۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

جدیدترین متریال تابلو مغازه

یکی از عمده ترین عملکردهای تابلوسازی، طراحی و ساخت انواع تابلو مغازه می باشد. در حال حاضر هیچ مغازه ای را نمی توانید پیدا کنید که بدون هیچ نام و نشانی مشغول فعالیت باشد. وجود تابلو برای مغازه علاوه بر اینکه می ‌تواند نوع کسب و کار را به خوبی مشخص کرده و کار اطلاع رسانی را برای مخاطب انجام دهد، حالت تبلیغاتی داشته و در جهت جذب مشتری و فروش بالاتر محصولات و خدمات نیز تاثیر فوق العاده ای دارد. به همین علت است که معمولا صاحبان مغازه ها به دنبال سفارش یک تابلوی منحصر به فرد و زیبا هستند که با تابلوهایی که در گذشته ساخته شده است، کمی متفاوت باشد. خوشبختانه روز به روز متریال های جدیدی وارد صنعت تابلوسازی می شوند. در ادامه قصد داریم برخی از جدیدترین تابلوهای مدرن و امروزی که برای تابلو مغازه مناسب هستند را معرفی کنیم.

متریال در تابلوسازی

اهمیت استفاده از تابلو مغازه مدرن

وجود یک تابلو تبلیغاتی مدرن و زیبا، می تواند جلوه خاصی به سر در مغازه شما ببخشد. به این ترتیب، تنها با داشتن یک تابلوی زیبا و جذاب می توانید هر رهگذر و مخاطبی را به سمت مغازه خود، جذب کنید. البته تابلوهای مدرن امروزی مستلزم صرف هزینه بیشتری برای طراحی و ساخت می باشند، اما این صرف هزینه بیهوده نبوده و می تواند یک سرمایه‌ گذاری بلندمدت محسوب شود. سرمایه ‌گذاری که نتیجه آن ورود مشتریان جدید به مغازه شما و‌ در نهایت افزایش فروشتان، خواهد بود.
بنابراین تا حد امکان سعی کنید برای سفارش تابلوی مغازه دست و دلباز باشید، چرا که نتیجه آن را در آینده بسیار نزدیکی، می بینید. بدون شک چنین تابلوهایی می‌ توانند خیلی زود زمینه های فروش بیشتر محصولات موجود در مغازه را فراهم کنند. به این ترتیب پس از مدت زمان کوتاهی نه تنها هزینه ‌ای که صرف کردید باز می‌ گردد، بلکه سود خوبی را هم عاید جیب شما می کند.

آشنایی با جدیدترین متریال تابلو مغازه

همانطور که گفتیم روز به روز بر تنوع متریال های مورد نظر برای ساخت تابلو، افزوده می ‌شود. اینکه از کدام متریال برای ساخت تابلو استفاده کنید تا حد زیادی به سلیقه شخصی شما و همچنین نوع کسب و کارتان، بازمی گردد.

جدیدترین و به روزترین تابلوها عبارتند از:

تابلو چلنیوم

چلنیوم ترکیبی از آلومینیوم با آلیاژی دیگر است که به دلیل استقامت و طول عمر بالایی که دارد، در صنعت تابلو سازی بسیار پرکاربرد شده است. تابلویی که با استفاده از متریال چلنیوم ساخته می شود از مهمترین انواع تابلوهای تبلیغاتی محسوب میگردد. یکی از عمده دلایل مشهور شدن تابلوهای چلنیوم نورپردازی خاص آن هاست که با استفاده از لامپ های اس ام دی (SMD)، انجام می ‌شود. این تابلوها به دلیل زیبایی چشم نوازی که دارند، طرفدارهای زیادی داشته و می ‌توانند به عنوان تبلیغات محیطی، مورد استفاده قرار گیرند.

تابلو چلنیوم این قابلیت را دارد که در برابر محیط هایی با شرایط جوی متفاوت مثل محیط های گرم، سرد، مرطوب و… کیفیت و دوام خوبی داشته باشد. البته این تابلوها مقرون به صرفه هم بوده و برای افرادی که قصد ندارند هزینه زیادی برای تابلو پرداخت کنند، می تواند گزینه مناسبی باشد.

تابلو لاس وگاسی

قبل از اینکه به معرفی تابلو لاسوگاسی بپردازیم، باید ذکر کنیم که اجرای این گونه تابلوها مهارت زیادی نیاز دارد و نصاب مورد نظر باید بتواند اجرای آن را به صورت کاملاً حرفه ‌ای، انجام دهد. چرا که تابلوی لاس وگلاسی در لیست تابلوهای بسیار مشهور و جدید در صنعت تابلوسازی می‌ باشد. تابلو لاسوگاسی دقیقا مطابق با سلیقه مشتری ساخته شده و بنابراین می توان از متریال های مختلفی برای ساخت آن، استفاده کرد. تابلوهای لاس وگاسی به دلیل نورپردازی جالب توجهی که دارند، معروف شده اند. این تابلو اولین بار در ایالت متحده آمریکا اجرا شده و سپس به سایر نقاط جهان، راه پیدا کرد.

تابلو پولکی

این تابلو هم جزء تابلوهایی با سبک جدید می باشد. نحوه طراحی و ساخت این تابلو به این صورت است که تایل های پولکی اغلب از پیش ساخته شده و سایزبندی متفاوتی دارند. با قرار گرفتن این تایل ها در کنار هم می توان یک تابلوی مدرن و زیبا داشت. قیمت گذاری این تابلو ها بر حسب متر مربع صورت می گیرد. همچنین رنگ بندی های مختلفی می توان برای این تابلو در نظر گرفت. برای ساخت حروف برجسته تابلو پولکی می توان از حروف استیل و یا چلنیوم، استفاده کرد.

تابلو استیل نوراندریک

تابلو استیل نوراندریک از جمله سبک های جذاب در صنعت تابلوسازی نوراندیک محسوب می شود. این تابلو شامل حروف استیل بوده و برای ساخت آن از ورق های استیل مخصوص، استفاده می شود. خوشبختانه رنگ بندی این متریال تقریباً کامل بوده و می تواند سلایق مختلف را پوشش دهد. نورپردازی این تابلو با استفاده از اس ام دی های بلوکی، صورت می ‌گیرد.

تابلو استیل رینگی

اگر به دنبال یکی از سبک های جدید و مدرن برای تابلو مغازه می‌ گردید، تابلو استیل رینگی می تواند جوابگوی نیاز شما باشد. حروف برجسته استفاده شده در این نوع تابلو می ‌تواند از جنس استیل و یا به صورت تلفیقی همراه با پلکسی گلاس، ساخته شود. در تولید حروف مورد نظر، معمولاً رینگ ها پس از ساخت، در داخل حروف قرار می گیرند. تابلو استیل رینگی همانند تابلو استیل نوراندریک، در انواع رنگ ها قابل طراحی و ساخت می باشد.

انواع متریال

از طراحی تا تولید

اگرچه نوع متریال استفاده شده در ساخت تابلو می تواند موضوع مهمی باشد، اما موارد دیگری هم هستند که برای ساخت یک تابلوی با کیفیت و حرفه ‌ای باید مد نظر قرار گیرند. به عنوان مثال طرحی که برای تابلو انتخاب می ‌شود، باید ساده و با درک آسان باشد. همچنین اگر دارای نام تجاری یا برند مشخصی هستید، باید آن را در بخشی از تابلو بگنجانید. زمانی که این موارد را رعایت کنید، می‌ توانید با یک طراحی زیبا و منحصر به فرد و البته حرفه ای، کسب و کار خود را در معرض دید عموم افراد قرار دهید. در چنین شرایطی به راحتی می توانید آن را به دیگران معرفی کنید.

وجود یک تابلو مغازه زیبا و حرفه ‌ای باعث می ‌شود که میزان درخواست کالای یک فروشگاه بالاتر رفته و بتوان از آن به عنوان یک تکنیک درآمدزایی استفاده کرد.

نحوه طراحی و ساخت تابلوها فارغ از متریال استفاده شده، به این صورت است که طرح مورد نظر ابتدا توسط طراحان در برنامه ‌های دقیق نرم ‌افزاری طراحی شده و سپس به مرحله بعدی یعنی برش، می رود. پس از اینکه کار برش به وسیله دستگاه های دقیق لیزری انجام شد، نوبت به اعمال نورپردازی می رسد. در نهایت حروف برجسته روی زمینه کار که می‌ تواند جنس متفاوتی نسبت به حروف داشته باشد، سوار شده و تابلو برای نصب به مکان مورد نظر، منتقل می شود.

سفارش تابلو تبلیغاتی

اگر برای انتخاب نوع متریال و نوع تابلوی تبلیغاتی مردد هستید، پیشنهاد می ‌کنیم از کارشناسان تابلوساز در این زمینه مشورت بگیرید. معمولاً تابلوسازان به دلیل تجربه ای که در ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی دارند، می توانند شما را برای انتخاب نوع تابلو، متناسب با بودجه و همچنین نوع کسب و کارتان، راهنمایی نمایند. تابلوسازی نامور در این زمینه تجربه کافی را داشته و می تواند به خوبی کار طراحی و ساخت تابلو مورد نظر شما را انجام دهد. خوشبختانه تمامی تابلوهای ساخته شده توسط این تابلوسازی از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده و دارای ضمانت نامه معتبر، می باشد.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی و همچنین ثبت سفارش تابلوی تبلیغاتی، می توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

اجرای تابلو با متریال مختلف

دسته‌بندی انواع تابلوها از نظر قیمت

به طور معمول، قیمت هر تابلویی متناسب با زحمتی که برای ساخت آن کشیده می شود و جنس مواد به کار رفته در آن متغیر است. بر این اساس، تابلو مغازه در ۳ دسته زیر قرار می گیرد:

تابلوی ارزان قیمت: از جمله این تابلوها می توان تابلوی بنری را نام برد که قیمت بسیار پایینی دارد. در ساخت این تابلوها تنها از یک چارچوب استفاده می کنند که پارچه‌ای از جنس بنر، فلکسی یا استیکر چاپ‌شده به آن متصل می شود.

تابلوهای ارزان قیمت علی رغم صرف بودجه و زمان اندک برای تهیه آن و قابل تعویض بودن، ماندگاری بسیار کمی دارند. علاوه بر این، زیبایی و جذابیت آنها پایین است و همین امر باعث می‌شود مشتریان اندکی جذب این تابلوها شوند. با این وجود، برخی تابلوسازی ها تمام تلاش خود را می کنند تا ارزان ترین تابلوهای تبلیغاتی را با بهترین کیفیت به مشتریان خود عرضه نمایند.

تابلوهای میان‌رده: این تابلوها علاوه بر قیمت مقرون به صرفه‌‌ی خود زیبایی بیشتری نسبت به تابلوهای ارزان قیمت دارند و در جذب مشتری تاثیر زیادی دارند. از انواع تابلوهای میان‌رده می توان تابلو چلنیوم را نام برد.

تابلوهای گران قیمت: این تابلوها بیشتر در فروشگاه‌ ها و مغازه های بزرگ و اماکن خاص به کار گرفته‌ می شوند و از جمله آنها می توان موارد ذیل را نام برد: تابلو ترموود، تابلو استیل، تابلو لاسوگاسی، تابلو تیتانیومی، تابلو وکیومی و… .

بهترین جنس و متریال در تابلوسازی

با توجه به پیشرفت چشمگیری که در زمینه تابلوسازی شاهد آن هستیم، امروزه از متریال مختلفی برای ساخت تابلو مغازه بهره می‌برند تا با ایجاد جلوه بصری بهتر باعث جذب مشتری بیشتری شود. بنابراین اکثر تابلوسازی های معتبر، به کار گیری بهترین جنس و متریال در تابلوسازی را سر لوحه کار خود قرار می دهند. از جمله متریال های مورد استفاده در این صنعت می توان موارد ذیل را نام برد:

تابلو چلنیوم: جزو پرکاربردترین و محبوب‌ترین تابلوهایی است که حروف و اشکال به کار رفته در آن به صورت برجسته کار می‌شوند. بدین ترتیب تاثیر آنها در ذهن مشتری بسیار بیشتر است. در این تابلوها علاوه بر فاکتور برجسته کاری حروف از فاکتور نور نیز به طرز مطلوبی استفاده می کنند تا نوشته‌ی روی تابلو به وضوح دیده شود. در طراحی تابلوهای مورد نظر جنس رویه را از پلکسی گلاس و جنس لبه ها را از آلیاژ چلنیوم انتخاب می کنند تا ماندگاری بالاتری داشته باشد.

تابلو ترموود: در این تابلوها استفاده از متریال چوب، جلوه‌ ای کلاسیک و مدرن به تابلو می بخشد. در تابلو ترموود نیز مثل تابلو چلنیوم استفاده از حروف برجسته مرسوم است.

تابلو پلاستیکی: این تابلوها از جنس پلاستیک ساخته می شوند و از نظر ظاهری تفاوت جزئی با تابلو چلنیوم دارند. در واقع، تنها تفاوت آنها با تابلوهای چلنیوم در این است که فاقد لبه هستند. این سبب می شود که تابلو پلاستیکی تنها از رو به رو قابل خواندن باشد و نه از پهلو.

تابلوهای وکیوم: جزو تابلوهای گران قیمت و شیک دسته بندی می شوند که در تهیه طرح اصلی آنها از یک قالب چوبی بهره می برند. این قالب پس از تهیه، با دستگاه برش زده شده و سپس با مواد اولیه پر می شود. تابلوهای مورد نظر به دلیل دارا بودن لبه های گرم و دفرمه طرفداران بسیار زیادی دارند.

تابلو فلزی: استفاده از این تابلوها، در مکان هایی که نیاز به نورپردازی بالایی ندارند، بیشتر مرسوم است و به ندرت بر سر در فروشگاه ها مشاهده می شوند. این بدان جهت است که تابلوهای فلزی به طرز مطلوبی قادر به بازتاب نور زیادی نیستند. از موارد استفاده این تابلوها می توان استفاده در دکوراسیون های داخلی و مجتمع های مسکونی را نام برد.

تابلو استیل: همانطور که می دانید، جنس استیل از جمله متریال های مقاوم به خط و خش، خوردگی و رطوبت است و ماندگاری بسیار بالایی دارد. با این وجود، استفاده از این متریال در تابلوسازی چندان مرسوم نیست و تابلو استیل ساخته شده بیشتر در فضاهای داخلی به کار گرفته می شوند. این تابلوها به طور معمول در دو رنگ طلایی و نقره ای ساخته می شوند.

تابلو کامپوزیت: به طور کلی، کامپوزیت به ماده ای اطلاق می شود که ترکیبی از چند ماده مختلف باشد. تابلو کامپوزیت در صنعت تابلوسازی، به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود نظیر تنوع رنگ، سبک بودن، مقاومت در برابر شرایط جوی و شکل پذیری، بسیار مورد استقبال قرار می گیرد.

متریال در تابلوسازی مدرن

بهترین رنگ برای تابلو مغازه

استفاده از رنگ های مناسب و جذاب چه در تابلوسازی و چه صنایع دیگر تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتری دارد. در واقع، رنگ های مختلف باعث القای یک حس خاص به مخاطب می شوند. بنابراین، اهمیت رنگ در تابلوسازی باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

به طور کلی، ما سه رنگ اصلی داریم که عبارتند از: قرمز، آبی و زرد. چنانچه این رنگ ها یک مرتبه باهم ترکیب شوند، باعث ایجاد رنگ های ثانویه می شوند. برای مثال از ترکیب رنگ آبی و زرد، رنگ سبز حاصل می شود. به همین ترتیب، رنگ آبی و قرمز باعث ایجاد رنگ بنفش و رنگ های قرمز و زرد باهم رنگ نارنجی را پدید می آورند.

علاوه بر آن، رنگ های سومی نیز وجود دارند که از ترکیب یک رنگ ثانویه با رنگ اصلی تشکیل می شوند. از جمله این رنگ ها می توان به رنگ های صورتی و فیروزه ای اشاره کرد.

انتخاب هر رنگی در تابلوسازی بر اساس میزان تاثیرگذاری آن بر مشتری انجام می شود. بنابراین در انتخاب بهترین رنگ برای تابلو مغازه، حتما باید به حرفه مورد نظر و مخاطبان آن، توجه کرد. با توجه به ترکیب شدن رنگ های خنثی با محیط، استفاده از آنها در این صنعت بسیار متداول است. رنگ های خنثی به رنگ های سفید، سیاه و طیفی از رنگ های قهوه ای و خاکستری اطلاق می گردد.

گاهی اوقات رنگ های تیره می توانند همانند یک رنگ خنثی عمل کنند. با این وجود، در بنرها و تابلوهای بیرونی بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید که در جلب توجه مشتری بسیار تاثیرگذارند. از جمله این رنگ ها می توان به رنگ زرد و قرمز آتشین اشاره کرد که نسبت به رنگ های خنثی بیشتر جلب توجه می کنند. البته این موضوع دلیل بر این نیست که رنگ های خنثی را نادیده بگیریم.

رنگ های خنثی در پس زمینه تابلو مغازه خود را بهتر نمایان می سازند. در واقع، رنگ سیاه که جزو رنگ های خنثی دسته بندی می شود باعث بزرگتر دیده شدن طرح روی آن و رنگ های سفید باعث کوچکتر دیده شدن آن می شوند.

بورس ساخت تابلو مغازه در تهران

ساخت تابلو مغازه از جمله هنرهای بالقوه به شمار می رود که منجر به خلق یک طرح زیبا و هنرمندانه می‌شود. در عین حال نیز می تواند مشتریان را به خرید اجناس مغازه داران ترغیب کند. به همین دلیل بورس ساخت تابلو مغازه در تهران بسیار پر رونق است و این امر بسیاری از تابلوسازان را به این امر واداشته که در فضای مجازی نیز به رقابت بپردازند. یکی از خلاق ترین و بروزترین سایت های تابلوسازی در فضای مجازی، سایت مجموعه تابلوسازی نامور می باشد که چندین سال سابقه درخشان در زمینه تابلوسازی داشته و می تواند انواع تابلو را به مشتریان عرضه نماید.

طرح مناسب تابلو مغازه

یکی از نکاتی که در ساخت تابلو مغازه با کیفیت باید بدان توجه داشت، طرح مناسب تابلو مغازه است. در این مورد توجه به نکات زیر بسیار ضروری است:

• بررسی و تحلیل نوع فعالیت و طراحی تابلو متناسب با آن
• استفاده از طرح های خلوت و عدم استفاده از طرح های بسیار شلوغ
• استفاده از رنگ های مکمل به هنگام طراحی تابلو تبلیغاتی
• مناسب بودن نورپردازی تابلو مغازه
• استفاده از شعار مناسب روی تابلو
• به کار بستن طرح های گرافیکی حرفه ای
• درج لوگو
• نصب تابلو در محل مناسب
• اندازه مناسب و قابل دید و…

سخن آخر

ساخت تابلو مغازه با کیفیت از جمله مشاغل به روزی است که به جهت ایده پردازی های صورت گرفته برای تهیه آن، می تواند در زمره صنایع دستی نیز قرار بگیرد. همان طور که اشاره شد، انواع مختلفی از متریال در صنعت تابلوسازی مورد استفاده قرار می گیرند که این امر حق انتخاب بیشتری برای انتخاب تابلو، به مغازه داران میدهد. به طور کلی، تابلوهای میانرده جزو تابلوهایی هستند که اکثر مغازه داران انتخاب می کنند. این تابلوها علاوه بر مقرون به صرفه بودن جذابیت بسیار بالایی نیز دارند که در جذب مشتری بسیار تاثیرگذار است.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: