۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

ناب ترین ایده ها در تابلوسازی

اگر برای معرفی کسب و کار جدیدتان نیاز به یک تابلوی منحصر به ‌فرد دارید پیشنهاد می ‌کنیم خلاقیت را چاشنی آن کرده و تلاش کنید تا با استفاده از ناب ترین ایده های تابلوسازی بتوانید، با بهره گرفتن از تابلو و با کمک تبلیغات محیطی، گام مهمی در جهت جذب مشتری و فروش بالاتر کالا و خدمات خود، بردارید. در این میان توجه به تجربه تابلوساز، نمونه کارهای قبلی و مقایسه با نیازهای شما، متراژ کار، رنگ، برجسته بودن یا نبودن، متریال مورد استفاده در تابلوسازی و قیمت آنها تاثیرات بیشتری در انتخاب شما دارد. برای اینکه با انواع تابلو تبلیغاتی و کاربرد آن آشنا شوید با ما همراه باشید. خوشبختانه ایده های خلاقانه بسیاری وجود دارد که می توانید از آن ها برای تابلوسازی، استفاده کنید. در ادامه این مقاله چند نمونه از آن ها را ذکر خواهیم کرد.

تابلو نامور

ایده های بکر تابلوسازی

به طور کلی تابلوسازی جدای از اینکه یک حرفه باشد؛ نوعی هنر است و نیاز دارد که طراح و تابلوساز با استفاده از قدرت خلاقیت خود آن را به بهترین شکل ممکن، طراحی و پیاده سازی کند. هر چقدر بتوانید از ایده ‌های جدیدتر و خلاقانه تری استفاده کنید، مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد. برخی از ایده ‌های بکر تابلوسازی عبارتند از:

استفاده از چوب

یکی از آسان ترین روش های خلق تابلوهای جدید و نوآورانه تلفیق متریال های مختلف با یکدیگر است. خوشبختانه هر روز شاهد ورود متریال های جدیدی به این صنعت هستیم. بنابراین اگر به دنبال یک تابلوی کلاسیک هستید و دوست دارید که برای ساخت تابلو از طبیعت الهام بگیرید، می توانید از پالت های چوبی به عنوان زیرکار استفاده کرده و برند، نام تجاری و شعار تبلیغاتی خود را روی آن بنویسید.

علاوه بر این، می توانید به راحتی طرح های گرافیکی را روی آن، نقاشی کنید. همچنین با استفاده از فرآیند و تکنولوژی جدیدی مثل ترمووود می توان چوبها را مقاوم تر و عاری از باکتری کرد. نمونه های آن مثل تابلو ترموود هستند که در نمای پس زمینه فروشگاه ها و مغازه ها دیده می شوند. بنابر این یکی از ایده های طلایی در تابلوسازی این است که از مزایای استفاده از چوب ترمووود در ساخت تابلو غافل نشویم.

استفاده از تخته سیاه

اخیرا از تخته سیاه برای مغازه هایی مثل رستوران ها و کافی شاپ ها، استفاده زیادی می شود. به این صورت که می توانید برخی از محصولات و خدمات خود را روی تخته سیاه نوشته و قیمت ها را هم در مقابل هر کدام، درج کنید. برای کسب و کارهایی که نیاز است مرتباً نوشته ‌های روی تابلوها را تغییر دهند، تخته سیاه می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. از طرفی به دلیل داشتن یک احساس نوستالژیک از دوران مدرسه، تخته سیاه می تواند ارتباط عاطفی خوبی با مشتری برقرار کند.

استفاده از قاب عکس یا نقاشی

قاب بندی یک عکس، نقاشی و یا نوشته می تواند به عنوان یک تابلوی خلاقانه برای تابلو مغازه باشد. استفاده از قاب عکس در پشت شیشه و یا بر روی دیوار کاملا مناسب است و می تواند یادآور سالیان گذشته باشد. در گالری ها و نمایشگاه ها این مورد کاربرد زیادی دارد. چرا که می تواند به راحتی چشم بیننده را به خود جلب کند و گالری دار یا صاحب غرفه را به هدف نهایی خود که همان خرید اثر است، سوق دهد.

آویزان کردن قاب ساده در ورودی

می توانید به جای نصب تابلوی سر درب مغازه یک تابلو یا قاب ساده را در ورودی مغازه، آویزان کنید. این موضوع می تواند ناخودآگاه نگاه رهگذران را به سمت آن، سوق دهد. مطمئناً استفاده از نورپردازی برای چنین تابلویی میزان اثرگذاری آن را بالاتر می برد. این مورد می تواند همراه با نورپردازی داخلی یا از روبرو باشد که به آن جلوه خاصی می بخشد. در کل تاثیر ساخت تابلو بر کسب و کارها امری اجتناب ناپذیر است.

تابلوسازی با استفاده از کاشی کاری

کاشی کاری و استفاده از کاشی های رنگارنگ یکی از ایده های بسیار جالب برای تابلو سازی، می باشد. می توانید هنگام کاشی کردن فضا برای نوشتن برند یا درج لوگوی خود قسمتی را خالی بگذارید و آن را با هر آنچه که دوست دارید، پر کنید. بالاخص اینکه کاشی کاری از هنرهای دیرینه ایرانیان است. هنری که در اماکن تاریخی ما چشم هر بیننده گردشگری را به خود جلب کرده است.

استفاده از تابلوهای حروف برجسته دست ساز

این تابلوها معمولا برای مغازه هایی که مربوط به فروش محصولات بانوان است، می ‌تواند بازخورد خوبی داشته باشد. برای این کار از مقوا یا چوب استفاده کنید و به آن ها، بعد دهید به گونه ‌ای که بتوانید داخل آن عناصر تزئینی مانند گل و… را قرار دهید. اگر می خواهید از تابلو برای مدت زمان طولانی استفاده کنید؛ توصیه می ‌کنیم گل های مصنوعی را به کار ببرید. اگر گشت کوتاهی در مجتمع های تجاری بیندازید؛ حتماً نمونه ‌هایی از این حروف برجسته دست‌ ساز را پشت ویترین و یا سر در مغازه ها، خواهید دید. چیزی که ما امروزه به عنوان تابلو حروف برجسته در سطح شهرها می بینیم، در اغلب مواقع بسیار متفاوت است. از جمله این نوع تابلوها، می توان به تابلو حروف برجسته لامپی اشاره کرد.

استفاده از گل ها و گیاهان

طبیعت سبز همواره مورد علاقه تمام افراد بوده است. می توانید از چمن های مصنوعی به عنوان حروف، استفاده کنید. به این ترتیب افراد زیادی را که دوست دار طبیعت هستند، می توانید افراد را به مغازه و فروشگاه خود جذب کنید. برخی از این گیاهان می تواند همان قلمه هایی باشد که ما به گیاهان زدیم و امتداد آن را بر روی دیوار قاب می گیریم. این هم یک دکوراسیون شیک و مدرن است.

استفاده از پرچم

پرچم های تبلیغاتی را می توانید به جای تابلو روی میله ای در جلوی مغازه، آویزان کنید. روی پرچم می‌ توانید لوگو و نام فروشگاه خود را چاپ کرده و آن را به صورت دستی، نقاشی کنید. همچنین می توانید از تم های کاغذی برای معرفی خود، استفاده کنید. پرچم ها معمولا دارای یک میله بلند است که در پایه ای تقریبا سنگین از پلاستیک فشرده خالی یا پر شده از آب به صورت ایستاده استفاده می شوند. در شهرهای ساحلی این پرچم ها بیشتر نمود دارند. به طور کلی چگونگی انتخاب تابلو با توجه به تنوع بسیار بالا در این صنعت بسیار مهم است.

استفاده از عناصر شکل پذیر

اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید؛ حتماً متریال هایی را پیدا می ‌کنید که بتوانید به راحتی به آن ها، شکل دهید. طناب های ضخیم و کابل های رنگی تنها نمونه ‌ای از این عناصر هستند. می توانید با آن ها عبارات کوتاه را تهیه کرده و سپس به دیوار، وصل کنید.

استفاده از تجهیزات و ابزارها

هر محصولی که قرار است در فروشگاه خود ارائه بدهید را می توانید در تابلو مغازه خود به صورت المان، استفاده کنید. به عنوان مثال اگر قرار است یک ابزارفروشی را معرفی کنید؛ می توانید از المان آچار برای آن، استفاده کنید و یا در صورت معرفی یک رستوران می ‌توانید یک ظرف پر از سیب زمینی های تنوری شده را روی تابلو، به نمایش بگذارید.

بنرهای پارچه ای ساده

اگرچه صنعت تابلوسازی امروزه پیشرفت زیادی کرده است و شما می ‌توانید تابلوهای کاملاً مدرن را سفارش دهید؛ اما بد نیست کمی هم به گذشته های دور سفر کنیم و از قدیمی ‌ترین نوع تابلوسازی یعنی بنرهای پارچه ای، استفاده کنیم. در این صورت یک حس نوستالژیک به بیننده القا کرده و می توانید از این طریق ارتباط خوبی با مشتری، برقرار کنید.

تابلوسازی با استفاده از مواد بازیافت شده

ایده استفاده از مواد بازیافتی همواره ایده بسیار خوبی بوده است. برای کسب و کارهایی که به نوعی با محیط زیست در ارتباط هستند؛ از عناصر بازیافت ناپذیر و یا بازیافت شده برای معرفی، استفاده کنید.

تابلوسازی مدرن

تابلو سازی مدرن

مواردی که در بالا ذکر شد؛ تنها نمونه ای از ایده های بکر تابلوسازی محسوب می شوند. قطعاً اگر از قدرت خلاقیت خود استفاده کنید، ایده های جالب تری هم به ذهنتان خواهد رسید. در هر صورت اگر هنوز هم طرفدار سبک‌ مدرن در تابلوسازی هستید، با توجه به ارتباط تابلوسازی و تکنولوژی در دنیای امروز، می توانید انواع تابلو های امروزی مثل تابلو چلنیوم، تابلو استیل، تابلو کامپوزیت و… را سفارش دهید. هر کدام از این تابلوها می ‌توانند به صورت تلفیقی با متریال های مختلف تهیه شده و به نوعی منحصر به فرد باشند.

لایت باکس

لایت به معنای نور و باکس به معنای جعبه است. به طور ساده می توان گفت: جعبه دارای نور! در واقع به تابلوهای تبلیغاتی که در سطح شهر، خیابان ها، اماکن عمومی مثل مترو و پاساژها نصب می شوند و دارای روشنایی داخلی هستند، لایت باکس می گویند. نور در لایت باکس نقش اصلی را ایفا می کند که غالبا ال ای دی و اس ام دی هستند.

روشن ماندن 24 ساعته این باکس ها بسیار امر مهمی است و شرکت های تبلیغاتی برای این مورد از نیروهای گشتی خصوصا در اتوبان ها استفاده می کنند. ضمن اینکه لایت باکس ها به زیبایی محیط هم می افزایند و اگر روشنایی نامناسبی داشته باشند به نوعی می تواند ضد تبلیغ به حساب بیایند!

برخی از لایت باکس ها دید از دو طرف را ارائه می دهند که به آنها لایت باکس پرچمی گفته می شود. در لایت باکس پرچمی دو تصویر در دو طرف تابلو گذاشته می شود که می تواند یکسان و یا متفاوت باشد. لایت باکس پرچمی می تواند متحرک باشد و با استفاده از یک پایه به چرخش در آید. طبیعتا لایت باکس پرچمی از نمونه ساده آن قدری گران تر است.

تابلو فلکسی

یکی از محبوبترین تابلو تبلیغاتی خصوصا برای مغازه داران، بیزنس و کسب و کارها، تابلو فلکسی است. تابلو فلکسی از جنسی ساخته شده است که انعکاس دهنده نور است و نور می تواند از آن عبور کند. برای ساخت تابلوهای تبلیغات محیطی، تابلوی شرکت ها و تابلوهای مغازه یا فروشگاه از این جنس استفاده می شود.

برای روشنایی این تابلوها از مهتابی یا لامپهای فلورسنت استفاده می شود. این نوع تابلو نسبت به انواع دیگر تابلو تبلیغاتی از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردار است. تابلو فلکسی فیس و تابلو تک فریم دو نوع از تابلوهای فلکسی رایج هستند. هزینه های شما با استفاده از تابلو فلکسی فیس بسیار کاهش می یابد. در تابلوی تک فریم نیز تبلیغ بر روی پارچه نقش بسته و با استفاده از نور آن را روشن می کنند.

تابلو حروف برجسته

تابلو کامپوزیت

تابلوهای کامپوزیت در واقع با زیرسازی کامپوزیتی ساخته شده و دارای حروف برجسته هستند. تابلوهای مغازه و فروشگاه ها از این جنس هستند. ورق های کامپوزیت به کار رفته در تابلو کامپوزیت براق، درخشان و در طرح و رنگ مختلف اجرا می شود. از ورق های کامپوزیتی می توان در نمای ساختمان شرکت استفاده کرد تا با تابلوی شرکت ست شود. هر چقدر ورق تابلوی کامپوزیت شما کلفت تر باشد، هزینه آن بیشتر است.

کامپوزیت از دو قسمت ماتریس و تقویت کننده تشکیل شده است. آهن آلات و اتصالات، ورق کامپوزیت و روکش مخصوص از اجزای تابلو کامپوزیت هستند. تابلوهای کامپوزیت نسبت به سنتی ها قیمت بالاتری دارند. در انتخاب متریال آن هم باید دقت لازم را داشت. چرا که نوع کم کیفیت آن با ضربه ای دچار فرو رفتگی و غر شدن می شود.

تابلو ترمووود

برای ساخت تابلو ترموود از چوب ترموود، که نوعی چوب صنعتی است استفاده میشود. برای فرآوری این چوب ها از نیم سوز کردن و سوزاندن آن برای بالا بردن مقاومت چوب بهره میبرند. در واقع در فرآیند ترمو برای مقاوم سازی چوب در برابر شرایط محیطی مثل رطوبت، گرما و سرما و… از این مراحل استفاده می شود. دادن دمای بالا به چوب و گردش بخار آب و هوا باعث پاکسازی چوب از باکتری می شود.

همچنین رطوبت چوب برای مقابله با شرایط محیط کاهش می یابد. قبل از نصب نیز با رنگهایی مخصوص که در برابر اشعه یو وی خورشید مقاوم هستند، رنگ می شوند. این نوع فرآیند ساخت چوب برای تابلو تبلیغاتی در کشور فنلاند که دارای ذخایر مناسب چوبی و تکنولوژی بالاست، بیشتر از سایر نقاط جهان دیده می شود و معمولا به عنوان گزینه ای برای صادرات در نظر گرفته می شود.

تابلو مغازه

تابلو مغازه شامل فلکسی، چلنیوم، لایت باکس، ال ای دی، فلزی و… است. این تابلوها در اندازه، رنگ، متریال، طرح، قیمت و برش مختلف اجرا می شوند. متریال به کار رفته در آنها شامل ترمووود، پلاستیک فشرده، تیتانیوم، نئون پلاستیک، استیل، کامپوزیت و… است. تابلو مغازه بنری یا فلکسی نسبت به بقیه ارزانتر هستند. یک تابلو مغازه بیش از اینکه نشان دهنده نام آن مغازه باشد، باید به طور مشخصی نوع آن کسب و کار را نشان دهد تا افرادی که به آن کار نیاز دارند، به آن مراجعه کنند. البته در این بین تکنیک هایی مثل برجسته کردن حروف یا استفاده از نوع خاصی نورهای پرتابی و چشمک زن در بالا بردن پاخور مغازه تاثیر دارد.

در واقع از قدیم هم گفته اند که مغازه باید پاخور داشته باشد. یکی از مسائلی که در این مهم تاثیرگذار است همین تابلوی مغازه است که هم چشم نواز باشد و هم باید در دید مناسبی از همه طرف قرار گیرد.

تابلو طبقاتی

در محیط های بزرگ یا کوچک جهت راهنمایی افراد از تابلو طبقاتی برای نشان دادن طبقات و راهنمایی اشخاص استفاده می شود. این تابلوها جزئی از دکوراسیون داخلی آن ساختمان یا مجتمع تجاری و هر مکان عمومی دیگری مثل مترو یا فرودگاه است. بنابراین باید شیک باشند و اصطلاحا به دکور آنجا بیاید.

همچنین این نوع تابلوها باید در مکان مناسبی در دید رهگذران قرار بگیرد تا کارایی لازم را داشته باشد. درهای ورودی و خروجی، راه پله ها، سرویس بهداشتی، طبقات، نام و لوگوی شرکت از این دست راهنمایی ها نیاز دارد. در واقع این تابلوها به گونه ای به نظم محیط و عدم سردرگمی افراد هم کمک می کنند.

تابلو طبقاتی

تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم ترکیبی از دو اسم چنل و آلومینیوم است. جنس تابلو چلنیوم استیل و آلومینیوم است. رنگهای رایج در ساخت آنها طلایی، نقره ای و مشکی است. انتخاب تابلوهای چلنیوم برای لوگو و نام و نشان تجاری بسیار رایج است.

تابلو چلنیوم ضد زنگ زدگی است و در دمای بالا یا پایین مقاوم است. همچنین آلومینیوم دوام و ماندگاری خوبی دارد. انواع گوناگون این نوع تابلو شامل تابلوی چلنیوم کریستالی، چلنیوم پانچ، چلنیوم پلکسی دوبل، RGB، ساده و فول کالر می باشد.

تابلو تبلیغاتی

تابلو تبلیغاتی در دنیای پرهیاهوی امروز که سرعت همه چیز بالاست، حکم نان شب را برای کسب و کارها دارد. تابلو تبلیغاتی بسته به متراژ و نیاز مخاطب جنس های متفاوتی دارد. پلاستیکی، فلزی، چلنیوم، رینگی، استیل، ال ای دی، حکاکی شده، بنر، نئون دار، فلکسی، ترمووود، کامپوزیت، لایت باکس و… از انواع تابلوهای تبلیغاتی است. تابلوهای سر در مغازه، فروشگاه ها، نمایشگاه ها و گالری ها، اماکن عمومی، مجتمع های تجاری، سازمان ها، شرکت ها و ادارات همه ازین دست به حساب می آیند.

تابلو حروف برجسته

تابلوهای حروف برجسته به دلیل ظاهر زیبا و چشم نوازی که دارند محبوب هستند. تابلو حروف برجسته به جای اینکه متریالش آن را مهم کند انواع آن از لحاظ بصری است که تفاوت ایجاد می کند. تابلوهای حروف برجسته شامل چلنیوم، فلزی، وکیومی، استیل، لاسوگاسی و لبه سوئدی است. باید اشاره کنیم که برجسته کردن فقط شامل حروف نیست، بلکه هر چیزی مثل لوگو و شکل ساختمان شرکت را می توان برجسته کرد. در تابلو حروف برجسته معمولا جنس پس زمینه کامپوزیت یا پلاستیک است.

سخن پایانی

اگر قصدتان برای داشتن یک تابلوی خلاقانه و البته چشمگیر جدی می باشد، قبل از هر چیز به یک تابلوسازی معتبر رجوع کنید. تابلوسازی نامور سال ‌هاست در این زمینه فعالیت داشته و می‌ تواند بهترین تابلوی تبلیغاتی را با متریال بسیار باکیفیت و به روز، تهیه کند. خوشبختانه به همراه تمام تابلوهای ساخته شده ضمانت نامه و گارانتی معتبر هم به مشتری ارائه می گردد که این خود موضوع مهمی بوده و به نوعی نشان از وجود متریال باکیفیت برای ساخت تابلو دارد.
برای داشتن یک تابلوی خلاقانه می توانید طرح پیشنهادی خود را به تابلوسازی ارائه کنید. حتی اگر هیچ پیش زمینه ذهنی از طرح خود نداشته باشید، می توانید کار طراحی را به کارشناسان و طراحان باتجربه بسپارید. آن ها طرح مورد نظر را در نرم افزارهای دقیق گرافیکی طراحی کرده و پس از تایید توسط شما، به مرحله اجرا می برند.

تمامی مراحل طراحی و ساخت تابلو در تابلوسازی نامور کاملاً مطابق نظر و سلیقه مشتری انجام می گیرد. بنابراین مشتری می تواند در هر مرحله از طراحی، تغییراتی که مد نظر دارد را روی طرح مورد نظر اعمال کند.
به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه طراحی و ساخت تابلوی تبلیغاتی می توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس حاصل نمائید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: