۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

تابلوسازی و تاثیر تبلیغات شهری در فروش

سفارش تابلو تبلیغاتی

همانطور که در سطح شهر مشاهده کرده اید؛ تابلوها و بیلبوردهای شهری در جهت جذب بیشتر مشتری، خودنمایی می کنند. این روش تبلیغاتی آنقدر گسترده شده است که حتی از تابلوها یا بیلبوردهای چرخان در نقاط پر رفت و آمد شهر، استفاده می شود. قرار دادن بیلبورد یا یک تابلو تبلیغاتی متحرک در سطح یک شهر استراتژی خاصی دارد. به این منظور کارشناسان حوزه تبلیغات معمولاً مکان مناسبی را باید برای هر نوع تبلیغی انتخاب کنند.

اگر یک بیلبورد تبلیغاتی با بهترین طرح، رنگ و متریال در جای نامناسبی قرار گرفته باشد؛ نمی ‌توان از آن انتظار بازخورد مثبتی داشت. چرا که مخاطبین هدف و افرادی که چنین تبلیغی را مشاهده می ‌کنند، مشتریان احتمالی کالا با خدمات تبلیغ شده نیستند.

بنابراین اگر تبلیغات محیطی و شهری خلاقانه انجام شود؛ می تواند شما را مستقیماً به سمت هدفی که دارید، سوق بدهد. مقاله پیش رو توسط تابلوسازی نامور آماده گردیده و در آن قصد داریم شما را با اصول انجام تبلیغات شهری برای فروش بالاتر محصولات و خدمات، آشنا نمائیم.

تبلیغات شهری چیست؟

مجموعه ای از تبلیغاتی که در سطح یک شهر می بینید، جزء تبلیغات شهری محسوب می شوند. این شیوه تبلیغاتی به راحتی مخاطبین و رهگذران را با برند تجاری، محصول و یا خدمات خاصی، آشنا می سازد. تمامی پرتابل های شهر، لمپوست ها، بیلبوردها، تابلوهای 3D ، تلویزیون شهری، تابلوهای تبلیغاتی مترو و همچنین تبلیغات چاپ شده روی وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس، همگی از جمله تبلیغات شهری محسوب می شوند.

از زمان و مکان درست انجام یک تبلیغ که بگذریم؛ آنچه که به چشم می ‌آید، طراحی است. بهترین تابلو تبلیغاتی برای محیط باید آنقدر جذابیت داشته باشد تا مخاطبان با یک بار دیدن بتوانند آن را به خاطر بسپارند. در واقع تبلیغی که مخاطبین نتوانند از کنار آن به راحتی عبور کنند، موفقیت آمیز خواهد بود.

شما با دانستن نکات مهم در تبلیغات شهری به راحتی می ‌توانید بازدهی بالایی را از این شیوه تبلیغاتی، بگیرید. البته به شرطی که آن را به صورت صحیح و اصولی اجرا کنید.

سفارش تابلو مدرن

آشنایی با انواع سازه ها در تبلیغات شهری

انجام تبلیغات شهری بدون استفاده از المان ها یا سازه های مختلف، امکان پذیر نمی باشد. به طور کلی پرکاربردترین سازه های تبلیغاتی برای یک شهر شامل موارد زیر می شوند:

تلویزیون های تبلیغاتی شهری

اگر قصد دارید از طریق یک تیزر تبلیغاتی محصولات خود را به دیگر افراد معرفی کنید؛ بهتر است به سراغ تلویزیون های تبلیغاتی بزرگ نصب شده در مکان های پرتردد بروید. تیزر یا آگهی که برای پخش در تلویزیون های شهری انتخاب می کنید باید دارای رنگ های شاد و روشن بوده و حتما متن های کوتاه تیتروار هم داشته باشد. استفاده از تابلو روان در این زمینه، پیشنهاد می شود.

زمان تیزر تبلیغاتی تا حد امکان باید کوتاه باشد. از آنجایی که امکان استفاده از صدا در تلویزیون های شهری وجود ندارد، بهتر است تمرکز خود را روی جلوه های بصری بگذارید.

تبلیغات شهری روی بدنه وسایل نقلیه عمومی

حتما شما هم تا به حال اتوبوس های رنگی با تبلیغ یک کالای خاص آن هم زمانی که اتوبوس در حال انتقال مسافران است را دیده اید. این شیوه تبلیغات که معمولا با نام تبلیغات ترانزیت شناخته می شود، جدای از اینکه موجب زیبایی وسایل حمل و نقل عمومی می گردد، می تواند به راحتی یک برند تجاری و یا محصول را به دیگر افراد، معرفی کند. در واقع درصد بالایی از مخاطبین چه عابرین پیاده و چه افرادی که از وسایل نقلیه شخصی استفاده می کنند، می توانند تبلیغ حک شده روی بدنه یک اتوبوس را در شهر، مشاهده کنند.

تولید تابلو تبلیغاتی

تبلیغات در مترو

در حال حاضر شهرهای بزرگ از صنعت مترو برای عبور و‌مرور، برخوردار هستند. به گونه ‌ای که روزانه خیلی از افراد ترجیح می دهند برای فرار از ترافیک و آلودگی هوا و برای جابجایی، از مترو استفاده کنند. قسمت های داخلی ایستگاه ها و همچنین واگن های قطار محل مناسبی برای نصب تبلیغات است.

از نظر روانشناسی در مواقعی که افراد برای رسیدن وسیله نقلیه عمومی در انتظار هستند؛ زمان کافی را برای دقت و توجه به یک طرح یا شعار تبلیغاتی دارند. این موضوع در درجه اول برای افراد سرگرم کننده خواهد بود اما احتمال بالایی هم وجود دارد که مخاطبین یک تبلیغ به مشتریان دائمی آن، تبدیل شوند.

تابلوهای سه وجهی گردان

این ابزارهای تبلیغاتی همان تابلوهای منشوری شکل هستند که قابلیت چرخش دارند. همین متحرک بودن است که باعث جذابیت آن شده و می تواند نگاه مخاطبان را به خود، جذب کنند. البته تابلوهای گردان می توانند در یک زمان تبلیغ مورد نظر را در جهت های مختلف و به تمامی رهگذران، نشان دهند و این مزیت استفاده از تابلو در تبلیغات است. به واسطه وجود همین نوآوری در تبلیغات و تابلوسازی است که می توان مخاطب را جذب کرد.

بیلبوردهای تبلیغاتی بین جاده ای

جاده های بین شهری به واسطه بیلبوردهای تبلیغاتی است که می توانند خستگی را از تن مسافران، به در کنند. بیلبوردها را در ابعاد متفاوت می توان ساخت اما به هر حال بیلبوردهایی با ابعاد بزرگ تر مخصوصا اگر یک طرح زیبایی هم روی آن قرار گرفته باشد، جذابیت بیشتری دارد.

نمونه تابلو جدید

تابلوهای تبلیغاتی

اجرای تمامی روش هایی که برای انجام تبلیغات شهری ذکر کردیم، مستلزم صرف هزینه نسبتا بالایی هستند. اگر به دنبال یک روش مقرون به صرفه و اقتصادی می گردید؛ به شما استفاده از تابلوهای تبلیغاتی را پیشنهاد می کنیم. این تابلوها در انواع مختلف و با ابعاد  متفاوتی، قابل تولید هستند.

تفاوت انتخاب تابلو مغازه یا فروشگاه نسبت به دیگر روش های تبلیغات شهری در این است که تابلو را می ‌توانید به صورت دائمی و بدون صرف هزینه، استفاده کنید. در صورتی که هر کدام از روش های تبلیغاتی طی مدت زمانی که کالا و خدمات شما را به دیگران نمایش می ‌دهند، از شما هزینه دریافت می کنند.

پیشینه استفاده از تابلو به سال های گذشته بازمی گردد. البته در آن زمان هدف از نصب تابلو تنها معرفی و اطلاع رسانی بود، اما امروزه به دلیل رقابت زیادی که بین صنف های مختلف وجود دارد؛ افراد سعی می‌ کنند به واسطه استفاده از یک تابلوی جذاب و زیبا، کسب و کار خود را با شیوه ای مدرن، به دیگران معرفی کنند.

در همین راستا تابلوهایی که امروزه استفاده می ‌شوند، در گذشته وجود نداشتند و شرایط رقابتی موجود منجر به ورود آن ها به صنعت تبلیغات شده است. البته که از تاثیر تابلو مغازه بر زیبایی شهر هم نمی توان چشم پوشی کرد.

با داشتن یک تابلوی تبلیغاتی جذاب و منحصر به فرد، به راحتی می توانید برند تجاری و محصولات و خدماتی که دارید را به دیگر افراد، معرفی کنید. طرح انتخابی تابلو اهمیت زیادی دارد. چرا که باعث می شود تابلو به راحتی در ذهن مشتری، ماندگار شود. البته به جز طراحی تابلو، موارد دیگر مثل رنگ ‌های استفاده شده، زیرساز تابلو، نورپردازی، ابعاد استاندارد و… هم اهمیت زیادی دارد.

تاثیر تابلوهای تبلیغاتی روی فروش کالا و خدمات

برای موفقیت در بین رقبای تجاری آن هم در عصر تکنولوژی و عرضه کالا و خدمات؛ داشتن مدیریت صحیح در امور بازاریابی و تبلیغات، اهمیت زیادی دارد. تبلیغات محیطی از جمله عوامل موفقیت یک برند خاص یا شرکت تجاری تازه تاسیس است. همانطور که توضیح دادیم؛ تاثیر تبلیغات محیطی در برندسازی بسیار پررنگ است. اما برای اینکه این ابزار تبلیغاتی بتواند حداکثر تاثیر را روی فروش کالا و خدمات داشته باشد، باید مواردی را در نظر گرفت.

انجام تبلیغ در نقاط اصلی شهر باعث می شود روزانه میلیون‌ها چشم به صورت آگاهانه یا ناآگاهانه، کالا و خدمات مورد نظر را مشاهده کنند. البته برای اینکه به واسطه این نگاه بتوان درصد بالایی از افراد را به مشتری تبدیل کرد، تا حد زیادی به خلاقیت طراح تابلو تبلیغاتی، برمی گردد. تنها یک طراح حرفه ‌ای است که می تواند نگاه ‌ها را با خلاقیت خود، شکار ‌کند.

با نصب تابلو محیطی فضای باز و بسته می ‌توان راه ورود برندها و نام‌ های تجاری را به مکان ‌هایی مثل خیابان ‌ها، محل کار افراد و مدارس، باز کرد. یکی از مزیت های مهمی که تبلیغات محیطی دارد، هزینه کم آن است. البته این نکته را فراموش نکنید که تبلیغات محیطی در مواردی بسیار سنگین بوده و تنها مختص تجارت ‌های بزرگ است.

ولی می ‌توان با استفاده از خلاقیت، هزینه تبلیغات محیطی را تا حد زیادی کاهش داده و اثرگذاری آن را افزایش داد. این مورد برای کسب و کارهای کوچک و نوپا، بسیار کمک کننده می باشد.

ویژگی تابلو خاص

تاثیر تبلیغات محیطی بر مخاطبان

تبلیغات محیطی به شیوه های مختلفی می تواند روی مخاطبان، تاثیر بگذارد. در واقع این روش تبلیغاتی از دیرباز مورد استقبال صاحبان کسب و کار، بوده است. امروزه حتی با وجود روش های تبلیغاتی نوین از طریق دنیای مجازی؛ باز هم استفاده از تابلو به عنوان بهترین شیوه تبلیغات محیطی، جایگاه خود را حفظ کرده است. اما چطور می توان با یک تابلوی تبلیغاتی مخاطبان را به سمت یک کالای خاص، جذب کرد؟!

اطلاع رسانی صحیح: شما به عنوان مخاطب زمانی که آگاهی کافی در مورد یک محصول نداشته باشید، نمی توانید اعتماد کرده و آن را خریداری کنید. در تبلیغات می ‌توان تا حد زیادی با تصاویر و عبارات کوتاه، این آگاهی را ایجاد کرده و ویژگی های مثبت و مهم محصول را به اطلاع مخاطب، رساند. به طور کلی افراد درباره چیزهایی که تاکنون نشنیده ‌اند یا ندیده ‌اند، تمایلی نشان نمی ‌دهند. با این روش تبلیغاتی تا حد زیادی می توان در مخاطب حس اعتماد، ایجاد کرد.

ایجاد حس و یا نگرش خوب: تبلیغات می‌ تواند موجب ایجاد نگرش مثبت و مطلوب نسبت به کالا یا خدمتی خاص شود. همین حس خوب است که می تواند مخاطب را به مشتری وفادار، تبدیل کند. البته این موضوع را هم در نظر داشته باشید که برای وفادار ماندن مشتری، حتما باید کالا یا خدمات باکیفیتی برای ارائه، داشته باشید. در حقیقت وجود تابلوی تبلیغاتی به منزله هویت برای یک نام تجاری بوده که قادر است یک تصویر ذهنی برای کالا و خدمات در ذهن مخاطب، ایجاد کند.

جایگاه سازی محصول در بازار: در جاییکه بازار بخش ‌بندی شده است، تبلیغات می‌ تواند به جایگاه‌ سازی محصول در بخش خاصی از بازار، کمک کند. بنابراین شما هم می توانید با استفاده از این روش در بین انبوه کالا و خدمات، جایگاه خاص خود را داشته باشید. جالب است که تمامی مزایای تابلو تبلیغاتی تنها در بستر وجود یک تبلیغات مناسب و خلاقانه، میسر می گردد.

حفظ روابط بین مشتری و خریدار: تعامل خوب با مشتری، برگ برنده در عرصه تبلیغات است. شما به عنوان صاحب کسب و کار هر چقدر هم که برای تبلیغات سرمایه گذاری کنید؛ اگر نتوانید ارتباط خوبی با مخاطب داشته باشید، بازی را باخته اید. در حقیقت تبلیفات یک نیروی محرک است که در طول زمان موجب ایجاد و تقویت رابطه بین مشتری و تولید‌کننده محصول می‌ شود. بنابراین توصیه می شود در کنار داشتن روش های تبلیغاتی جذاب، حتما ارتباط برقرار کردن با مخاطب را هم سرلوحه کار خود قرار دهید.

قانع کردن مشتری: شاید کمی عجیب به نظر برسد اما تبلیغات می ‌تواند مشتریان را به استفاده از یک کالا یا خدمتی خاص، قانع کند. این دیگر هنر طراح است که بتواند با تصاویر و جملات تاثیرگذار، درصد بالاتری از افراد را به این اقناع برساند.

رقابت با دیگر برندها: اگر قرار است برند شما با استفاده از تبلیغات محیطی بر سر زبان ها بیفتد، باید به طور اصولی این شیوه تبلیغات را انجام دهید. همزمان با گسترش بازار، رقابت بیشتر و بیشتر می ‌شود.

تبلیغات می ‌تواند به حفظ جایگاه شرکت ارائه ‌کننده محصول یا ارتقای آن در میان مشتریان، کمک کند. به همین دلیل است که خیلی از شرکت های بزرگ تجاری سعی دارند علاوه بر در نظر گرفتن تبلیغات محیطی؛ با انجام تبلیغات از طریق رسانه‌ های مختلف مثل رادیو، تلویزیون، مطبوعات، تلفن همراه و… جایگاه خود را استحکام بخشند.

تبلیغات شهری در چه شرایطی اثرگذارتر هستند؟

برای اینکه یک تبلیغ شهری تأثیرگذاری بالایی روی مخاطب داشته باشد، باید شرایط ویژه و خاصی را ایجاد کرد. به طور مثال؛ شخصی که مسئولیت طراحی تبلیغ را به عهده گرفته است، خود باید اعتقاد کامل داشته باشد.

در این صورت است که می تواند ابتکار عمل به خرج داده و در این راه، تلاش کند. به عبارت دیگر، فعالیت انجام شده سازندگان، هرگز نباید از روی ترس و یا انجام وظیفه باشد. اگر سازنده تبلیغ محیطی یا شهری به موضوع مورد نظر برای تبلیغ معتقد باشد، با اشتیاق و علاقه، برنامه ‌ریزی و فعالیت می ‌کند.

بهترین سبکهای تابلو تبلیغاتی

همانطور که در قسمت های قبل نیز اشاره کردیم؛ برای تأثیرگذاری بالای تبلیغ در بین مردم، باید ارتباط نزدیکی بین حرف و عمل، وجود داشته باشد. اگر قرار است مصرف کالایی خاص در داخل کشور تبلیغ شود؛ مسئول امور تبلیغی باید قبل از هر فرد دیگری از آن کالا استفاده کرده و به کیفیت آن، اطمینان داشته باشد.

یک تبلیغات شهری در صورتی می تواند تاثیرگذار باشد که در زمان مناسبی، اجرا شود. مناسبت های اجتماعی یا مذهبی با احتمال بالایی می توانند تاثیر یک تبلیغ را چند برابر کنند. بنابراین علاوه بر در نظر گرفتن مکان مناسب، باید موقعیت زمانی را هم برای انجام تبلیغ، در نظر گرفت. در این صورت می توان به اهمیت تابلوسازی در تبلیغات، پی برد.

تابلوها یا بیلبوردهای تبلیغاتی بر چه اساسی قیمت گذاری می شوند؟

تابلوها بسته به اینکه در چه ابعادی و از چه نوعی باشند، قیمت های متفاوتی خواهند داشت. اما در هر صورت فاکتورهایی برای سازندگان تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد که بر اساس آن ها، قیمت انواع تابلو تبلیغاتی را تعیین می کنند.

به عنوان مثال، اگر مراجعه کننده درخواست سفارش یک بیلبورد تبلیغاتی را داشته باشد، می بایست هزینه بالایی برای طراحی و نصب آن، بپردازد. البته بیلبوردها هم بنا بر ابعاد و اندازه و مکانی که در آن قرار دارند، قیمت گذاری شده و معمولا به صورت ماهیانه، اجاره داده می‌ شوند.

استرابورد تبلیغاتی و یا بیلبوردهای بزرگ، ویژگی‌ های بیشتری دارند و به دلیل عظمتی که دارند، تاثیرگذاری طولانی تری خواهند داشت. البته مکان نصب بیلبورد را هم نمی توان نادیده گرفت. معمولا میزان تردد و ترافیک منطقه که به نشانه تعداد بازدید بیشتر است، قیمت بیلبورد را تعیین می‌ کند.

معمولا بازاریابان مناطقی که بیشترین پتانسیل را دارند، شناسایی می ‌کنند. با نصب تابلو یا بیلبورد در چنین مکان هایی می توان این اطمینان را داشت که کالا یا خدمات تبلیغ شده توسط هزاران نفر، دیده شود. از بین این تعداد بالا، قطعا موارد زیادی هستند که به خرید آن محصول، تمایل خواهند داشت.

سفارش تابلوی تبلیغاتی

ممکن است با ویژگی ‌های مثبتی که تابلوها دارند، ترغیب به استفاده از آن ها شده باشید. اولین قدم در سفارش یک تابلوی تبلیغاتی، مراجعه به تابلوساز معتبر و باتجربه است. تابلوسازی نامور به عنوان بهترین تولیدکننده انواع تابلو تبلیغاتی سابقه چندین ساله در این زمینه داشته و می تواند متناسب با بودجه و نوع کسب و کاری که دارید، بهترین و مناسب ترین تابلو را پیشنهاد دهد.

خوشبختانه تابلوسازی نامور همراه با تمامی تابلوهای ساخته شده، ضمانت نامه معتبر هم به مشتری ارائه می گردد. وجود ضمانت نامه این اطمینان را به مشتری می دهد که اگر آسیبی به تابلو وارد شود، کارشناسان پشتیبانی در اسرع وقت نسبت به برطرف کردن آن، اقدام خواهند کرد.

مجموعه تابلوسازی نامور شعبه های مختلفی دارد. به طوری که می توانید با مراجعه به تابلوسازی در اندیشه، تابلوسازی در شهریار، تابلوسازی در کیش، تابلوسازی در مشهد و یا مراجعه به مراکز تابلوسازی در هر کجای کشور عزیزمان، تابلوی محبوب خود را سفارش دهید.

این تابلوسازی با داشتن تیم تخصصی متشکل از طراحان حرفه ای قادر است که شما را در انتخاب بهترین طرح برای تابلوی تبلیغاتی، راهنمایی کند. به این منظور می توانید با کارشناسان تابلوساز از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: