۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

تابلو فروشگاهی بوتیک، پوشاک و مزون

تابلو برای مغازه پوشاک

استفاده از تابلو بوتیک در سردر فروشگاه ها و قسمت های داخلی آن از جمله روش های موثر در تبلیغات است که در جذب مشتری با تابلو فروشگاهی و تبلیغ برند شما نقش بسزایی دارد. انتخاب این تابلوها باید مطابق با معیارهای خاصی صورت بگیرد. برای مثال، شما باید رنج سنی مخاطبان و نوع محصول و خدمت خود را تعیین کنید. شما می توانید با خواندن این مقاله اطلاعات بیشتری درباره تابلو بوتیک، پوشاک و مزون کسب کنید.

انتخاب تابلو برای بوتیک باید چگونه باشد؟

چنانچه به دنبال طراحی تابلو برای بوتیک خود هستید، باید با در نظر گرفتن برخی فاکتورها برای این کار اقدام کنید. برای مثال، تعیین جنسیت مخاطبان، رنج سنی آنها و نوع محصول یا خدمت بوتیک در اولویت قرار دارد.

به عنوان مثال اگر پوشاک شما اسپرت و برای پسرهای جوان است، بهتر است از ترکیب رنگ‌های جوان پسند در طراحی تابلوی خود استفاده کنید. روانشناسی رنگ ها در این مورد ترکیب رنگ های سبز، مشکی، نارنجی و… را مناسب می داند.

با این وجود، چنانچه لباس های بوتیک شما برای بازه های سنی بالاتر مناسب است، بهتر است از رنگ های سنگین نظیر خاکستری، طوسی، مشکی و طرح های ساده و در عین حال زیبا استفاده کنید.

توجه داشته باشید که برای انتخاب نوع تابلو در این مورد محدودیتی وجود ندارد. بنابراین، شما می توانید مطابق با سلیقه خود از انواع تابلوهای چلنیوم، کامپوزیت، فلکسی، پلاستیکی، نئونی و… استفاده کنید.

حال، اگر قصد طراحی تابلو مناسب برای بوتیک زنانه را دارید، به دلیل حساسیت بانوان در زمینه کلاس کاری بوتیک بهتر است حساسیت خاصی برای طراحی تابلو به خرج دهید. بهتر این است که علاوه بر تابلوی سردر، یک تابلوی دیگر برای داخل مغازه طراحی کنید تا به خوبی برندتان در مقابل چشمان مشتری قرار بگیرد.

دقت کنید که با انتخاب رنگ هایی نظیر طلایی، نقره ای، سفید، صورتی، ترکیب طلایی و سفید، ترکیب سفید و صورتی و… برای تابلو بوتیک زنانه می توانید مخاطبان زیادی را جذب فروشگاه خود کنید. سعی کنید در انتخاب تصویر تابلو فروشگاه نیز نهایت دقت را به خرج دهید و از انتخاب تصاویر شلوغ و نامفهوم خودداری کنید. چرا که با این کار امکان گم شدن رنگ شاخص شما در تابلو وجود دارد که اینکار در برندسازی نامطلوب است.

مختصری درباره تابلو پوشاک

همانطور که در انتخاب تابلو برای بوتیک نیاز دارید که معیارها و فاکتورهای خاصی را مدنظر قرار دهید، در انتخاب تابلو پوشاک، نیز در نظر گرفتن برخی معیارها ضروری است. برای مثال، شما باید تعیین کنید که این تابلو را برای یک فروشگاه پوشاک بزرگ می‌خواهید یا کوچک؟ علاوه بر آن، توجه به موقعیت قرارگیری فروشگاه در انتخاب یک تابلوی مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد.

به عنوان مثال، اگر قصد انتخاب یک تابلو برای پوشاک بچه گانه با فضایی بسیار کوچک را دارید، باید طرح تابلوی خود را مناسب با روحیات کودکان انتخاب کنید. در این مورد، رنگ ها، طرح ها، تصاویر و حتی فونت مورد استفاده در تابلو از اهمیت بالایی برخوردار است و علاوه بر کودک باید والدین آنها را نیز راضی نگه دارد.

نوع تابلوی پیشنهادی نیز برای تابلو پوشاک بچه گانه تابلو کامپوزیت است که برای اینکار بسیار مناسب است. این تابلو مزایای زیر را دربر دارد:

  • استحکام بالا در مقابل شرایط جوی
  • خاصیت ضد آب
  • ماندگاری بالا
  • عایق حرارت و مقاوم در برابر حرارت و آتش سوزی
  • وزن مناسب
  • رنگ بندی متنوع
  • قابلیت نصب حروف برجسته
  • نصب سریع

البته این تابلوها دارای یکسری معایبی نیز هستند که با وجود مزایای بسیار آنها، قابل چشم پوشی می باشند. برخی از این معایب عبارتند از:

  • عدم استحکام در برابر ضربات شدید
  • احتمال دامن زدن به آتش در صورت عدم استفاده از مواد ضد حریق در هسته مرکزی آن

تابلو مزون باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

با توجه به اینکه لباس های مزون در اکثر موارد جزو لباس های گران قیمت هستند، مشتریان آن انتظار دارند که هنگام ورود به مغازه با یک فضای کاملا شیک و آرام مواجه شوند. چنانچه شما به عنوان فروشنده مزون بتوانید توقعات مشتریان را در این خصوص و در خصوص کیفیت کارهای ارائه شده برآورد کنید، می توانید در رقابت با فروشگاه های رقیب پیروز میدان باشید. بنابراین نقش تابلو مزون در جذب مشتری بر کسی پوشیده نیست.

مجموعه تابلوسازی نامور به عنوان یک مجموعه با سابقه طولانی پیشنهاد می کند که انتخاب تابلوهای چلنیوم را برای تابلو مزون مناسب می داند. این تابلوها به دلیل کیفیت بسیار بالای خود می توانند انتظارات مشتریان را برآورده کنند. تابلوی مورد نظر در بورس تابلو در تهران نیز عرضه می شود.

تابلو پوشاک بچه گانه

دقت کنید که تابلوهای چلنیوم از نظر ساخت دارای انواع مختلفی هستند که عبارتند از: تابلو چلنیوم ساده، تابلو چلنیوم ستاره ای، چلنیوم الماسی، چلنیوم رینگی، چلنیوم کریستالی، پانچ، فول کالر، RGB، لترمکس و غیره. چنانچه انتخاب نوع تابلو برای شما دشوار است می توانید با کارشناسان ما در مجموعه تابلوسازی نامور مشورت کنید. بهتر است بدانید که انتخاب تابلو چلنیوم برای مزون دارای مزایای بسیاری است که در زیر به شرح برخی از آنها می پردازیم:

  • مواد تشکیل دهنده باکیفیت
  • عدم تغییر شکل ظاهری در اثر تابش نور خورشید
  • عدم نفوذ گرد و خاک داخل حروف تابلو
  • عدم زنگ زدگی
  • داشتن ظاهری شیک
  • مناسب برای پیاده سازی طرح های مختلف
  • جلوه عالی در شب

معرفی مزون و شرح تفاوت آن با بوتیک

مزون ها مکانی برای فروش لباس های مختلف هستند که مشتریان می توانند لباس موردنظر خود را انتخاب و در آن پرو کنند. این لباس ها برای انتخاب بهتر مشتریان در روزها و ساعات خاص بر تن مانکن ها پوشانده شده و از علاقه مندان برای تماشا و خرید آن دعوت به عمل می آید. حال، در صورتی که لباس مورد علاقه مشتریان در مزون ناموجود باشد، آنها می توانند مطابق با مدل مدنظر خود سفارش خود را برای دوخت لباس ثبت کنند.

شاید این سوال به ذهنتان خطور کند که مزون ها چه تفاوتی با بوتیک دارند؟ در این مورد باید بگوییم که بوتیک همان فروشگاه های موجود در سطح شهر است که به وفور می توانید آنها را در جاهای مختلف مشاهده کنید. به طور معمول، بوتیک ها انواع متفاوتی از لباس ها را برای مشتریان عرضه می کنند که از جمله آنها می توان به لباس هایی نظیر پیراهن، تیشرت، شلوار، شومیز، روسری و… اشاره کرد.

این در حالی است که مزون مانند بوتیک همیشه در دسترس افراد قرار ندارد. به طور معمول، مزون ها در مکان های خاصی از قبیل خانه یا آپارتمان برپا می شوند و دارای انواع مختلف مزون لباس مجلسی، مزون لباس خانگی، مزون لباس معمولی، مزون مانتو، مزون شال و روسری، مزون لباس ورزشی، مزون لباس شب و مزون لباس عروس هستند. دقت کنید که مزون لباس عروس تنها مزونی است که مانند بوتیک همیشه در دسترس قرار دارد.

با توجه به نکات ذکر شده در بالا درباره مزون باید تبلیغات مورد استفاده برای این نوع از فروشگاه متمایز باشد. بدون شک، بهترین و به صرفه ترین روش برای تبلیغ محصولات و خدمات مزون استفاده از یک تابلو تبلیغاتی است. با این وجود، روش های تبلیغی دیگری نیز وجود دارند که از جمله آنها می توان به تبلیغ از طریق شبکه های اجتماعی مختلف نظیر اینیستاگرام، تلگرام، فیس بوک، واتساپ و… اشاره کرد.

تابلو مزون چه نقشی در جذب مشتری دارد؟

همانطور که در این مقاله شرح آن گذشت، مزون ها معمولا در آپارتمان ها و مکان های خاصی مشغول ارائه خدمات هستند. به همین دلیل نصب یک تابلو فروشگاهی جذاب برای آنها اهمیت بسیار بالایی دارد. چرا که می تواند مزون را برای رهگذران یا افرادی که تابحال به آنجا مراجعه نداشته اند، معرفی کند.

توجه داشته باشید که هرچه طراحی تابلو مزون جذاب تر باشد، مشتریان بیشتری را جذب خود می کند. علاوه بر آن، نصب این تابلو در مکان مناسب که قابلیت دید مناسبی نیز داشته باشد، بسیار مهم است.

بدون شک نصب تابلو مزون نسبت به سایر روش های تبلیغاتی تاثیرگذاری بسیار بالایی دارد. چرا که به طور شبانه روزی می تواند برند شما را به مشتریان بالقوه معرفی کند.

مختصری درباره تابلو مزون عروس

به طور معمول، مراجعین به مزون عروس افرادی در رنج سنی مختلف هستند که به بهانه برگزاری مراسم عقد و ازدواج اقوام و آشنایان خود به این مزون ها مراجعه می کنند. بدون شک، مزون داران مانند بوتیک رابطه تنگاتنگی با یکدیگر ندارند. چرا که به طور معمول تعداد معدودی مزون در سطح شهر وجود دارد. به همین دلیل، مزون داران نیاز به تبلیغات گسترده ای ندارند. آنها می توانند با نصب یک تابلو مزون به طور مداوم به تبلیغ خدمات خود بپردازند.

معرفی انواع تابلوهای مورد استفاده برای مزون

همانطور که می دانید امروزه با پیشرفت تکنولوژی، انواع متفاوتی از تابلوهای تبلیغاتی به وجود آمده اند که افراد مطابق با سلیقه و بودجه خود می توانند از آنها استفاده کنند. البته، با توجه به استفاده از متریال های مختلف در تابلوها هرکدام از آنها برای کسب و کارهای ویژه ای طراحی می شوند. درباره تابلو مزون نیز تابلوهای منحصر به فردی استفاده می شوند که در زیر به معرفی تعدادی از آنها می پردازیم:

تابلو چلنیوم

این نوع از تابلوها به دلیل طرح درخشان و زیبای خود انتخاب بسیار مناسبی برای مزون هستند. تابلوهای چلنیوم مزون دارای انواع متفاوتی نیز هستند که برخی از آنها عبارتند از:

تابلو وکیوم

به طور معمول علت جذابیت تابلوهای وکیوم استفاده از حجم بالای حروف برجسته در آنهاست که باعث ایجاد جلوه بصری بسیار جذاب برای محیط های تجاری می شود. با توجه به استفاده از تصاویری نظیر تصویر لباس عروس در تابلو مزون و قابلیت تابلو وکیوم برای استفاده از هر نوع شکل فانتزی و حجیم توسط حرارت و پرس طرح در داخل قالب از پیش ساخته شده استفاده از آنها برای مزون بسیار مطلوب است.

تابلو بنری

این تابلوها از جمله تابلوهای ارزان و در دسترس هستند که استفاده از آنها از دیرباز متداول بوده است. امروزه سایت های مختلف طرح لایه باز تابلوهای بنری را طراحی و به صورت فایل لایه باز به فروش می رسانند. این طرح ها قابل ویرایش هستند. بنابراین، مشتریان می توانند فایل خود را انتخاب و مطابق با سلیقه خود ویرایش کنند و سپس آن را بر روی بنر پارچه ای یا کاغذی چاپ کنند.

تابلو فلزی

با توجه به مقاومت فلز در برابر شرایط مختلف استفاده از آن در صنایع مختلف من جمله صنعت تابلوسازی متداول است. تابلوسازان به طور معمول از فلزات مختلفی نظیر روی، برنج، آهن، استیل، مس و برنز برای اینکار استفاده می کنند. بنابراین، مشتریان درباره انتخاب نوع فلز برای ساخت تابلو فروشگاهی مورد نظر خود حق انتخاب دارند.

تابلو استیل

این تابلوها معمولا در دو نوع ساده و خش دار به فروش می رسند و دارای رنگ های متفاوتی هستند. تابلوهایی هم که با استفاده از آنها ساخته می شوند،  در دو نوع مختلف دارای نورپردازی و بدون نورپردازی طراحی می گردند.

تابلو نئون

این تابلوها در دو نوع متفاوت تابلو نئون پلاستیک و تابلو نئون شیشه ای وجود دارند که هر کدام از آنها ویژگی های مهم تابلو فروشگاه را در خود دارند. در زیر به طور مختصر به معرفی هرکدام از این تابلوها می پردازیم:

تابلو نئون پلاستیک: این تابلوها با استفاده از یک پلاستیک شفاف با عنوان پلکسی ساخته می شوند که این پلاستیک در رویه و لبه حروف تابلوهای موردنظر استفاده می گردد. باید توجه داشت که جنس پلکسی قابلیت انتشار یکنواخت نور برای حروف را دارد. این حروف پلاستیکی کاربرد بسیاری دارند و از قیمت مطلوبی نیز برخوردارند.

تابلو نئون شیشه ای: همانطور که از نام این تابلوها بر می آید، موارد مورد استفاده در آنها شیشه ای است. در واقع، این تابلوها از شیشه های خم شده ای تهیه می شوند که شکل حروف مورد استفاده در تبلیغات را به خود می گیرند. این شیشه های توخالی پس از شکل دهی با ترکیب گاز و جریان الکتریسیته پر می شوند. این امر سبب می شود که نورپردازی آنها به شکل بسیار مطلوبی انجام شود که از فاصله های بسیار دور نیز قابل تشخیص است. بنابراین در جلب توجه مشتریان تاثیر بسیار زیادی دارند.

تابلو یونولیت

تابلوهای موردنظر به وسیله فیبر فشرده ساخته می شوند که برش آنها به وسیله دستگاه های برش لیزری انجام می شود. این تابلوها مقاومت زیادی در برابر شرایط مختلف محیطی ندارند. بنابراین در اکثر اوقات از آنها به عنوان تابلو سالن یا تابلو نمایشگاهی استفاده می شود. البته این تابلوها انتخاب بسیار مناسبی برای تابلو نمایشگاهی مزون نیز هستند.

تابلو پولکی

همانطور که عنوان شد مزون ها به دلیل داشتن فضای شیک و لاکچری نیاز به تابلوهایی با طراحی منحصر به فرد دارند. بنابراین، تابلو پولکی به دلیل درخشندگی خود یک انتخاب منحصر به فرد برای مزون ها به شمار می رود. چرا که پولک های مورد استفاده در این تابلوها شباهت بسیار زیادی به پولک های لباس عروس دارد. این پولک ها دارای اشکال مختلف دایره، لوزی، مربع و… هستند که بر روی تایل های پلاستیکی قرار می گیرند.

جالب اینکه تایل های پلاستیکی مورد استفاده در تابلوهای پولکی دارای فضایی هستند که امکان لغزیدن پولک ها در مکان خود را فراهم می آورند. بدین ترتیب، جلوه بسیار جذابی توسط این تابلوها ایجاد می شود که مورد پسند مشتریان است.

تابلو ترموود

این تابلوها در واقع نوعی تابلو چوبی هستند که به وسیله چوب های ترموود در طرح ها و رنگ های مختلف تهیه می شوند. چنانچه شما از یک تابلو چوبی ترموود برای مزون خود استفاده نمائید، با ایجاد یک محیط کلاسیک می توانید توجه مخاطبان را به مزون خود جلب کنید. امروزه استفاده از تابلو ترموود به عنوان تابلو مغازه پوشاک و تابلو مغازه خیاطی بسیار متداول است.

تابلو فلکسی

با توجه به اینکه تابلو فلکسی از جمله تابلوهای چاپی ارزان قیمت به شمار می رود، استفاده از این تابلو، در میان مزون داران بسیار متداول است. این افراد می توانند طرح های مورد نظر خود را به تابلوسازان پیشنهاد دهند تا آنها این طرح ها را با استفاده از دستگاه چاپ فلکسی بر روی متریال مختلف چاپ کنند. این تابلوها می توانند به عنوان تابلو مغازه کیف و کفش مورد استفاده قرار بگیرند.

تابلو پیکسلی

در این تابلوها امکان اجرای انیمیشن نوری در زیرساز حروف برجسته و خود حروف وجود دارد. بدین ترتیب، این شیوه نورپردازی می تواند توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند که این موضوع به نوبه خود در افزایش فروش بسیار مؤثر است. دقت کنید که انتخاب ابعاد مناسب تابلو مغازه در مورد تابلوهای پیکسلی و سایر تابلوها بسیار مهم است.

تابلو لایت باکس

چنانچه به دنبال یک تابلو تبلیغاتی با قابلیت نور از پشت و تابلو قاب دار با شفافیت شیشه ای هستید، تابلو لایت باکس گزینه مناسبی برای شماست.

استند تبلیغاتی

این تابلوها به دو صورت ایستاده و دیواری قابل سفارش هستند و به عنوان تابلو تزئینی استفاده می شوند.

تابلو فروشگاهی

نتیجه گیری

در این مقاله به طور مفصل درباره انواع تابلو بوتیک، پوشاک و مزون مطالبی ارائه و تفاوت تابلو بوتیک و مزون نیز شرح داده شد. علاوه بر آن، درباره انواع تابلو فروشگاهی مورد استفاده در مزون نیز مطالبی آورده شد. چنانچه درباره هرکدام از انواع تابلوها سوالی دارید، می توانید با کارشناسان ما در مجموعه تابلوسازی نامور تماس بگیرید. این کارشناسان به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز هستند.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: