۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تفاوت تابلو لایت باکس و فلکسی

تابلو فلکسی و تابلو لایت باکس دو نمونه از تابلوهای پرطرفدار در صنعت تابلو سازی محسوب می‌شوند. هر کدام از این دو تابلو مشخصه‌های خاصی دارند که برای تبلیغات می‌توانند اثرگذار باشند.

به عنوان مثال تابلو لایت باکس از نظر نورپردازی و روشنایی بسیار منحصر به فرد و مدرن بوده و آنچه که بیشترین تأثیر را روی محبوبیت تابلوهای فلکسی داشته است، همان برجسته بودن حروف در آن، است. واقعیت این است که تابلوهای حروف برجسته در زمان‌هایی که قصد دارید تنها یک کسب و کار را معرفی و تبلیغ کنید، بسیار کارآمد هستند. در ادامه با دیگر ویژگی‌های این دو تابلو و همچنین تفاوت‌هایی که با یکدیگر دارند، می‌پردازیم.

لایت باکس

آشنایی با ساختار تابلو لایت باکس و فلکسی

برای اینکه به راحتی بتوانید متوجه تفاوت‌های این دو تابلو شوید بهتر است قبل از هر چیز با ساختار و ویژگی‌های هرکدام آشنا شوید. هر تابلو با توجه به متریالی که برای ساخت آن استفاده می‌شود، می‌تواند اسامی متفاوتی داشته باشد. ابتدا به سراغ بررسی ساختار تابلو لایت باکس می‌رویم:

درباره لایت باکس‌ها

لایت باکس یک تابلوی بسیار مدرن است که می‌تواند در ابعاد متفاوتی طراحی و ساخته شود. ویژگی مهم لایت ‌باکس‌ها این است که می‌توانید آن‌ها را بدون در نظر گرفتن هیچ قابی، مورد استفاده قرار دهید.

نحوه طراحی و ساخت لایت باکس به این صورت است که می‌توانید طرح و یا نوشته تبلیغاتی مورد نظر را با کیفیت چاپ بالا بین طلق‌های مخصوص، قرار دهید. برای چاپ طرح و یا نوشته مورد نظر سه گزینه پیش رو داریم. می‌‌توانید از چاپ بک لایت، چاپ استیکر و چاپ مستقیم روی طلق برای این کار، استفاده کنید. برای اینکه بتوانید بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید؛ بد نیست توضیحاتی راجع به هرکدام از روش‌های چاپ، بیان کنیم.

چاپ بک لایت را می‌توان یکی از بهترین چاپ‌ها برای استفاده در لایت باکس‌ها به حساب آورد. به این صورت که طرح یا آن نوشته مورد نظر شما با دقت و کیفیت بالایی روی یک برگه نازک چاپ شده و برگه بین دو طلق شفاف، قرار می‌گیرد. در این صورت عبور نور به راحتی از آن، امکان پذیر خواهد بود. اما در روش چاپ استیکر شما نباید انتظار زیادی از کیفیت چاپ داشته باشید. همچنین در روش چاپ مستقیم روی طلق هم محدودیت‌هایی وجود دارد. به این صورت که شما امکان تعویض طرح را نخواهید داشت و تنها زمانی از این روش استفاده می‌شود که قصد داشته باشید تابلو را برای مدت‌های طولانی، داشته باشید.

تابلو لایت باکس

مزایای تابلو لایت باکس

تابلوهای لایت باکس نیز مانند سایر تابلوها نظیر تابلو چلنیوم، تابلو کامپوزیت، تابلو استیل و … دارای مزیت‌هایی هستند. در ادامه به بررسی مزیت‌های مهم تابلو لایت باکس در کسب و کار می‌پردازیم.

مصرف برق کم تابلوهای لایت باکس

یکی از مزیت‌های مهم تابلو لایت باکس این است که این تابلو دارای مصرف برق کمی است. لازم به ذکر است که در لایت باکس‌ها دیودهای ساطع کننده نور LED نسبت به همتایان خود در دیگر تابلوهای دارای نور انرژی کمتری مصرف می‌کنند. آنها فقط از بخشی از الکتریسیته مورد نیاز برای تغذیه لامپ‌ها برای تولید روشنایی قوی‌تر استفاده می‌کنند.

از طرفی دیگر بازده انرژی لامپ‌ها نیز به شدت تحت تأثیر اندازه و شکل آنها است. اگر می‌خواهید یک لایت باکس برای تولید رنگ‌های خاص، که به هزینه کلی نصب می‌افزاید، داشته باشید، فیلترهای رنگی لازم است. در نظر گرفتن درجات مختلف مصرف برق بسته به ضریب شکل جعبه نور شما برای چراغ‌های LED نگرانی ندارد.

از آنجایی که معمولاً تا زمانی که کسب و کار شما باز و مشغول به فعالیت است، لامپ باکس‌ها روشن نگه داشته می‌شوند، اگر می‌خواهید قبض برق خود را تا حد امکان پایین نگه دارید، استفاده از لایت باکس‌های LED دار منطقی‌تر است.

طول عمر بالا تابلو لایت باکس

لامپ‌های LED به کار رفته در هنگام ساخت تابلو لایت باکس می‌توانند تا حدود ۳۵۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ ساعت استفاده دوام بیاورند. در مقایسه، متوسط نور دیگر تابلوها فقط برای حدود ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ ساعت قابل استفاده خواهد بود. از طرف دیگر نیز تابلوهای لایت باکس نیاز به مراقبت و نگهداری کمتری دارند که سبب می‌شود تا بسیار در هزینه و وقت صرفه جویی شود.
هنگامی که چراغ‌های LED به دلیل استفاده شروع به فرسوده شدن می‌کنند، با گذشت زمان فقط کم نور می‌شوند. از طرف دیگر لامپ‌های دیگر تابلوها معمولاً به محض رسیدن به حد مجاز استفاده، ناگهان خاموش می‌شوند و می‌سوزند. از این رو این اتفاق می‌تواند سبب غافلگیر شدن شما شود.

مقاومت تابلو لایت باکس در مقابل ضربه

یکی از مزایای تابلو لایت باکس مقاومت بالای این تابلو است. به طور کلی تابلو لایت باکس با توجه به ساختاری که دارد مقاومت و استحکام بالایی نیز دارد و سبب می‌شود تا خیال شما از بابت هرگونه آسیب‌های جزئی راحت باشد.

سازگاری با محیط زیست

مزیت دیگر تابلو لایت باکس در کسب و کار سازگاری با محیط زیست است. مصرف برق کمتر در این تابلوها منجر به ردپای کربن دی اکسید کمتری می‌شود که همین مسئله نیز منجر به سازگار شدن این تابلو با محیط زیست می‌شود.

لازم به ذکر است که لایت باکس‌هایی با لامپهای کم مصرف SMD و LED در حالی با محیط زیست سازگار هستند که بدون اینکه کیفیت و خروجی تلاش‌های تبلیغاتی شما را به خطر بیندازند. کسب و کار شما در سطح عملی پایدارتر می‌شود و همزمان مسئولیت‌های اجتماعی و زیست محیطی را نیز انجام می‌دهید.

سازگاری بیشتر با محیط

لایت باکس‌های LED دار می‌توانند در طرح‌های بسیار ظریف و باریک عرضه شوند. چنین مدل‌هایی فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند، از این رو در محل کسب و کار خود، می‌توانید برای نمایش محصولات بیشتر، فضای بیشتر برای تردد پیاده و اهداف دیگر از آن استفاده کنید. ظاهر براق آن‌ها برای زیبایی شناسی مدرن و ظریف نیز عالی است.

ظرافت به کار رفته در ساخت لایت باکس‌ها به شما این امکان را می‌دهد که از آن‌ها در خارج از فروشگاه خود استفاده کنید بدون اینکه نگران آسیب دیدن آنها باشید. ترغیب مردم برای آمدن با یک جعبه نور LED روشن و خلاقانه در مقابل محل کسب و کار شما بسیار ساده تر خواهد بود.

درباره تابلو فلکسی

تابلو فلکسی نوعی تابلوی حروف برجسته محسوب می‌‌شود که به دلیل کاربری که دارد بیشتر به منظور تابلو سر در فروشگاه ها، مغازه‌ها، اماکن تجاری، مجتمع‌های پزشکی-اداری و… استفاده می‌شود. ویژگی مهم تابلوهای فلکسی قابلیت چاپ بسیار بالای آن‌هاست. از طرفی تابلوهای پلکسی استقامت، دوام و طول عمر بالایی را در شرایط محیطی دارا هستند. این موضوع یک امتیاز بزرگ برای صاحبان کسب و کار و کسانی که قصد تعویض دوباره تابلو را ندارند، محسوب می‌شود.

مزایای تابلو فلکسی

تابلو فلکسی به صورت گسترده توسط افراد بسیار زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلیل این محبویت چیزی نیست جز مزایای بسیار زیادی این مدل از تابلوها. از مهم‌ترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت مناسب و مقرون به صرفه

تابلوهای فلکسی تحت عنوان یکی‌ از مقرون به صرفه‌ترین روش‌های تبلیغاتی امروزه در گونه‌های متمایز با طرح‌های خلاقانه وارد بازار شده و مشتریان می‌توانند با دقت به نیاز خویش برای ساخت و پیشنهاد آن‌ها مبادرت کنند.

پایداری بالا

در هنگام آشنایی با تابلوهای فلکسی به این نتیجه خواهید رسید که این تابلوها، به واسطه پایداری بالایی که دارا ‌هستند در برابر روشنایی و گرما دوچندان بادوام هستند. همین خصوصیت سبب شده‌ است تا از آن بتوان در محیط‌های متعدد برای تبلیغات محیطی بهره‌مند شد.

مناسب برای پروژه‌های وسیع

تابلوی فلکسی به دلیل ساختاری که دارد برای پروژه‌های بزرگ و وسیع مناسب است. اگر پروژه‌های بزرگ در دست دارید و می‌خواهید از تعداد زیادی تابلو استفاده کنید و فرصت زیادی در اختیار ندارید تابلوی فلکسی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. زیرا در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده می‌شود و در اختیار شما قرار می‌گیرد.

قابلیت نورپردازی

امروزه نورپردازی در تبلیغات کسب و کارها به یک رکن اصلی تبدیل شده است. تابلوهایی که بدون قابلیت نورپردازی هستند از رده خارج شده‌اند، زیرا نمی‌توانستند تبلیغات را به نحو مناسبی برای صاحبین کسب و کار انجام دهند. دنیای تبلیغات دنیای بسیار بی رحمی است. در حال حاضر تمام تابلوهای تبلیغاتی از قابلیت نورپردازی برخوردارند و تابلوی فلکسی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

قابلیت انتخاب حجم نور

شما به عنوان صاحب کسب و کار می‌توانید میزان و حجم نورپردازی تابلوی فلکسی را انتخاب کنید. اگر تمایل دارید تا نور تابلو در روز کم باشد می‌توانید آن را سفارش دهید تا ساختار تابلو را به نحوی تولید کنند که این قابلیت در آن وجود داشته باشند.

معمولا شب‌ها به نور بیشتری نیاز است و شما می‌توانید بر اساس نیاز و تمایل خود میزان نور را شدت بخشید.

قابلیت تعویض سریع روکش

همان طور که میدانید، مراحل تابلوسازی از طراحی تا ساخت تابلو بسیار زمانبر هستند. بنابر این، اگر بخواهید روکش تابلو را تغییر دهید و از یک تبلیغ دیگر بر روی آن استفاده کنید می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خواسته خود برسید. زیرا تابلوی فلکسی به نحوی است که تغییر روکش در آن به سهولت انجام می‌پذیرد و زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. به شرط اینکه آن را به دست یک تابلو ساز حرفه‌ای بسپارید.

قابلیت استفاده از رنگ‌های مخصوص

اگر بخواهید که تابلوی فلکسی را به عنوان یک تابلوی سازمانی در ارگان‌های مختلف نصب کنید باید رنگ آن را بر اساس رنگ سازمانی انتخاب کنید. تابلو فلکسی این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا رنگ دلخواه خود را بر روی آن تعبیه کنید.

لایت باکس ایستاده

انواع تابلوهای لایت باکس

تابلو لایت باکس انواع متفاوتی دارد. این گونه از محصولات بر اساس متریالی که در تولیدشان استفاده می‌شود به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند. در واقع انواع تابلوهای لایت باکس شامل تابلو لایت باکس کریستالی و تابلو لایت باکس فریم لس آلومینیومی و تابلو لایت باکس محیطی و تابلو لایت باکس اسنپ فریم است.

اما تابلوهای محیطی را اغلب در خیابان‌ها پیاده روها و فضای خارجی نمایشگاه‌ها مشاهده کرده‌اید. تابلو لایت باکس اسنپ فریم دارای ضخامت بسیار کمی است. برای نوردهی در تابلوهای اسنپ فریم از لامپ‌های اس ام دی استفاده می‌شوند که قیمت به صرفه و طول عمر بالایی دارند.

تابلوهای کریستالی از دو لایه پلکسی گلاس تولید می‌شوند که در بین دو لایه پلکسی گلاس از چاپ بک لایت استفاده می‌کنند. لایت باکس آلومینیومی با استفاده از رویه بک لایت فلکس و یا پلکسی تولید می‌شوند و برای نور دهی در این تابلوها از چراغ های ال ای دی استفاده می‌کنند.

انواع تابلوهای فلکسی

تابلو فلکسی انواع مختلفی دارد از این رو مشتریان برای سفارش این گونه از محصولات می‌توانند با توجه به سلیقه شخصی خود یکی از انواع تابلوهای فلکسی را انتخاب نمایند. در حقیقت تابلوهای فلکسی در مدل‌های متفاوتی نظیر سپری و اسکلت فلزی ریلی و مکعبی تولید شده‌اند.

این گونه از محصولات با استفاده از پوشش فلکس به مرحله تولید رسیده‌اند و برای نوردهی و روشنایی در آن‌ها از لامپ‌های فلورسنت و یا همان لامپ‌های مهتابی استفاده می‌کنند. تابلوهای فلکسی در دو نوع چاپ و اسپیکر تولید می‌شوند. در واقع کاربران می‌‌توانند با توجه به محیطی که قصد استفاده از تابلو فلکسی را دارند و یا با توجه به سلیقه خود یکی از انواع این محصولات را انتخاب کنند. بهترین تابلوسازی در تهران، در ساخت این نوع تابلو بسیار تخصص داشته و چنانچه خواستار این نوع تابلو برای کسب و کار خود باشید، می تواند شما را یاری رساند.

تفاوت تابلو لایت باکس و فلکسی

در ادامه به تفاوتهای این دو نوع تابلو می پردازیم:

امکان تعویض طرح

یکی از عمده تفاوت‌های این دو تابلو امکان تعویض متن تبلیغاتی آن است. به این صورت که تنها تابلوهای لایت باکس این قابلیت را دارند که بتوانید به دفعات و با طرح‌های متفاوت از آن‌ها، استفاده کنید، بدون اینکه مجبور به صرف هزینه دوباره برای طراحی و ساخت آن شوید.

تنها کاری که لازم است برای استفاده مجدد از لایت باکس انجام دهید این است که چهار پیچ اطراف آن که مربوط به قاب لایت باکس است را باز کرده و تصویر جدید را با مورد قبلی، جایگزین کنید. حتی می‌توانید کار تعویض را با هزینه پایینی به تابلوسازان بسپارید. پیشنهاد ما به شما، استفاده از بهترین لایت باکس برای کسب و کارتان است.

مقاومت

اگر بخواهیم در ارتباط با مقاومت و دوام این دو تابلو نظر بدهیم؛ برگ ‌برنده به تابلو فلکسی می‌‌رسد. این تابلو تحت تاثیر اشعه ماوراء بنفش نبوده و در مقابله با شرایط جوی متفاوت، می‌‌تواند استقامت لازم را داشته باشد. البته این به معنای بی کیفیت بودن تابلوهای لایت باکس نیست.

لایت باکس‌ها بسته به اینکه برای فضای داخلی و یا خارجی استفاده شوند، دسته بندی می‌گردند. بنابراین لایت باکس‌های خارجی هم استقامت لازم را در برابر عوامل محیطی دارند، اما بیشتر برای محیط‌های سرپوشیده استفاده می‌شوند چرا که می‌توان با هزینه مقرون به صرفه‌ای یک تابلوی لایت باکس پرنور و جذاب داشت‌.

جذابیت

با توجه به تاثیر تابلوها در تبلیغات، جذابیت آنها امری بسیار ضروری است. به طور کلی تابلوهای فلکسی از نظر جذابیت نمی‌‌توانند به پای تابلوهای لایت باکس برسند، چرا که معمولاً تابلوهای فلکسی به دلیل استقامت بالا برای محیط‌های خارجی استفاده می‌شوند؛ اما تابلو لایت باکس یک تابلوی جذاب، مدرن و منحصر به فرد است که حتی می‌‌توان آن را بدون قاب هم در محیط داخلی، استفاده کرد.

ظرافت

درباره ظرافت هم واضح است که تابلوهای لایت باکس می‌‌توانند با هر ضخامت قابل قبول و استانداردی در محیط‌های داخلی، نصب شوند. این تابلوها ابعاد متفاوتی دارند و نیاز به سازه کشی خاصی برای آن‎ها، نیست.

رنگ‌بندی

خوشبختانه هر دو تابلوی فلکسی و لایت باکس از نظر کیفیت چاپ مطلوب هستند. با این وجود اگر در کنار ترکیب رنگ زیبا، دوام و طول عمر تابلو برایتان اولویت داشته باشد، پیشنهاد ما استفاده از تابلو فلکسی است. البته به شرطی که برای فضای خارجی قصد سفارش تابلو داشته باشید. اما در صورتی که رنگ‌بندی و چاپ بسیار با کیفیت و همچنین ابعاد خاصی برای تابلو در نظر داشته باشید. لایت ‌باکس‌ها مخصوصا برای فضاهای سرپوشیده گزینه بسیار مناسبی هستند.

نورپردازی

امروزه در صنعت تابلوسازی از انواع اس ام دی ها استفاده می شود. هر دو تابلوی فلکسی و لایت باکس از نظر نورپردازی عالی هستند، اما اگر یک محیط سربسته با نور کم دارید باز هم ارجحیت با لایت باکس‌هاست. این تابلوها به دلیل ماهیتی که دارند پرنور بوده و برای محیط‌هایی مثل مترو که ذاتا نور زیادی ندارند، مناسب هستند.

ابعاد

همانطور که گفتیم تابلوهای لایت باکس می‌توانند به راحتی در هر ابعادی، ساخته شوند اما تابلوهای فلکسی نیاز به سازه کشی داشته و تنها در ابعاد مشخصی قابل طراحی و ساخت هستند. بنابراین برای مکان‌هایی که نیاز به تابلوهای کوچک دارند، بهتر است از لایت باکس استفاده شود.

لایت باکس فریم لس

اهمیت لایت باکس برای فضاهای داخلی

توجه داشته باشید که یکی از تفاوت های تابلو فلکسی و لایت باکس را شاید بتوان به جذابیت خاص لایت‌ باکس در فضای داخلی مرتبط دانست. در واقع تابلوسازی فضای داخلی یک مقوله مهم و جذاب در صنعت تابلوسازی است. این جذابیت در فضای داخلی به نوع سازه و ضخامت خاص لایت باکس برمی‌گردد و بهتر است بدانید که لایت باکس به واسطه کیفیت عالی چاپ خود می‌تواند بدون قاب حتی در فضای داخلی به نمایش گذاشته شود.

به این دلیل که از تابلو فلکسی نمی‌توان در انواع فضاهای داخلی به راحتی استفاده کرد به این ترتیب که، ضخامت تابلو فلکسی تا حدود بسیاری جذابیت و زیبایی قابل قبولی را نمی‌تواند نسبت به لایت باکس در فضای داخلی از خود نشان دهد و اصولاً تابلو فلکسی برخلاف لایت ‌باکس داخلی برای فضاهای خارجی به خاطر دوام و استحکام بالایی که دارد مورد توجه است، و اصولاً سازه خاص و منحصر به فرد تابلوهای فلکسی نمی‌تواند برای فضای داخلی یک سازه قابل قبول و منحصر به فرد باشد. در صورتی که لایت‌ باکس عمدتاً از جمله تابلوهای با کیفیت تبلیغاتی است که این قدرت را دارد که بتواند ضخامت عالی، قابل قبول و استانداردی را به راحتی در اندازه‌های متفاوت از خود برای فضاهای داخلی نشان دهد.

سخن پایانی

احتمالا با مطالعه این مقاله اطلاعات خوبی نسبت به دو تابلوی لایت باکس و فلکسی پیدا کرده‌اید. البته تابلوهای دیگری هم وجود دارند که شما بسته به نوع فعالیت و کسب و کاری که دارید، می‌توانید هر کدام را انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم کار طراحی و ساخت تابلو را تنها به تابلوسازان با تجربه بسپارید.

تابلوسازی نامور سال‌هاست در این زمینه فعالیت داشته و می‌تواند به کمک نیازسنجی و در نظرگرفتن جامعه هدف بهترین تابلوی تبلیغاتی را به شما، پیشنهاد دهد.

یک تابلو علاوه بر متریال باکیفیت به یک طرح مناسب با رنگ‌بندی زیبا هم نیاز دارد. خوشبختانه تابلوسازی نامور از طراحان و گرافیست‌های باتجربه‌ای برای این کار، کمک می‌گیرد. بنابراین تمامی مراحل طراحی و ساخت تابلو اصولی بوده و علاوه بر این کاملا متناسب با سلیقه مشتری است.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب تابلوی تبلیغاتی می‌توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره‌های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: