۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

لایت باکس یکی از ابزارهای قدرتمند تبلیغاتی است که به دلیل جذابیت فوق العاده زیادی که دارد، جزء روش های تبلیغاتی پرطرفدار هم محسوب می‌ شود. نحوه نورپردازی لایت باکس ها باعث محبوبیت بیشتر آن ها شده است. چرا که این تابلوهای تبلیغاتی دقیقاً همانند یک جعبه پر نور عمل کرده و می توانند نگاه مخاطب را به خوبی جلب کنند.

نوری که از پشت به تصویر تبلیغاتی موجود در یک لایت باکس تابیده میشود، جذابیت محصولات نمایش داده شده را دوچندان میکند. بیشترین کاربرد لایت باکس های تبلیغاتی برای فروشگاه ها، هایپر مارکت ها، نمایشگاه ها و مشاغل دیگر می باشد. با استفاده از لایت باکس دکوراتیو می توانید تاثیر بسزایی در فروش و تبلیغات خود، مشاهده کنید.

نقش لایت باکس در تبلیغات

آشنایی با لایت باکس های تبلیغاتی

همانطور که در مقدمه هم ذکر کردیم؛ لایت باکس های تبلیغاتی جعبه های پرنوری هستند که امکان تعویض طرح درون آن برای کاربر، وجود دارد.

لایت باکس از قاب و جعبه ای از جنس پلاستیک، آلومینیوم و یا ام دی اف، تهیه میشود و رویه آن معمولاً از جنس فلکسی یا پلکسی گلاس است. برای ایجاد نور درون جعبه از لامپ های اس ام دی استفاده می شود. این لامپ ها هم مصرف انرژی پایینی داشته و هم دوام و کیفیت بالایی دارند.

لایت باکس ها میتوانند به انواع مختلف مثل ایستاده، آویز، لایت باکس سقفی و یا دیواری، طراحی و تولید شوند. به واسطه نورپردازی جالب توجهی که این تابلوهای تبلیغاتی دارند، معمولا از آن ها برای فروش بیشتر، استفاده میکنند. به این صورت که برند و لوگوی تجاری به نحوی خلاقانه و حرفه ای طراحی شده و در یک قاب لایت باکس و در مکان مورد نظر، قرار می گیرند.

چرا باید از لایت باکس‌ها برای افزایش فروش استفاده کنیم ؟

افزایش فروش و بهره ‌مندی از تمامی جنبه ‌ها و فرصت‌ های فضا برای بهبود دیده شدن تجارت دو فاکتور مهم برای تمام کسب ‌و کار ها در نظر گرفته می ‌شوند و آینده آن شغل را به سمتی سوق می ‌دهند که تعامل فزاینده‌ ای با مشتریان خود داشته باشد.

نمادهای بصری از جمله استراتژی‌ های تبلیغاتی برای فروش بیشتر یک محصول و یا معرفی خدمات یک شرکت و مجموعه هستند و تاثیر تابلوسازی در تبلیغات امری است که غیر قابل چشم پوشی می باشد. کیفیت و خلاقیت در به نمایش گذاشتن تصویری از فعالیت یک مجموعه و تبلیغ آن امروزه توسط انواع لایت باکس انجام می‌گیرد.

در گذشته از تابلوها و پوسترهای بدون نور در فضاهای داخلی و بیرونی استفاده می‌ شد، اما امروزه این روند به ‌طور کلی تغییر نموده و ایجاد تابلوهای پرنور با رنگ ‌های خیره‌ کننده و پر جنب ‌و جوش سبب شده بسیاری از مشاغل از این علائم نورانی جهت تبلیغات بهره ببرند. استفاده از لایت باکس ‌ها برای دیده شدن کسب ‌و کارهای گوناگون مزیت ‌های بسیاری به‌ همراه دارد که در ادامه به معرفی این مزایا خواهیم پرداخت.

استفاده از لایت باکس

مزایای استفاده از لایت باکس دکوراتیو

لایت باکس ها انواع گوناگونی دارند و برای تشخیص بهترین لایت باکس لازم است با انواع آنها آشنا شوید. امروزه لایت باکس ها با کیفیت چاپ بسیار بالایی ساخته می شوند. علاوه بر این، نور موجود در جعبه ها هم به زیبایی طرح چاپ شده درون آن، اضافه می کند.

در مورد مزایای استفاده از لایت باکس می توان به مقرون به صرفه بودن و حمل و نقل آسان آن، اشاره کرد. اما مهمترین مزیتی که یک لایت باکس دکوراتیو دارد، امکان تعویض طرح درون آن است. یعنی شما یک بار برای طراحی و ساخت فریم و جعبه هزینه میپردازید اما می‌ توانید تا مدت ها و با طرح های متفاوت از آن استفاده کنید. حتی می توانید در صورت برپایی نمایشگاه های شهری و یا بین المللی با یک طرح تبلیغاتی جذاب، از آن استفاده کنید. نکته قابل توجه در این زمینه این است که در هنگام طراحی و ساخت لایت باکس نمایشگاهی باید از یک متخصص این امر کمک بگیرید.

در گذشته استفاده از افکت ‌های نوری جداگانه بر روی پوستر بسیار پرهزینه بود اما با به کارگیری تکنولوژی چراغ‌ های SMD کم‌ مصرف در ساختار لایت باکس ‌ها انرژی کمتر و طول عمر بسیار بیشتری دارند و می‌توانند تا ۵۰ هزار ساعت کار کنند. گرما و کربن تولید نمی‌ کنند از این ‌رو دوستدار محیط‌ زیست تلقی می ‌شوند.

کاربردهای لایت باکس دکوراتیو

استفاده از لایت باکس ها اصلاً محدودیت مکانی خاص ندارد. شما در هر کسب و کاری که باشید، می توانید برای معرفی محصولات و خدمات خود از لایت باکس ها، استفاده کنید.

اما به طور کلی برای مواردی مثل تبلیغ در فروشگاه، اماکن و همچنین مجتمع های تجاری از لایت باکس ها، به ویژه لایت باکس ایستاده استفاده می شود. اگر کمی به اطراف خود بیشتر توجه کنید نمونه هایی از لایت باکس های دکوراتیو را در مکان هایی مثل فرودگاه، ترمینال و ایستگاه های مترو، می بینید.

برای اطلاع رسانی در مکان هایی مثل مراکز آموزشی، بیمارستان ها، مراکز خدماتیدرمانی وهم از لایت باکس ها استفاده می شود. البته زمانی که لایت باکس حالت دکوراتیو و نمادین داشته باشد دیگر بحث تبلیغاتی آن مطرح نیست و تمرکز تنها روی جنبه زیبایی دکوراسیون داخلی یک مکان می باشد.

به تازگی برای تبلیغ برندهای خاص دارویی و یا آرایشی در داروخانه ها هم از لایت باکس ها، استفاده می شود. برای دیگر کاربردهای آن میتوان به ارائه اطلاعات در سینما، سمینارها و کارگاه ها و همچنین به عنوان یک ابزار دکوراتیو در سقف و ساخت سقف های مجازی، اشاره کرد.

ساختار کلی لایت باکس

ساختار کلی لایت باکس

این سازه از یک قاب آلومینیومی که از استحکام و ظرافت بالایی برخوردار است، تشکیل شده ‌است. البته نوع خاصی از آن، به دلیل استفاده بیشتر این فلز در ساختار آن، به لایت باکس آلومنیوم معروف است. آلومینیوم به دلیل خاصیت ضد زنگ و حالت پذیری فوق ‌العاده و مقاومت خوب در ساخت اکثر سازه ‌هایی که در محیط بیرونی قرار دارند مناسب است.

درون این قاب که می ‌تواند ضخامت ‌های متفاوتی بسته به نوع لایت باکس داشته باشد چندین قسمت تعبیه ‌شده که محل قرارگیری یک لایه ورق PVC در پشت کار و نوارهای چراغ SMD و کاغذ بک لایت که همان تصویر گرافیکی تبلیغاتی است و یک لایه پلکسی شفاف و براق برای محافظت و کاور تصویر قرار می‌گیرد.

مبحث نورپردازی در تابلوسازی یک بحث بسیار مهم است. اگر برای نور پردازی از SMDهایی که نورهای مهتابی دارند استفاده شود، کیفیت کار را بهتر می توان به نمایش گذاشت. برای آنکه پوستر و تصویر در زمان استفاده صدمه ای نبیند طراحان، آن را در محفظه ای پلاستیکی یا شیشه ای قرار می دهند تا ماندگاری آن افزایش یابد. می توان برای اتصال SMD به جریان برق از یک آداپتور استفاده کرد تا برق با امنیت و محافظت بیشتر وارد نوار شود.

طراحی، چاپ و ساخت لایت باکس پروسه ای است که نیاز به تخصص دارد. در واقع، طرحی که در لایت باکس قرار می گیرد به گونه های مختلف چاپ می شود. می توان:

  • چاپ را به صورت مستقیم روی طلق انجام داد.
  • چاپ روی استیکر انجام شود و روی طلق بچسبد.
  • چاپ را روی بک لایت انجام شود و سپس روی طلق چسباند.

طرح های مدل آویزی سیلور رسانه با دستگاه لیزر برش داده می شود و بر روی پلکسی می چسبد. برای تعویض آن هم می توان به راحتی پیچ و مهره های جعبه را باز کرد و عکس را عوض نمود.

معرفی انواع لایت باکس

لایت باکس ها مدل های متنوعی دارند که از هر کدام در مکان های مختلف و خاصی، استفاده می شود. انتخاب نوع لایت باکس به عوامل مختلفی مثل فضای قرارگیری، زیبایی شناسی، بودجه، نوع دکوراسیون و سلیقه، بستگی دارد‌.

برخی از لایت باکس های تبلیغاتی عبارتند از:

لایت باکس فریم لس

لایت باکس فریم لس، یکی از به روزترین و جدیدترین لایت باکس ها است. این لایت باکس ها فاقد قاب بوده و یا قابی با ضخامت بسیار پایین دارند.

نحوه ساخت به این صورت است که لامپ های SMD روی یک پروفیل آلومینیومی نصب شده و طرح و تصویر مورد نظر نیز قرار می گیرد. در نهایت برای تکمیل شدن، روی آن یک لایه پلکسی شفاف نازک با استفاده از چند پین به صفحه آلومینیوم، متصل می شود.

لایت باکس فریم لس وزن بسیار پایینی داشته و همین موضوع باعث محبوبیت آن شده است. علاوه بر این، کیفیت چاپ طرح درون لایت باکس فریم لس هم بالا می باشد.

لایت باکس اسنپ فریم

در بررسی انواع تابلو لایت باکس تبلیغاتی با لایت باکس اسنپ فریم آشنا میشویم. این تابلو در قسمت حاشیه دارای یک قاب آلومینیومی پولیش شده به ضخامت تقریبی کمتر از سه سانتی ‌متر است و طرح بک لایت از هر طرف حداقل 2.5 میلی‌متر کوچکتر است تا طرح در زیر فریم یا همان قاب آلومینیومی مخفی نشود، این قاب از هر چهار طرف با خاصیت فنری به یکدیگر متصل هستند بنابراین تعویض چاپ بک لایت را ساده می‌ کند.
باکس‌های اسنپ فریم ضخامت کمتری نسبت به سایر باکس‌ها دارند، استفاده از این لایت باکس ها مناسب کسب و کارهایی است که نیازمند تصویر گذاری به صورت فیلم هستند.

این تابلو ها نسبت به سایر رقبای خود از قیمت کمتری برخوردار هستند و به خوبی در بازار امروزه مورد استفاده قرار می گیرند مانند : سینماها، سالن های بزرگ و فروشگاه ها. همچنین برای اینکه این لایت باکس صدمه ای نبیند و از مشکلات احتمالی جلوگیری کند از صفحه پلکسی گلاس استفاده می شود.

لایت باکس مگنتی

این نوع لایت باکس ها مخصوص فضای داخلی هستند که از نظر ساختار دقیقاً مشابه نوع فریم لس می باشند. در لایت باکس مگنتی هم از یک قاب بسیار ظریف و آلومینیومی، استفاده می شود که داخل آن لامپ های اس ام دی کم مصرف قرار می گیرند. در نهایت پس از چاپ بک گراند، پلکسی شفاف روی طرح قرار گرفته و برای نصب به مکان مورد نظر منتقل می گردد.

تنها تفاوت لایت باکس مگنتی با نوع فریم لس در نوار مگنتی باریکی است که پلکسی را به قاب، متصل می کند. در نوع فریم لس این کار با استفاده از پین، انجام می شود.

انواع لایت باکس

لایت باکس کریستالی

در لایت باکس کریستالی از دو لایه پلکسی ضخیم و شفاف استفاده شده که تصویر مورد نظر بین این دو لایه، قرار می گیرد. در پشت تصویر لامپ های SMD نصب شده که نورپردازی لایت باکس را تکمیل می کند.

لایت باکس چرخشی

با استفاده از این لایت باکس مدرن می توان دید دوطرفه را فراهم کرد. البته برای انجام این کار نیاز به روشنایی دوبرابری هم داریم. مزیتی که لایت باکس چرخشی دارد این است که می‌ توان با دو طرح متفاوت و یا مشابه، از هر دو سمت تابلو استفاده کرد.

لایت باکس ام دی اف

این لایت باکس ام دی اف ساختاری مانند لایت باکس های قبلی دارد با این تفاوت که جنس فریم آن، از ام دی اف و یا چوب می باشد. لایت باکس هایی که از چوب ساخته می شوند برای دکوراسیون های کلاسیک بسیار مناسب بوده و می‌ توانند در کنار دیگر متریال ها مثل چوب ترمووود، استفاده شوند.

لایت باکس آلومینیومی

آلومینیوم به دلیل استحکام بالا و همچنین سبک وزن بودن، یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت لایت باکس می باشد. اگر قرار است برای فضای خارجی یک لایت باکس داشته باشید، باید به ویژگیهای لایت باکس فضای خارجی توجه داشته باشید. ما توصیه می کنیم که در این موارد، به سراغ نوع آلومینیومی لایت باکس بروید که مقاومت و دوام بالایی در شرایط متفاوت آب و هوایی دارد.

لوگو باکس

لایت باکس لوگو مختص به لوگو و معرفی برند شماست. با استفاده از آن می‌توانید ماهیت شرکت خود را به تصویر بکشید و هویت برند خود را تقویت کنید. داشتن یک لوگوی برجسته راهی ساده برای افزایش آگاهی مخاطبین شماست.

آشنایی با متریال تابلو در هر سبکی از تابلو امری حائز اهمیت است. متریال مورد استفاده در این نوع تابلو، با استفاده از دستگاه ‌ها خم کننده و دستگاه لیزر برش و خمیده می شوند و به ‌صورت لوگوی برند شما طراحی می‌شود، طبق معمول از لامپ‌ های اس ام دی برای روشنایی و پلکسی برای محافظت آن بهره می‌برند.

لایت باکس دکوراتیو چگونه به جذب مشتریان بیشتر کمک می کند؟

جذب مشتری همواره اولین هدف برای انواع تجارت خرد و کلان بوده و هست. بقای یک کسب‌ و کار به دیده شدن آن است. چنانچه دیده شوید، آن زمان است که می ‌توانید امیدوار به فروش محصولات و یا دیده شدن خدمات خود باشید. کاربران و مخاطبان شما زمانی‌ که با نمایش توسط نشانه ‌هایی بصری از شما ارتباط می ‌گیرند این ارتباط قوی‌ تر است.

حال سؤال اینجاست که تنها در فضای آنلاین می ‌توان نمایش تبلیغات خود را انجام داد یا راهکار دیگری میتوان یافت؟ در جواب این سؤال باید گفت که اتفاقاً راهی مؤثرتر برای دیده شدن در قالب یک نمایشگر شبانه ‌روزی در دسترس است.

امروزه کسب و کارهای مختلف با بهره گیری از نوآوری در تابلوسازی و تبلیغات، به این توانایی رسیده اند تا خود را هر چه بیشتر در معرض دید مخاطب قرار دهند. با توجه به این امر به این نتیجه میرسیم، چه راهی بهتر از لایت باکس‌ می‌تواند پیام شما را در مکان‌ های کلیدی در سراسر یک خیابان، فروشگاه، مترو و … در معرض دید هزاران نفر که در شبانه‌ روز زمانی ‌که از کنار آن گذر می‌ کنند به نمایش بگذارد.

لایت باکس ‌ها یک باکس با طرح گرافیکی هستند حاوی متن و شعار تبلیغاتی و یا اطلاع‌ رسانی و یا برای نمایش منوی یک رستوران که در قالبی فلزی از جنس آلومینیوم مستحکم قرار گرفته که توسط چراغ ‌هایی از نوع SMD روشن می ‌شوند.

در واقع همچون یک نمایشگر تلویزیونی نگاه ‌ها را جذب می ‌کنند. اکثر تابلو های قدیمی و یا تصاویر بیلبورد جهت برجسته کردن تصویر خود از لامپ ‌های بیرونی استفاده می ‌کنند، اما امروز تمایز نحوه نور پردازی لایت باکس ‌ها سبب شده تعامل بینندگان و مخاطبان با این ابزار های تبلیغاتی بیشتر شود.

ویژگیهای لایت باکس

ویژگی‌های لایت باکس دکوراتیو برای تبلیغات

از جمله ویژگی‌های لایت باکس‌های دکوراتیو برای تبلیغات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

به ‌روز رسانی محتوای تبلیغات

لایت باکس‌ ها عموماً برای جایگزینی مکرر و تصاویر و پیام ‌های تبلیغاتی که به ‌صورت ماهانه یا فصلی نیاز به تعویض دارند بسیار آسان است. بنابراین روشی سریع برای دسترسی به طراحی ‌های گرافیکی است و جایگزین مناسبی برای بیلبورد های تبلیغاتی گران‌ قیمت و پرهزینه است. نکته قابل توجه در استفاده از لایت باکس ها این است که ما باید به تاثیر رنگ و گرافیک محیطی بر تابلوسازی، در ساخت نه تنها لایت باکس، بلکه انواع مختلف تابلو توجه نماییم.

قابلیت نصب در اکثر مکان ها

نمایش طولانی ‌مدت و دائمی از تبلیغات یک برند تا فروشگاهی کوچک در هر کجایی که خودتان می‌خواهید می توانید آن را نصب کنید.

دوام و استحکام

دوام تابلو تبلیغاتی از مهمترین نکات در تابلوسازی می باشد. سایر علائم الکتریکی معمولاً از جنس چوب پلاستیک و یا آهن هستند که استحکام و دوام خوبی در برابر شرایط جوی و محیطی ندارند. آلومینیوم به ‌عنوان فلزی مستحکم و براق که در کنار زیبایی ظاهر بدنه بادوام را شکل می‌دهد طول عمر ساختار را حفظ می‌کند.

هزینه مقرون به صرفه

اگر بخواهید یک بیلبورد را برای نمایش تبلیغ کاری اجاره کنید به صورت شبانه ‌روزی هزینه هنگفت باید برای آن بپردازید.

تبلیغات شبانه روزی

با ساخت لایت باکس و پرداخت یکبار هزینه می‌توانید ۲۴ ساعته و در تمام طول هفته و سال پیام و یا معرفی کسب‌ و کار خود را در قالب یک اثر هنری به نمایش بگذارید.

کاربری متعدد

لایت باکس‌ها را می توان در تمام فضاهای داخلی از جمله پاساژ، فروشگاه، بیمارستان، پارکینگ، نمایشگاه، رستوران، سالن ‌های کنفرانس، مترو، راه‌آهن و به‌طورخلاصه هر مکانی که دلخواه شماست و انبوهی از جمعیت در آن باشد قرار داد. در واقع کاربرد لایت باکس در مراکز خرید امری است که بسیار به صنعت تابلوسازی راه یافته است.

سفارش تابلوی تبلیغاتی

در این مقاله با لایت باکس دکوراتیو به عنوان یکی از بهترین تابلوها برای نمایش تصاویر زیبا و یا حتی تصاویر تبلیغاتی و تجاری، آشنا شدید. اگر قصد سفارش تابلوی تبلیغاتی را دارید؛ بهترین کار دریافت مشاوره و راهنمایی است. چرا که شما اطلاعات کافی در مورد انواع تابلوها نداشته و می‌ بایست از کارشناسان تابلوساز در این زمینه، کمک بگیرید.

تابلوسازی نامور با سابقه چندین ساله و با داشتن یک تیم تخصصی قادر است هر کدام از تابلوهای تبلیغاتی مورد نیاز شما را با بهترین و باکیفیت ترین مواد اولیه موجود در بازار، طراحی و تولید کند.

تمامی تابلوهای ساخته شده توسط تابلوسازی نامور ضمانت نامه معتبر هم دارند. شما می توانید برای دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی؛ با کارشناسان تابلوساز از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: