۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

مزایای تبلیغ کسب و کار با تابلو چلنیوم

یکی از انواع تابلوهای تبلیغاتی که شهرت زیادی هم دارد، تابلو چلنیوم یا به عبارت دقیق تر چنلیوم است که برای تبلیغ طیف وسیعی از کسب وکارها استفاده می‌شود. این تابلو به دلیل ساخته شدن از متریال باکیفیت تابلوسازی، دوام زیادی دارد و به همین دلیل کسب و کارهای مختلف از آن استقبال می کنند. در این مقاله سعی داریم اطلاعاتی درباره تابلوی مزبور در اختیارتان قرار دهیم.

جنس تابلو چلنیوم و برخی از مزایا و معایب آن

چلنیوم از دو واژه مختلف چنل و آلومینیوم تشکیل شده است که نشان می دهد تابلوهای ساخته شده با این عنوان از ورق های آلومینیومی مخصوصی ساخته شده اند. به همین دلیل، این تابلوها در برابر شرایط آب و هوایی مختلف بسیار مقاومند. البته، تابلوهای موردنظر مزایای دیگری نیز دارند که در زیر برخی از آنها ذکر شده اند:

ورق های آلومینیومی تابلو چلنیوم به گونه ای طراحی می شوند که نوشته روی آنها به وسیله این ورق ها ایجاد می شود. سپس این نوشته با استفاده از روش های متنوعی نورپردازی می شوند.

تابلوهای مورد نظر قابلیت استفاده در مناطق مرطوب را دارند. چرا که جنس آلومینیوم در اقلیم های مختلف مقاومت خود را حفظ می کند.

این تابلوها می توانند بر روی جنس های مختلف تابلو نظیر ترموود، پی وی سی، استیل و… مورد استفاده قرار بگیرند. البته، زیرسازی آنها به درخواست و سلیقه مشتری انجام می شود.

تبلیغات با تابلو چلنیوم

به دلیل انجام نورپردازی داخلی برای تابلوهای چلنیوم، نوشته روی آنها در طول شبانه روز به طور واضح قابل رویت است.

تابلوهای موردنظر رنگ بندی متنوعی دارند که این رنگ بندی ها با استفاده از رول های آلومینیوم رنگی ایجاد می شوند. بدین ترتیب، حروف چینی آنها نیز می تواند متفاوت و مطابق با سلیقه مشتری باشد.

تابلو چلنیوم امکانی را فراهم می کند که بتوان به وسیله آن طرح های متنوعی ایجاد کرد. علاوه بر آن، استادکاران قادرند با رول های آلومینیوم موجود در این تابلو لوگوی شما را شبیه سازی کنند.

رول های آلومینیومی تابلوهای مزبور به صورت پانچ های دایره ای و ستاره ای نیز موجودند که باعث جذاب تر شدن طرح تابلو می شوند. البته در این مورد بهتر است بدانید که پانچ های بزرگ و نزدیک به هم جلوه زیبایی ایجاد نمی کنند. چرا که باعث نمایان شدن زیرسازی و نورهای تعبیه شده در لایه زیرین می شوند.

در برآورد هزینه تابلو چلنیوم هرچه آپشن بیشتری برای تابلو انتخاب کنید قیمت آن نیز بیشتر می شود. با این وجود، این تابلو به نسبت قابلیت های زیادی که دارد هزینه ساخت آن نیز مقرون به صرفه است و در ضمن نسبت به تابلوهای دیگر جلوه زیبایی هم به سردر مغازه شما می بخشد.

در نورپردازی تابلوهای چلنیوم از لامپ های اس ام دی استفاده می شود که مصرف برق پایین تری دارند.

استفاده از ورق های آلومینیومی در ایجاد لبه های تابلو چلنیوم باعث می شود که حروف به کار رفته در آن به صورت برجسته نمایان شوند. بدین ترتیب، این حروف بهتر دیده می شوند.

در داخل این تابلوها نوارهای اسفنجی مختلفی تعبیه می شوند که نقش گردگیر را ایفا می کنند. نوارهای مورد نظر در برابر ورود گرد و غبار نقش عایق دارند که سبب می شود تابلو شما همیشه براق و بدون گرد و غبار باشد.

نقش تبلیغات مناسب تابلو چلنیوم در رونق کسب و کار

به طور معمول، تمامی تابلوهای تبلیغاتی برای معرفی کسب و کار و شناخته شدن در سطح شهر در سردر فروشگاه‌ها، هایپرمارکتها و… نصب می شوند. این تابلوها در هویت بخشی به کسب و کارهای مختلف نقش بسزایی دارند و باعث شناخته شدن آنها می شوند. این موضوع به خودی خود باعث جذب مشتریان بیشتر می شود که در این صورت میزان فروش نیز بالا می رود. بنابراین، نباید از اهمیت تابلوسازی در تبلیغات غافل شد.

در میان تمامی انواع تابلوها، تابلوهای چلنیوم به سبب ویژگی های متمایزی که دارند در تبلیغ محصول نقش قابل توجهی ایفا می کنند. این تابلوها در انواع طرح ها و رنگ ها تهیه می شوند و از فاصله های دور نیز قابل تشخیص هستند. به همین دلیل، می توانند کسب و کار شما را به صورت ۲۴ ساعته به مشتریان معرفی نمایند.

همانطور که می دانید یکی از فاکتورهای مهم رقابت در میان کسب و کارهای مختلف کیفیت تبلیغات آنهاست. تابلوهای چلنیوم در این مورد نسبت به تابلوهای پلاستیکی نقش پررنگ تری دارند.

موارد حائز اهمیت در انتخاب تابلو تبلیغاتی

تابلوهای چلنیوم در صورت داشتن طراحی منحصر به فرد می توانند در جذب مشتری تاثیر بالایی داشته باشند. در این مورد، رعایت موارد زیر در طراحی تابلو می تواند باعث جذب مشتریان بیشتر شود:

  • استفاده از تابلو چلنیوم یا برجسته
  • استفاده از بهترین و مناسب ترین ترکیب ها و رنگ های تضاد و مکمل
  • استفاده درست از نورپردازها و افکت ها
  • استفاده از بهترین تجهیزات باکیفیت
  • استفاده از لوگوی خاص فروشگاه و شماره تماس

معرفی انواع تابلوهای چلنیوم

این تابلوها در انواع متفاوتی طراحی و ساخته می شوند که می توانید سفارش تابلو چلنیوم خود را به مجموعه تابلوسازی نامور بسپارید. از انواع تابلوهای مزبور می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

انواع تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم ساده

این تابلو دارای ظاهری بسیار ساده است، اما رنگ بندی متفاوتی دارد. تابلوهای مزبور با استفاده از ورق های پلکسی گلاس ساخته می شوند.

تابلو چلنیوم ستاره ای

از جمله پرکاربردترین و محبوب ترین تابلوهای چلنیوم می توان به تابلو چلنیوم ستاره ای اشاره کرد که نمای جذابی مشابه ستاره های آسمان دارد. جنس این تابلوها نیز از ورق های پلکسی گلاس انتخاب می شود و هنگام ساخت آنها برش هایی بر روی این ورق ها ایجاد می شود. چرا که ایجاد برش باعث عبور نور لامپ های اس ام دی از تابلوهای موردنظر می شود که درخشندگی لازم آنها را فراهم می کند.

تابلوی چلنیوم الماسی

مشابه دو تابلوی قبلی، در ساخت تابلو چلنیوم الماسی نیز از ورق های پلکسی گلاس استفاده می شود، اما شکل برش های ایجاد شده بر روی ورق های آن مشابه الماس است. به همین دلیل این تابلوها با عنوان تابلو چلنیوم الماسی شهرت دارند. البته، بر روی برش ها نقاطی نیز ایجاد می شود که این امر در درخشان دیده شدن الماس نقش بسزایی دارد.

تابلو چلنیوم پلکسی دوبل

نوع دیگری از تابلوهای چلنیوم است که در طرح ها و رنگ های مختلفی ساخته می شوند. این تابلوها نیز از جنس پلکسی تهیه می شوند که دور تا دور تابلو استفاده می شود. البته، استفاده از ورق های کامپوزیت، ترموود، سنگ، چوب و ورق پی وی سی نیز در این تابلوها متداول است.

تابلو چلنیوم لترمکس

این تابلوها به گونه ای طراحی می شوند که یک سطح شیشه ای به اندازه یک سانتی متر در لبه های حروف کار گذاشته می شود و به صورت تابلو چلنیوم روی شیشه اجرا می شوند. حروف استفاده شده در تابلوهای مزبور به صورت دو لبه است و با منعکس شدن نور از سطح آنها جلوه جذابی ایجاد می شود. به همین دلیل در جلب توجه مخاطبان تاثیر بسزایی دارند.

تابلو چلنیوم فول کالر

برای طراحی این تابلوها از برد کنترل مخصوصی استفاده می شود که قابلیت نمایش حروف آن را نسبت به تابلوهای دیگر افزایش می دهد. تابلوهای چلنیوم فول کالر با استفاده از بلوک های چلنیوم رنگی تهیه می شوند که مشابه سه سیم هستند. با توجه به اینکه این تابلوها قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ را دارند، در میان فروشندگان مقبولیت زیادی دارند.

تابلو چلنیوم پانچ

یکی دیگر از انواع تابلوهای چلنیوم، تابلو چلنیوم پانچ است که حروف برجسته آنها در اشکال مختلف دایره، مربع، ستاره و… برش داده می شوند. سپس، این حروف بر روی سطح ورق های پلکسی گلاس پانچ می شوند. بدین ترتیب،هنگام عبور نور از سطح آن جلوه بسیار زیبایی ایجاد می شود.

تابلو چلنیوم نور اندریک

با توجه به متنوع بودن شیوه های نورپردازی در تابلو چلنیوم، نورپردازی و طراحی تابلو چلنیوم نور اندریک باید با دقت انجام شود و نقاط پانچ شده بر روی آن باید در فواصل مشخصی ایجاد شوند. علاوه بر آن، توجه به قطر پانج، تراکم پانچ و قطر لبه های پانچدر این تابلوها الزامی است. نکته دیگری که در مورد تابلوهای مورد نظر وجود دارد این است که عدم دیده شدن لامپ های اس ام دی از قسمت پانچ شده آنها غیر مطلوب است و نمای جالبی ایجاد نمی کند. این تابلوها با عنوان تابلو چلنیوم نور مخفی نیز شناخته می شوند.

دقت کنید که برای پراکنده نشدن نور در اطراف تابلو چلنیوم نور اندریک باید حتما یک فاصله یک سانتی متری میان زمینه تابلو و حروف برجسته آن ایجاد کنید. سپس، لامپ های اس ام دی را در این فاصله قرار دهید. این باعث می شود که نور لامپ ها علاوه بر زمینه تابلو بر روی حروف نیز تابیده شود که این امر باعث ایجاد جلوه زیبا و مدرن در تابلو می شود.

تابلو چلنیوم کریستال

این تابلوها از جنس پلکسی گلاس شیشه ای و کریستال ساخته می شوند و در ایجاد حروف آنها نیز می توان از دانه های کریستال استفاده کرد. البته، تابلو چلنیوم کریستالی می تواند با استفاده از ورق هایی با جنس های مختلف ساخته شوند که در زیر بهترین جنس انتخابی برایتان معرفی شده اند:

  • ورق پلکسی گلاس تک لایه
  • لبه چلنیوم ۰.۴ میل، طرح سوپر ساید
  • اس ام دی های بلوکی
  • پی وی سی ۱۰
  • برش سی ان سی
  • دانه های کریستالی

تابلو چلنیوم رینگی

این تابلوها برای ساخت نیاز به ورق های چلنیوم، رینگ پلکسی گلاس و رینگ استیل دارند. رویه این حروف نیز می تواند با استفاده از رینگ پلاکسی گلاس یا استیل تهیه شود. رینگ های برش خورده در حروف تابلو چلنیوم رینگی باعث می شوند که رویه حروف به شکل های مختلفی مشاهده شوند و در جذابیت آنها موثرند.

تابلو چلنیوم طلایی

همانطور که از نام تابلو چلنیوم طلایی بر می آید، رنگ ورق های پلکسی گلاس انتخابی در آنها طلایی یا زرد رنگ است. این تابلوها به سبب درخشندگی و جذابیت خود از جمله پرکاربردترین و محبوب ترین تابلوهای چلنیوم به شمار می روند. به طور معمول، تابلوهای مزبور در طلافروشی ها، فروشگاه های لوکس و… کاربرد زیادی دارند.

تابلو چلنیوم پولکی

در زمینه کار این تابلوها می توان از متریال مختلفی از قبیل پی وی سی، کامپوزیت، شیشه و… استفاده کرد. با این وجود، تابلوسازان ترجیح می دهند که زمینه آنها را از نوعی پلاستیک به نام پلاستیک پولکی انتخاب کنند که دارای سطح آیینه ای است. این باعث می شود که انعکاس نور از سطح آنها جلوه‌ای سه بعدی ایجاد کند که در جذب مشتریان تاثیر زیادی دارد. این پولک ها دارای ابعاد، اشکال و رنگ های مختلفی هستند و جنس نرمی هم دارند. پولک های پلاستیکی در تابلو چلنیوم پولکی به صورت پیکسل سطح کار را می پوشانند.

از جمله ویژگی های متمایز این تابلوها می توان به رقص پولک ها اشاره کرد که مسلما زیبایی کار را بسیار افزایش می دهد. به همین دلیل، استفاده از این تابلوها در مشاغلی که نیاز به دیده شدن دارند، بسیار مرسوم است.

تابلو چلنیوم در کسب و کار

قیمت تابلوهای چلنیوم

این تابلوها با استفاده از متریال مختلفی ساخته می شوند. ‌به همین دلیل، قیمت آنها به میزان متریال استفاده شده در ساختارشان متغیر است. برخی از متریال مورد استفاده در این تابلوها در زیر عنوان شده اند:

رول چلنیوم، ورق پلکسی گلاس، ورق پی وی سی، لامپ های اس ام دی، دستگاه های تهویه، قاب تابلو، حروف برجسته و…

البته، علاوه بر متریال به کار رفته در ساخت این تابلوها، عوامل دیگری نیز بر قیمت آنها تاثیر می گذارند که از جمله آنها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

ابعاد تابلو، نوع حروف برجسته، محیط دور حرف، زیرسازی تابلو چلنیوم و…

تعریف چلنیوم و کاربرد آن

تابلو چلنیوم به تابلوهایی گفته می شود که لبه حروف آنها از جنس چلنیوم باشد. لبه حروف این تابلوها مکانی از حروف است که باعث ایجاد برجستگی در تابلو می شود. تابلوهای مورد نظر اغلب در رنگ های طلایی و نقره ای تهیه می شوند. لبه چلنیوم این تابلوها مهمترین قسمت آنها محسوب می شود که جنس آنها از آلیاژ آلومینیوم است.

تابلوهای چلنیوم هم در روز و هم شب از درخشندگی مناسبی برخوردارند. در واقع، در روز تابش نور خورشید بر روی آنها باعث بازتاب نور خیره کننده و جذابیت آنها می شود و در شب این لامپ های اس ام دی هستند که باعث درخشندگی آنها می شوند.

معرفی اجزا و متریال مختلف به کار رفته در تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم از جمله بهترین تابلوهای تبلیغاتی در عصر حاضر است که در زیر اجزای مختلف آن شرح داده شده اند:

رول چلنیوم

همانطور که می دانید رول چلنیوم از جمله متریال اصلی در ساخت این تابلوها به شمار می روند که از جنس نوعی آلومینیوم تهیه می شوند. این رول ها هنگام فرآوری به ورق های آیینه ای براق مبدل می شوند. رول های چلنیوم در ساخت لبه کار حروف برجسته کاربرد زیادی دارند.

این رول ها در ضخامت های مختلفی در بازار موجود هستند، اما به طور معمول در ضخامت بین ۰.۳ الی ۰.۵ مورد استفاده قرار می گیرند. توجه داشته باشید که با افزایش ضخامت رول های مزبور ماندگاری آنها نیز افزایش می یابد. البته، کیفیت و دوام آنها به فرآیندی به نام آن آنوادیز هم وابسته است.

پلکسی گلاس

ورق های پلکسی گلاس که به نام شیشه اکریلیک نیز شناخته می شوند، نوعی پلاستیک به شمار می روند که در سه نوع پلکسی رنگی، پلکسی شفاف و پلکسی آینه ای تهیه می شوند. هر کدام از انواع ورق ها در صنعت تابلوسازی کاربردهای متفاوتی به خود می گیرند. از میان این ورق ها، پلکسی رنگی به عنوان پرکاربردترین ورق های پلکسی شناخته می شوند و در ساخت حروف برجسته کاربرد دارند. این ورق ها در تابلوسازی موثر در تبلیغات به وفور استفاده می شوند.

در واقع، پلکسی گلاس های رنگی جزو مواد اصلی ساخت حروف برجسته به شمار می روند که قابلیت عبور نور را دارند. البته ، قابلیت این ورق ها به گونه ای است که اجسام پشت آنها به وضوح مشاهده نمی شوند.

لامپ های اس ام دی

استفاده از لامپ های اس ام دی در تابلوسازی بسیار مرسوم است. این لامپ ها که در اشکال مختلفی هم وجود دارند در بازار الکترونیک قابل تهیه هستند و از جمله آنها می توان به بلوک اس ام دی اشاره کرد. انواع بلوک اس ام دی در تولید پنل های چلنیومی در برندها و رنگ های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

امروزه، استفاده از انواع ضد آب این لامپ ها و بلوک اس ام دی لنزدار در تولید تابلو چلنیوم باکیفیت متداول است. انواع لنزدار بلوک اس ام دی شدت نور بالایی دارند و می توانند در ایجاد نورپردازی به بهترین شکل ممکن موثر باشند.

پی وی سی

کاربرد پی وی سی در تابلوسازی پیشینه ای طولانی دارد. در واقع، این متریال نوعی پلاستیک کاربردی است که در صنایع مختلف از جمله صنایع تابلوسازی کاربرد زیادی دارد. با توجه به اینکه پی وی سی قیمت مناسب و کاربرد مفیدی دارد، از جمله مهمترین مواد در صنعت پتروشیمی به شمار می روند.

منبع تغذیه

مسلما لامپ های اس ام دی تعبیه شده در تابلو چلنیوم نیاز به یک منبع تغذیه دارد تا نورپردازی مناسبی را در این تابلوها ایجاد کند. به طور معمول، لامپ های مورد نظر نیاز به برق ۱۲ ولتی دارند که با تبدیل منبع برق شهری ۲۲۰ ولت به ۱۲ ولت تامین می شود. این تبدیل با استفاده از یک منبع تغذیه مناسب انجام می گردد.

 نتیجه گیری

تابلو چلنیوم در صورت استفاده از متریال کمتر می تواند به عنوان ارزان ترین تابلوهای تبلیغاتی استفاده شود. این تابلوها در معرفی کسب و کارهای مختلف و تبلیغات مفهومی در تابلوسازی تاثیر بسزایی دارند. یکی از مجموعه های تابلوسازی معتبر که در ساخت تابلو چلنیوم دارای مهارت بالایی است مجموعه تابلوسازی نامور می باشد که می تواند انواع تابلو چلنیوم را متناسب با سلیقه مشتری تولید کند. بنابراین، پیشنهاد می کنیم با مراجعه به وبسایت این مجموعه تابلو مناسب کسب و کار خود را سفارش دهید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: