این اصول برقراری ارتباط درست با مخاطب برای جذب بیشتر اوست. اینجاست که اهمیت تابلو تبلیغاتی به عنوان روش تبلیغی برای جذب مشتریان یک کسب و کار و افزایش ارزش تجاری برند افراد مشخص می‌شود.

با توجه به نکات ذکر شده در بالا شما باید طرح تابلو تبلیغاتی خود را به گونه‌ ای انتخاب کنید که تمام حواس مخاطب را به خود جلب کند. برای اینکار رعایت ۷ اصل مهم زیر در اولویت قرار می گیرند:

  • فونت مناسب تابلو یا تایپوگرافی حروف برجسته
  • انتخاب رنگ مناسب برای طرح تابلو تبلیغاتی
  • استفاده از یک پیام روشن و واضح بر روی تابلو
  • ابعاد مناسب تابلو
  • جذابیت طرح برای مخاطبان
  • استفاده از یک شعار تبلیغاتی
  • ساخت تابلو با متریال مناسب

پیشرفت صنعت تابلوسازی

امروزه، توجه به صنعت تابلوسازی به عنوان یک حرفه بسیار تخصصی و پرطرفدار، سبب شده است که مهمترین نیاز کسب و کارهای مختلف یعنی مشتری یابی برطرف شود. استفاده از تابلوهای تبلیغاتی علاوه بر مشتری یابی مزایای دیگری هم دارد که در زیر به شرح آنها می پردازیم:

  • معرفی کسب و کار در سریعترین زمان ممکن
  • تاثیرگذاری بسیار بالا نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی برای جذب مشتری
  • امکان تغییر طرح های تابلو در صورت لزوم
  • دوام و ماندگاری تابلو در شرایط مختلف آب و هوایی و محیطی
  • قیمت به صرفه در مقایسه با سایر روش های تبلیغاتی
  • رساندن پیام صاحبان مشاغل و کسب و کارها به مشتریان با کوتاه ترین و موثرترین پیام های متنی و تصویری

به طور کلی، اصناف و فروشگاه های مختلف از دیرباز استفاده از تابلو تبلیغاتی را روش موثری برای تبلیغ کسب و کار خود می دانستند. البته، در گذشته استفاده از تابلوهای پارچه ای که با قلم و رنگ نوشته تولید می شدند، بیشتر مرسوم بود. امروزه، استفاده از این دست تابلو، دیگر جایگاهی ندارد. همین موضوع زمینه های پیشرفت صنعت تابلوسازی را فراهم آورده است. بدین ترتیب، ارائه اطلاعات و تبلیغ برندها و فعالیت ها بهتر انجام می شود.

شایان ذکر است که پیشرفت صنعت تابلوسازی باعث شده است که تابلوهای جدید با ويژگي هاي جذاب تولید و به صاحبان مشاغل عرضه شوند. این تابلوها به طور معمول دارای طراحی بسیار مناسبی هستند، تا بدین ترتیب بتوانند تاثیرگذاری بیشتری در جذب مشتری داشته باشند. تابلوهای جدید امروزی بیشتر در انواع و اقسام زیر تولید می شوند:

تابلوهای روان، تابلو چلنیوم، تابلوهای فلزی، تابلوهای استیل، تابلوهای الکترونیکی نئون، تابلوهای پلکسی گلاس، تابلوهای کامپوزیت، تابلو لایت باکس و … .

باید توجه داشت که پیشرفت صنعت تابلوسازی تنها در تغییر روش های اجرای کار خلاصه نمی شود. این پیشرفت باید در ارتباط با تمامی جنبه های صنعت تابلوسازی انجام شود. در زیر به ذکر تعدادی از جنبه های پیشرفت صنعت تابلوسازی اشاره شده است:

  • پیشرفت در رابطه با متریال مصرفی برای تهیه تابلو
  • پیشرفت در سبک تابلوسازی
  • پیشرفت در خلق ایده های نو و بکر در تابلوسازی
  • پیشرفت در رابطه با سرعت تابلوسازی
  • پیشرفت از نظر کاهش هزینه ها

رنگ پریدگی تابلو

گاهی اوقات شاهد رنگ پریدگی تابلو تبلیغاتی هستیم که چندان مطلوب نیست. این موضوع می‌تواند وابسته به دلایل مختلفی از قبیل دلایل زیر باشد:

استفاده از رنگ نامرغوب

در این مورد استفاده از رنگ های با کیفیت می تواند چاره ساز باشد.

کیفیت پایین متریال استفاده شده

گاهی اوقات تابلوسازها برای کاهش هزینه تولید تابلو از متریال نامرغوب بهره می‌برند که کیفیت تابلو تولیدی را کاهش می دهد. با این وجود تابلوسازان کاربلدی نیز وجود دارند که کیفیت کار خود را، بخاطر استفاده از متریال نامرغوب، زیر سوال نمی برند.

انواع تابلو کارخانه

کیفیت پایین کار تابلوساز

شاید تصور کنید که حرفه تابلوسازی جزو حرفه هایی است که نیاز به تخصص زیادی ندارد. اما باید خاطر نشان کنیم که هنر دست هر تابلوسازی منحصر به فرد است. چنانچه یک تابلوساز در کار خود مهارت و تجربه کافی را نداشته باشد، ممکن است کیفیت کار چندان مطلوب به نظر نرسد. تابلوسازان ما در مجموعه تابلوسازی نامور به خوبی با این حرفه آشنایی دارند و می توانند در سریعترین زمان ممکن بهترین نمونه کارها را ارائه دهند.

جدیدترین متریال تابلو

امروزه، استفاده از جدیدترین متریال تابلو سبب شده است که سردر کارخانه ها، فروشگاه ها و… جلوه بسیار زیبایی به خود بگیرند. در زیر به معرفی برخی از متریال های مورد استفاده در ساخت تابلوهای تبلیغاتی می پردازیم:

  • چلنیوم پانچ یا تابلو چلنیوم ستاره ای
  • تابلو لاس وگاسی
  • تابلو استیل رینگی
  • تابلو مغازه استیل پلاستیک
  • تابلو مغازه استیل نور اندریک
  • تابلو پولکی

زیرسازها برای تابلوسازی

در صنعت تابلوسازی استفاده از یک زمینه یا زیرسازها برای تابلوسازی در اولویت قرار دارد. البته تابلوهایی نیز هستند که به علت پوشش دادن کل تابلو نیازی به زیرسازی ندارند. از جمله این تابلوها می توان تابلوهای چاپی را نام برد. با این وجود، تابلوهایی نظیر تابلو نئون و یا تابلو حروف برجسته نیاز به یک زیرسازی قابل اطمینان دارند. در زیر برخی از پرکاربردترین زیرسازها برای تابلوسازی معرفی شده‌اند:

  • کامپوزیت، پلاستیک، چوب طبیعی، پوست درخت و…

نتیجه گیری

امروزه، هر کسب و کاری برای موفقیت در حوزه خود نیاز به تبلیغ محصول تولیدی خود دارد. یکی از روش های تبلیغ آسان و به صرفه استفاده از تابلو تبلیغاتی است. این روش تبلیغ جوابگوی نیاز تبلیغاتی کارخانه ها و سوله هایی که معمولا خارج از محدوده شهری قرار دارند، نیز می باشد. پیشنهاد می کنیم که چنانچه نیاز به تابلو تبلیغاتی با متریال مرغوب دارید، که در آینده دچار رنگ پریدگی و زنگ زدگی نشود با کارشناسان ما در مجموعه نامور تماس حاصل فرمائید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا