۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

صفر تا صد تعرفه تابلوسازی

قیمت تابلوهای تبلیغاتی

یکی از موارد بسیار مهم در انتخاب هر محصولی، قیمت آن است. برای اینکه بتوانید یک محصول باکیفیت تهیه کنید؛ می بایست قیمت منصفانه ای هم برای آن، پرداخت کنید. در صنعت تابلوسازی تمامی تابلوها قیمت مشخصی نسبت به متریال به کار رفته در ساخت، رنگ آمیزی، نورپردازی و… دارند. بنابراین برای برآورد هزینه باید مشخصات اصلی تابلو‌ به درستی تعیین شده باشد تا تعرفه تابلوسازی مشخص شود.

اما تعرفه تابلوسازی و مبنای آن به چه صورت است و چگونه تابلوها قیمت گذاری می شوند؟! با ما همراه باشید تا به این سوال، پاسخ دهیم.

 

عوامل دخیل در قیمت یک تابلوی تبلیغاتی

زمانی که برای سفارش تابلوی تبلیغاتی به تابلوسازی ها رجوع می کنیم؛ معمولا با دامنه متغیر قیمت، روبرو می شویم. در چنین شرایطی این سوال پیش می آید که چرا قیمت ها متفاوت است و مبنای تعرفه و قیمت گذاری تابلو چیست؟!

شما باید تمامی عوامل دخیل در قیمت یک تابلوی تبلیغاتی را بررسی کرده و مطابق با میزان بودجه ای که دارید، تابلوی مورد نظر خود را سفارش دهید. در چنین شرایطی نسبت به انتخاب تابلوی تبلیغاتی، زودتر به نتیجه می رسید.

معمولاً تابلوسازان زمانی که مشتری برای سفارش تابلو به آنان رجوع می کند؛ سعی می کنند یک جلسه پرسش و پاسخ با مشتری تشکیل دهند. در جلسه برگزار شده نیازسنجی کاملی از مشتری صورت گرفته و انتظارات او به طور دقیق، تعیین می گردد.

مشتری باید بداند که هر چقدر انتظارات خود را از طرح تابلو و سبک اجرای آن بالاتر ببرد، مستلزم پرداخت هزینه بیشتری برای ساخت تابلو خواهد بود. قطعا در شرایطی پرداخت هزینه مازاد به نفع مشتری است. چرا که بدون شک در آینده سودآوری بیشتری برای او به دنبال دارد.

ممکن است یک تابلوساز نسبت به تابلوسازان دیگر هزینه بالاتری برای یک تابلوی به ظاهر مشابه تعیین کند، اما فراموش نکنید که هیچ گرانی بی علت نیست. ممکن است تابلوسازی مورد نظر از متریال باکیفیت تری استفاده کرده و یا اینکه طرح جدید و خلاقانه تری برای تابلو، به کار برده باشد. در هر صورت شما با نگاه تیزبینی که دارید؛ می توانید تفاوت های دو تابلو را تشخیص دهید. اگر تشخیص برایتان مشکل است، از تابلوساز بخواهید در مورد اختلاف قیمت، توضیح دهد.

همانطور که گفتیم؛ عوامل بسیار زیادی وجود دارد که در قیمت تمام شده یک تابلوی تبلیغاتی، موثر است. معمولا زمانی که مشتریان برای سفارش تابلو به تابلوسازان رجوع می کنند، روی سه عامل اصلی تاکید دارند:

میزان بودجه

زمانی که مشتری میزان بودجه خود را به طور دقیق مشخص کند، زودتر به هدف می رسد. زیرا تابلوساز در همان اولین فرصت می تواند پیشنهادات مفید را به اطلاع مشتری برساند.

کیفیت متریال تابلوسازی

مسئله مهم دیگری که مطرح می شود این است که به دنبال چه کیفیتی هستید؟! اگر از مشتریان این سوال را بپرسید، قطع به یقین تماما به دنبال بالاترین کیفیت هستند. اما میزان کیفیت یک تابلو رابطه مستقیمی با قیمت آن دارد. در اینجا کار تابلوساز کمی سخت می شود. چرا که باید تابلوهایی متناسب با بودجه مشتری اما باکیفیت را معرفی کند. البته که در صنعت تابلوسازی متناسب با هر بودجه ای، گزینه های مناسبی وجود دارد و نگرانی خاصی از این بابت وجود ندارد.

دامنه انتخاب و وسعت طرح تابلوسازی

اگرچه تنوع در تابلوهای تبلیغاتی بسیار است؛ اما شما باید در نهایت روی انتخاب خود، تمرکز داشته باشید. زیرا یک انتخاب خوب جلوی هزینه های مازاد را برای شما می گیرد. شما می توانید در اولین جلسه ای که با تابلوساز دارید، انتظارات خود را از طرح تابلو و سبک اجرای آن مشخص نمایید. اینگونه می توانید به نتیجه واحدی برسید.

زمانی که این موارد را به درستی تعیین کردید؛ می توانید امیدوار باشید که در نهایت انتخاب مناسب و شایسته ای، خواهید داشت.

عوامل دخیل در قیمت یک تابلوی تبلیغاتی

به طور کلی تعرفه تابلوسازی و مبنای آن بر اساس عوامل مختلفی صورت می گیرد که عبارتند از:


کیفیت متریال انتخابی

تابلوسازانی که روی کیفیت تابلوی ساخته شده مانور می دهند؛ معمولا سعی می کنند به سراغ متریال های بسیار باکیفیت بازار بروند. در حقیقت منطقی نیست که کیفیت فدای کمیت شود. چرا که ماندگاری و دوام تابلو آن هم زمانی که قرار است در محیط بیرونی نصب شود، اهمیت زیادی دارد.

یک تابلوساز باتجربه صادقانه عوامل دخیل در قیمت گذاری تابلو را به مشتری اعلام کرده و سعی می کند دلایل این قیمت گذاری را برای وی، توضیح دهد. در این صورت مشتری می تواند آگاهانه تصمیم بگیرد که چه متریالی را با چه کیفیتی برای تابلوی خود، داشته باشد.

متاسفانه در این صنف تابلوسازانی وجود دارند که با استفاده از متریال بی کیفیت اما ارزان قیمت، سعی در نگه داشتن مشتری دارند که این کار به بهای از بین رفتن تابلوی تبلیغاتی تمام می شود. بنابراین هرگز برای سفارش تابلوهای ارزان قیمت وسوسه نشوید. چرا که در آینده مجبور هستید هزینه دوباره برای ساخت یک تابلوی جدید، بپردازید.

خوشبختانه تابلوسازی نامور برای ساخت تمامی تابلوها از بهترین و باکیفیت ترین متریال موجود در بازار، استفاده می ‌کند. وجود ضمانت نامه معتبر که این تابلوسازی همراه با تحویل تابلو به مشتری ارائه می دهد، خود گواهی بر این ادعاست.


طراحی خلاقانه

بله درست است، تابلو های تکراری و قدیمی همچنان جزء تابلوهای ارزان قیمت محسوب می شوند اما هیچ ارزشی برای کسب و کارهای نوپا ندارند. چرا که مخاطبین مخصوصاً جوانان به دنبال تبلیغات خلاقانه و مهیج هستند و معمولاً جذب برندهایی می ‌شوند که در تبلیغات خود، خلاقیت به کار برده باشند.

به طور کلی تابلوسازی یک هنر و خلاقیت بصری است. تابلوها هر کدام یک اثر خلاق هستند و ما نباید تنها به جنبه فنی و تکنیکی تابلو، توجه کنیم. در واقع ارزش یک تابلوی تبلیغاتی در تفاوتی است که با دیگر تابلوها دارد و همین موضوع است که می ‌تواند روی جنبه بازاریابی و تبلیغات یک کالا، موثر باشد.

برای اینکه به این هدف دست یابید؛ باید به تابلوسازانی رجوع کنید که در تیم تخصصی و حرفه‌ ای خود، حتما طراحان خوش ذوق و باتجربه داشته باشند.


ماندگاری کیفیت

نارضایتی مشتریان از تابلوهایی که دریافت می کنند، بیشتر به خاطر اختلال در سیستم نورپردازی و روشنایی تابلو می باشد. البته موارد دیگر مثل رنگ پریدگی تابلو هم می تواند مشتری را از داشتن چنین تابلویی، دلسرد کند. بنابراین بهتر است به هنگام سفارش تابلو تنها روی جوانب ظاهری تابلو، تمرکز نکنید. کیفیت یک تابلو و مهم تر از همه ماندگار بودن این کیفیت، از هر چیزی بااهمیت تر است. پس سعی کنید از تابلوساز بخواهید زیبایی و کیفیت را در کنار یکدیگر در نظر گرفته و تابلویی با خصوصات مطلوب و مورد انتظار، به شما ارائه دهد.

آنچه که باعث می شود یک فرد جزء مشتریان وفادار باشد؛ تنها صداقت و اعتماد است. تابلوساز باید به مشتری این اطمینان را بدهد که آنچه درخواست کرده است، به بهترین شکل ممکن برای وی، اجرا می گردد. متاسفانه طمع داشتن سود بیشتر برخی از تابلوسازان را وسوسه می کند. اینگونه می شود که تابلوساز اولویت خود را سودآوری بیشتر در نظر می گیرد و اصلا به فکر کیفیت محصول ساخته شده نیست.

ما در مجموعه تابلوسازی نامور به مشتریان همیشه اعتماد هدیه می دهیم و سعی می کنیم تا جایی که امکان دارد، جلوی ضرر مالی آن ها را بگیریم. زیرا اعتقاد داریم مشتریان در واقع خانواده ما هستند و اگر قرار است خدماتی به آن ها ارائه گردد، باید با حسن نیت تمام باشد.

عوامل تاثیرگذار بر تعرفه تابلوسازی

نورپردازی

قطعاً تابلویی با نورپردازی زیبا و جذاب، قیمت بالاتری نسبت به تابلوهای معمولی دارد. اما تاثیری که تابلوهای نورانی در جذب مشتری دارند، فوق العاده است. به همین دلیل اکثر کارفرمایان به هنگام سفارش تابلوی تبلیغاتی، حتماً روی نورپردازی آن هم تاکید ویژه ‌ای دارند. نورپردازی به هنگام شب و در تاریکی مطلق؛ می ‌تواند صحنه های مهیج و زیبا، ایجاد کند.

هر چقدر برای اعمال نورپردازی از تجهیزات الکترونیکی و لامپ های باکیفیت و با طول عمر بالاتری استفاده شود، قطعاً هزینه های تمام شده برای ساخت تابلو بالاتر می رود. شما به عنوان مشتری قرار است یک بار برای طراحی و ساخت تابلو هزینه بپردازید. پس سعی کنید بهترین تابلوی ممکن را تحویل بگیرید تا خیالتان از بابت کیفیت نورپردازی، طراحی و… راحت باشد.


رضایت مشتری

مشتری مداری جزء اصول اصلی یک کسب و کار است. در تابلوسازی هم به همین منوال می باشد. مشتری باید در مورد خدمات پس از فروش تابلو و همچنین در مورد گارانتی و ضمانت نامه تابلو، اطمینان کافی داشته باشد. در این صورت هیچ نگرانی از بابت خرابی ‌های ایجاد شده پس از نصب تابلو، نخواهد داشت.

علاوه بر این، تابلوساز باید برای مشتری احترام زیادی قائل باشد و صادقانه در مورد انتخاب محصول و متریال ساخت تابلو، او را راهنمایی کند.

زمانی که مشتری متوجه حسن نیت تابلوساز شود؛ به او اعتماد کرده و با احتمال بیشتری برای ثبت سفارشات بعدی، همان تابلوساز را انتخاب خواهد کرد. برای این کار به مشتری اجازه بدهید در تمامی فرایندهای ساخت تابلو، نظارت دقیق داشته باشد.

همچنین درباره خدمات پس از فروش تابلو، با مشتری صحبت کرده و این اطمینان را به او بدهید که پس از نصب تابلو او را تنها نخواهید گذاشت. تمامی این موارد در کنار هم باعث می شود مشتری حس بهتری به شما، داشته باشد.

 

ابعاد تابلو

عامل مهم دیگری که روی قیمت گذاری تابلوهای تبلیغاتی تاثیر مستقیم دارد، ابعاد تابلوست. هر چقدر تابلو بزرگتر باشد، متریال مصرفی بیشتری نیاز دارد و بنابراین قیمت تولید آن، بالاتر می ‌رود. در خیلی از مواقع وجود تابلوهایی با ابعاد بزرگ، لازم و ضروری است مخصوصا اگر درب ورودی فروشگاه، نمایشگاه، مغازه و… بزرگ باشد.

اما در شرایطی اصلا نیازی به ساخت تابلوی بزرگ وجود ندارد. این دیگر هنر تابلوساز است که بتواند بهترین سایز را متناسب با ابعاد ساختمان یا درب ورودی، تعیین کند.

معرفی برخی از تابلوهای تبلیغاتی اقتصادی

معرفی برخی از تابلوهای تبلیغاتی اقتصادی

اگر از نظر بودجه در محدودیت هستید و نمی توانید مطابق میل‌تان به سراغ تابلوهای زیبا و گران قیمت بروید، نگران نباشید. تابلوهای مقرون به صرفه ای هم در فهرست انواع تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد که در عین زیبایی، می توانند نیاز شما را به خوبی رفع کنند. برخی از این تابلوها را مختصرا معرفی خواهیم کرد:

تابلو پلکسی گلاس

تابلوهای پلکسی گلاس یا نئون پلاستیک جزء تابلوهای قدیمی اما پرطرفدار محسوب می شوند. پلکسی در واقع یک نوع پلیمر است که نسبت به پلاستیک بسیار شفاف تر بوده و می تواند تا ۹۵ درصد، نور را از خود عبور دهد. همین مسئله باعث شده است که این تابلو جزء گزینه های بسیار مناسب برای ساخت تابلو مغازه و فروشگاه باشد. با استفاده از نورپردازی تابلوهای پلکسی، می توانید یک تابلو مغازه درخشان و جذاب داشته باشید.

ورق پلکسی در واقع ترکیبی از شیشه و پلاستیک است. به این صورت که مانند شیشه شفاف اما دقیقاً شبیه به پلاستیک مقاوم و ضربه‌پذیر است. این متریال به سادگی نمی شکند و مقاومت بسیار بالایی دارد. مورد دیگری که تابلوهای پلکسی گلاس را در بین مشتریان محبوب ساخته است، رنگ های بسیار متنوع و ضخامت های مختلف آن می باشد.

شاید تصور کنید این تابلو به دلیل قیمت مقرون به صرفه ای که دارد؛ نمی تواند مقاومت کافی را در برابر شرایط محیطی داشته باشد، اما اشتباه نکنید. تابلوهای نئون پلاستیک نه تنها می توانند نور را به خوبی از خود عبور دهند، بلکه مقاومت بسیار زیادی در برابر عوامل طبیعی مثل گرما، سرما، باد و باران دارند. البته وزن سبک این تابلوها را می توان جزء مزیت های آن ها، در نظر گرفت.

تابلو پلکسی تنوع زیادی در مدل دارد. به طوریکه شما می توانید این تابلو را در انواع مختلف، سفارش دهید. تابلو پلکسی ساده، تابلو پلکسی دوبل، تابلو پلکسی ستاره ای، تابلو پلکسی الماسی، تابلو پلکسی کریستالی، تابلو پلکسی لبه کنشکاف و تابلو پلکسی لبه هندی انواع مختلف این تابلوی اقتصادی هستنند.

تابلو کامپوزیت

این تابلو یکی از پرکاربردترین تابلوهایی است که امروزه در زمینه تبلیغات، بسیار استفاده می شود. هیچ محدودیتی در مکان استفاده از تابلو کامپوزیت، نخواهید داشت. به طوریکه می توانید از آن برای ایجاد نما سر درب مغازه و فروشگاه و همچنین در مکان های اداری، مسکونی، پمپ بنزین، آتش نشانی و… استفاده کنید.

یکی از موارد جذاب در این تابلو، قیمت مقرون به صرفه آن می باشد. البته تابلو کامپوزیت در قیمت های مختلفی طراحی و تولید می ‌شود و قیمت کلی آن به عوامل مختلفی مثلل ضخامت ورق کامپوزیت، رنگ تابلو، نوع متریال، حروف برجسته و… بستگی دارد. بهترین کار برای اطمینان از کیفیت تابلوهای کامپوزیت این است که برای سفارش به تابلوسازانی رجوع کنید که تابلوهای ساخته شده را تا مدت زمان مشخصی گارانتی کرده و در مورد خدمات پس از فروش، تعهد کافی داشته باشند.

کمی در مورد ساختار تابلو کامپوزیت توضیح بدهیم. کامپوزیت در لغت به معنای “ماده مرکب” می ‌باشد و در واقع یک ترکیب از سه دسته اصلی فلز، پلیمر و سرامیک است. پلی اتیلن موجود در این متریال هسته اصلی کامپوزیت را تشکیل می دهد که بین دو ورقه آلومینیومی، فشرده می شود.

اگر بخواهیم ویژگی های مهم تابلوهای کامپوزیت را ذکر کنیم؛ می توانیم به مقاومت بالا در برابر آب و هوای متفاوت، ضخامت پایین، قابلیت برش در اشکال مختلف، چاپ رنگی کامل، وزن نسبتا سبک، قابل بازیافت بودن، نصب سریع، تعمیر و نگهداری مقرون به صرفه و قیمت پایین، اشاره کنیم. خوشبختانه این تابلوها توانایی پاکسازی در برابر گرد و غبار و آلودگی را هم دارند و همین ویژگی های مثبت است که باعث می شود مشتریان جذب این تابلوی تبلیغاتی شوند.

تابلو ال ای دی

تابلوهای ال ای دی هم جزء تابلوهای قدیمی اما محبوب هستند. حتماً در اطراف خود نمونه هایی از تابلوهای ال ای دی را دیده اید. این تابلوها تحت عنوان ال ای دی روان و ال ای دی ثابت، طراحی و تولید می ‌شوند. معمولاً تابلوهای ال ای دی پشت شیشه مغازه ها و فروشگاه ها نصب می شوند و نیازی به قاب ندارند. نکته مهمی که در تولید تابلوهای ال ای دی وجود دارد این است که حتماً تابلوساز باید از ال ای دی هایی برای ساخت تابلو استفاده کند که کیفیت بالایی داشته باشند.

اگر مشتری درخواست زیرساز تابلو را هم داشته باشد، تابلوساز می تواند از ام دی اف و یا پلکسی، به این منظور استفاده کند. اگر تابلو ال ای دی که سفارش می دهید دارای ضمانت نامه باشد؛ می ‌توانید با خیال راحت آن را نصب کرده و در صورت سوختن ال ای دی ها یا اختلال در نورپردازی، از تابلوساز بخواهید مشکل ایجاد شده را برطرف کند.

سفارش تابلوی تبلیغاتی قیمت مناسب

سفارش تابلوی تبلیغاتی

با در نظر گرفتن عوامل ذکر شده در این مقاله؛ تا حدودی می ‌توانید قیمت تابلوهای تبلیغاتی را با توجه به نوع آن ها، حدس بزنید. اما با این وجود برای اطلاع از قیمت دقیق هر نوع تابلوی تبلیغاتی، می ‌توانید به یک تابلو‌سازی معتبر رجوع کرده و درخواست راهنمایی و مشاوره داشته باشید.

تابلوسازی نامور سابقه چندین ساله در این زمینه داشته و می تواند شما را در انتخاب بهترین نوع تابلو تبلیغاتی، به خوبی راهنمایی کند. تابلو سازی نامور این اطمینان را به شما می دهد که کاملا متناسب با بودجه ای که دارید، بهترین تابلو را پیشنهاد دهد. البته استفاده از متریال باکیفیت و تحهیزات به روز تابلوسازی هم باعث می شود تابلوهای ساخته شده توسط این تابلوسازی بالاتری کیفیت ممکن را داشته باشند. به این منظور می توانید با کارشناسان تابلوساز از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: