۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

انواع تابلو تبلیغاتی حروف برجسته مدرن

تابلو حروف برجسته باکیفیت

امروزه، صنعت تابلوسازی به یمن ورود دستگاه‌ هایی برای ساخت حروف برجسته تحول زیادی کرده است. این دستگاه ها امکانی فراهم آورده اند که تابلو تبلیغاتی با نوآوری و خلاقیت همراه گردد و بدین ترتیب بتوان از طریق آنها به تبلیغات کاراکتری پرداخت. جالب اینکه در عصر حاضر درخواست ها برای تابلو حروف برجسته مدرن بسیار افزایش یافته است که در این مقاله به طور مفصل درباره آن صحبت خواهیم کرد.

معرفی تعدادی از تابلوهای تبلیغاتی حروف برجسته مدرن

تابلوسازان تاکنون انواع متفاوتی از تابلوهای تبلیغاتی از قبیل تابلو چلنیوم، تابلو سه بعدی وکیوم و غیره را ساخته و به بازار عرضه کرده اند. با این وجود، این تابلوها با ورود دستگاه‌ ساخت حروف برجسته جلوه بسیار زیبایی به خود گرفته اند و به همین دلیل به نام های متفاوتی شناخته می شوند. برخی از این تابلوها عبارتند از:

تابلو چلنیوم پلکسی دوبل

تابلو چلنیوم پلکسی دوبل با استفاده از جنس پلکسی گلس تهیه می شود و در دور تا دور آن با چلنیوم و یک پلکسی اضافی در رنگ های مختلف پوشش داده می شود. البته، استفاده از رنگ مشکی در حاشیه این تابلوها رواج بیشتری دارد. استادکاران پس از تهیه تابلو آن را بر روی انواع سنگ، چوب، کامپوزیت، pvc و mdf اجرا می کنند. تابلوهای موردنظر با داشتن ویژگی هایی از قبیل مرکز تیره و حاشیه نورانی جلوه بسیار زیبایی دارند.

تابلو حروف برجسته یونولویتی

جالب توجه است که تابلو حروف برجسته یونولیتی در انواع ساده، استیکری، پلکسی و… وجود دارد.

تابلو حروف برجسته مدرن جدید

تابلوهای حروف برجسته پلاستیک سه بعدی وکیوم

تابلوهای حروف برجسته پلاستیک سه بعدی وکیوم، یکی از جدیدترین انواع تابلوها در صنعت تابلوسازی به شمار می روند که ویژگی های متمایزی دارند. برای مثال، برخی از ویژگی های آن ها از قبیل نورپردازی منحصر به فرد، تنوع رنگ، ظاهر فانتزی و غیره باعث شده است که این تابلوها در رقابت نزدیکی با تابلو حروف برجسته چلنیوم قرار بگیرند. با توجه به اینکه تابلوهای موردنظر با دستگاه های تمام اتوماتیک ساخته می شوند، ساخت آنها در کوتاه ترین زمان ممکن میسر است.

تابلو حروف برجسته پلاستیک لبه کنشکاف

به هنگام ساخت حروف این تابلوها پس از انجام عملیات برش، شکافی با عمق نسبتا زیاد در نظر گرفته، توسط تابلوساز به واسطه ابزارهای حروف ساز ایجاد می شود. سپس لبه حروف برش داده شده، در داخل آن تعبیه می گردد. پس از اینکار و با اتمام ساخت تابلو نما، تابلو به گونه ای نمایش داده می شود که گویی حروف برجسته آن اندکی به سمت داخل فیکس شده اند.

تابلو حروف برجسته پلاستیک لبه هندی

تابلوسازان برای ساخت این تابلوها پس از برش حروف از لبه پلکسی گلس در دورتا دور حروف استفاده می کنند و سپس حروف برش داده شده را عینا بر روی لبه قرار می دهند. بدین ترتیب هنگام نصب تابلو لبه اضافی از سطح حروف دیده نمی شود.

تاثیر تابلو حروف برجسته سه بعدی

تابلو حروف برجسته چلنیوم

حروف برجسته این تابلوها از دو قسمت رویه و تیغه تشکیل شده اند که رویه آنها از پلکسی گلاس و تیغه از چلنیوم تهیه می شود. در داخل این حروف لامپ های اس ام دی نیز تعبیه می شوند تا بدین ترتیب نورپردازی تابلو تامین شود.

باید توجه داشت که استفاده از ورق های چلنیوم در این تابلوها از زنگ زدگی آنها در مقابل عوامل مختلف جلوگیری می کند. این ورق ها آلیاژی از آلومینیوم و استیل هستند که هر دو ویژگی در آنها نهادینه شده است. در واقع، ویژگی سبک بودن چلنیوم به علت وجود آلومینیوم در آن و قدرت و زیبایی آن به وجود استیل مربوط می شود.

علاوه بر آن، استفاده از ورق چلنیوم در این تابلوها سبب می شود که از ماندگاری بالایی برخوردار باشند و در گذر زمان تغییر رنگ ندهند. تابلوهای مورد نظر دارای مدل‌های متنوعی نیز هستند که از جمله آنها می توان به تابلو چلنیوم الماسی یا پانچ، تابلو چلنیوم کریستالی، پلکسی دوبل و… اشاره کرد.

تابلو حروف برجسته چلنیوم حاشیه دار

در این تابلوها دور تا دور حروف برجسته با استفاده از لبه چلنیوم، و حاشیه ها با استفاده از ورق پلکسی گلاس مطابق با رنگ های مورد سفارش مشتری طراحی می شوند. توجه داشته باشید که زیرساز این تابلوها می تواند از جنس های مختلف کامپوزیت، پی وی سی، چوب ترموود، سنگ یا شیشه باشد.

متریال تابلو حروف برجسته

تابلو حروف برجسته چلنیوم کریستالی

همانطور که می دانید کریستال شباهت زیادی به شیشه های شکسته و درهم دارد و همانند آنها شفاف و درخشان جلوه می کند. بهتر است بدانید که کریستال از مواد جامدی تهیه می شود که به صورت منظم در کنار یکدیگر قرار گرفته باشند. از جمله کریستال های تهیه شده تا به امروز می توان به بلورهای کوارتز آلومینیوم، سیلیسیم، اکسیژن، سرب و گوگرد اشاره کرد.

علاوه بر آن، گاهی برای تهیه شیشه های کریستالی از اکسید سدیم و اکسید پتاسیم نیز استفاده می کنند. سپس از ماده ای نظیر سرب برای افزایش ضریب شکست نور در شیشه ها و درخشندگی هرچه بیشتر محصولات کریستالی بهره می برند.

تابلو حروف برجسته چلنیوم لترمکس

تابلو حروف برجسته چلنیوم لترمکس را می توان زیرمجموعه ای از حروف برجسته چلنیوم دانست که تنها تفاوت این دو شکاف یک سانتی‌متری ایجاد شده بر لبه حروف تابلو حروف برجسته چلنیوم لترمکس است. بدین ترتیب، نور لامپ های اس ام دی در این تابلوها علاوه بر سطح حروف از شکاف ایجاد شده نیز ساطع می شود که زیبایی کار را بیشتر می کند.

تابلو حروف برجسته چلنیوم دوبل

ساخت این تابلوها به وسیله دو پلکسی گلاس با دو رنگ متفاوت انجام می شود که انتخاب رنگ در آنها کاملا سلیقه‌ ای و متناسب با سلیقه مشتری است. زیرساز تابلوهای موردنظر نیز می تواند از متریال های مختلف پی وی سی، سنگ، چوب ترموود، چوب ام دی اف و یا متریال های دیگری انتخاب شود.

انواع تابلو حروف برجسته

تابلو چلنیوم ستاره ای

از انواع دیگر تابلوهای حروف برجسته روی دیوار می توان تابلو چلنیوم ستاره ای را نام برد که تفاوت آن با تابلو معمولی در نمای درخشان و ستاره ای آن است. لامپ اس ام دی در داخل حروف این تابلو به گونه ای تعبیه می شود که نور با شکست از تابلو و به صورت ستاره ای به چشم مخاطب برسد. این نور ملایم و چشمک زن با ایجاد نمای زیبا در جلب توجه عابران بسیار تاثیرگذار است.

تابلو حروف برجسته چلنیوم نور اندریک

برای تهیه این تابلوها، فضایی بین حروف و زمینه تابلو ایجاد می شود تا لامپ های اس ام دی در آن جاسازی شوند. بدین ترتیب، علاوه بر نورپردازی در لبه و رویه حروف برجسته چلنیوم می توان از یک نور مخفی در زمینه تابلو نیز استفاده کرد.

تابلو حروف استیل

تابلوسازان تاکنون طرح های متفاوتی از این تابلو، از قبیل طرح های خش دار، ساده، براق و مات رونمایی کرده اند. به طور کلی جنس استیل مورد استفاده در این تابلوها به دو صورت 《بگیر》و 《نگیر》تقسیم بندی می شوند که استیل نگیر، دوام و مرغوبیت بالایی دارد. این تابلو به دلیل جذابیت طبیعی و ذاتی و خاصیت ماندگاری بالا کاربرد بسیاری پیدا کرده است.

تابلوی موردنظر را از جنبه های مختلفی می توان مشابه تابلو استیل لبه پانچ دانست. با این وجود، این دو تابلو از نظر نمای ستاره ای و لبه پانچ شده با یکدیگر متفاوتند. علاوه بر آن، تابلوهای استیل لبه پانچ با صفحات استیل ضد زنگ در رنگ های براق و مات تولید می شوند که این صفحات خود دو نوع هستند. یکی از انواع آن استیل بگیر است که آهنربا آن را جذب می کند و نوع دیگر، استیل نگیر است که آهنربا نمی تواند آن را جذب کند. بنابراین نوع نگیر آن ضد زنگ است.

این تابلوها دارای نورپردازی نیز هستند و اصابت نور به آنها باعث ایجاد برقی ملایم و چشمک زن می شود که در جلب توجه مشتری بسیار تاثیرگذار است.

متریال در تابلوسازی یکی از مهمترین مباحث می باشد. بهتر است بدانید که جنس حروف در تابلو حروف استیل از آلیاژ آهن و کربن انتخاب می شود. به همین دلیل این تابلو در برابر گرما و سرما مقاومت خوبی دارد. گذشته از آن، حروف این نوع تابلو به طور معمول بر روی پایه نصب می شوند تا فاصله ای بین زمینه تابلو ایجاد شود. این کار نورپردازی را سهل می کند، چرا که استیل قادر به عبور نور نیست.

انواع تابلو سه بعدی حروف برجسته

تابلو حروف برجسته پلکسی گلس

این تابلو که با استفاده از ورق های شفاف آکریلیک با برند پلکسی گلس تهیه می شود، با عنوان تابلو حروف برجسته پلکسی گلس شناخته می شود.

تابلو حروف برجسته فلزی لبه پانچ دو طبقه

برای طبقه پایین این تابلوها از رینگ آهن و ورق پلکسی گلاس استفاده می کنند. زمینه کار نیز از ورق پی وی است. توجه داشته باشید که در قسمت رو و پشت صفحه میانی در این تابوها لامپ های اس ام دی کار گذاشته می شود تا نورپردازی آن به این طریق تامین گردد. رنگ آمیزی آن نیز توسط رنگ های روغنی، الکترواستاتیک و کوره ای قابل انجام است.

تابلو حروف برجسته وکیوم

تابلوسازان برای تهیه این تابلو مراحل کار مختلفی را طی می کنند و به همین دلیل قیمت آن را اندکی بالاتر از بقیه حساب می کنند. آنها می توانند این تابلوی جذاب و زیبا را با سایر تابلوها از قبیل تابلو حروف برجسته پلاستیکی و چلنیوم ترکیب کنند. باید توجه داشت که تابلو حروف برجسته وکیوم با دو تابلو معرفی شده تفاوت های اساسی دارد‌. یکی از این تفاوت ها، رویه تابلو می باشد که در تابلو وکیومی به صورت شکل دهی شده انتخاب می شود تا تابلو جلوه زیبایی به خود بگیرد.

تابلو حروف برجسته پترن

به طور کلی تابلوهای حروف برجسته پترن به تابلوهایی با رویه پلکسی گلس گفته می شود که دارای طرح های مختلفی از اشکال هندسی هستند. علاوه بر آن، لبه حروف این تابلوها قابل پانچ شدن هستند.

جالب توجه است که نورپردازی تابلوهای موردنظر با لامپ های اس ام دی انجام می شود و زیرساز آنها از ورق های پی وی سی انتخاب می شوند.

تابلوسازی حروف برجسته

تابلو حروف برجسته مخمل

نوعی تابلو است که حروف آن پس از طراحی و ساخت با ابزارها و متریال مختلف، یک لایه از جنس الیاف به واسطه دستگاه مخمل پاش بر روی آنها قرار می گیرد. بدین منظور دستگاه موردنظر با مقداری پودر مخمل و چسب مخصوص پر می شود و سپس مواد ترکیبی با ولتاژ بالا بر روی تابلو اسپری می شود. به طور کلی، حروف مخملی را می توان بر روی تابلوهایی از قبیل تابلو مخمل چلنیوم، تابلو مخمل استیل، تابلو مخمل فلزی و تابلو مخمل وکیوم استفاده کرد.

تابلو حروف برجسته ترکیبی

تابلو حروف برجسته ترکیبی، با ترکیبی از متریال های مختلف از قبیل چلنیوم، پلکسی، فلز، استیل و پلاستیک ساخته می شود.

تابلو حروف برجسته سه بعدی

حروف تابلو حروف برجسته سه بعدی به واسطه دستگاه های حروف ساز تحت پرس و حرارت ساخته می شوند. این تابلوها به نام تابلو حروف برجسته فانتزی نیز شهرت دارند.

بهترین تابلو حروف برجسته

تابلو حروف برجسته یونولیتی

استفاده از نوعی یونولیت فشرده و دانه ریز برای ساخت حروف این تابلو بسیار متداول است. این حروف می توانند با رنگ های آکریلیک و پلاستیک رنگ آمیزی شوند.

تابلو حروف برجسته لاس وگاسی

تابلو حروف برجسته لاس وگاسی از جمله جذاب ترین تابلوها با جلوه بسیار زیبا است که با عنوان تابلو لنزلایت نیز شناخته می شود. به طور معمول این تابلوها به دلیل داشتن نورپردازی ویژه با درخشندگی بالا در پارک‌ها و شهر بازی‌ها مورد استفاده قرار می گیرند.

تابلو حروف برجسته لبه سوئدی

این تابلو از نظر بسیاری از ویژ‌گی ها مشابه تابلو چلنیوم ساده است، اما تفاوت هایی نیز با آن دارد. عمده تفاوت تابلو حروف برجسته لبه سوئدی نیز در این است که جنس تیغه یا لبه در این حروف از ورق چلنیوم و جنس رویه از پلکسی انتخاب می شود که در تابلو چلنیوم این موضوع برعکس است.

تابلو حروف برجسته فلزی

در این تابلوها، تیغه و رویه حروف از جنس فلز انتخاب می شوند و این دو قسمت با دستگاه لیزری به یکدیگر جوش داده می شوند.

تابلو حروف برجسته پیکسلی

همانطور که می دانید این تابلوها از کنار هم قرار دادن پیکسل های قابل برنامه ریزی در مجاورت یکدیگر ایجاد می شوند. در واقع، افکت های نوری ایجاد شده در این تابلوها قابل برنامه ریزی هستند. علاوه بر آن نوع نمایش افکت های نوری، تعداد پیکسل ها و نحوه قرارگیری آنها نیز می توانند برنامه ریزی شده باشند.

تابلو حروف برجسته ارزان

باید توجه داشت که پیکسل های به کار رفته در این تابلوها قادرند ۱۶ میلیون رنگ مختلف تولید کنند. این رنگ ها به شکل های مختلف تابلو پیکسلی دایره ای، تابلو پیکسلی مربعی، تابلو پیکسلی انگشتی، تابلو تیوپ دیجیتال و اس ام دی آر جی بی آی پیاده سازی می شوند. این تابلوها از جمله مدرن ترین و پیشرفته ترین انواع تابلوها به شمار می روند.

تمامی پیکسل های استفاده شده در تابلوهای موردنظر یک آی سی دارند که از آنها برای کنترل و نحوه نمایش حروف استفاده می کنند. شکل اتصال هر پیکسل به پیکسل بعدی نیز به صورت سری یا متوالی است و سر دیگر آن نیز به کنترلر اتصال پیدا می کند. تمامی این پیکسل ها به یک شکل هستند و تفاوت عمده آنها در نوع آی سی کنترلر، سایز و توان آنها خلاصه می شود.

بهتر است بدانید که اجرای حروف برجسته پیکسلی با استفاده از نرم افزار و کنترلر صورت می گیرد و اندازه طول و عرض پیکسل های آن از ۴ تا ۶ سانتی متر متغیر است. علاوه بر آن، فاصله قرارگیری بین پیکسل ها نیز سفارشی و متناسب با سلیقه مشتری انجام می شود.

جالب توجه است که هرچه پیکسل های استفاده شده در این تابلوها بیشتر شود، رزولوشن تصویر بهتر می شود. به عبارت دیگر، حروف برجسته پیکسلی در تابلوهای با ابعاد بزرگتر، جلوه زیباتری دارند.

حروف برجسته به چه حروفی اطلاق می شود؟

در تابلوهای تبلیغاتی اگر حروف نوشته شده بر روی تابلو نسبت به زیرساز قطر و ضخامت بالاتری داشته باشند، عنوان حروف برجسته به خود می گیرند. میزان برجستگی این حروف نیز به اندازه ای است که با چشم قابل تشخیص باشد.

امروزه، از حروف برجسته به عنوان تکنیکی برای تهیه انواع تابلو مغازه، تابلو فروشگاهی و تابلو شرکتی استفاده می کنند. ساخت این حروف نیز وابسته به دستگاه های متعددی از قبیل دستگاه های حروف ساز، دستگاه برش، دستگاه پی وی سی و دستگاه سی ان سی است. البته، قب از روس کار آمدن این دستگاه ها حروف برجسته به صورت دست ساز تهیه می شدند و وجود داشتند. با این وجود، ساخت تابلو حروف برجسته به این روش زمان زیادی می طلبید.

آخرین مدل تابلو سه بعدی

عوامل موثر بر قیمت ساخت حروف برجسته

همانطور که در بالا اشاره شد، طراحی و پیاده سازی حروف برجسته به روش های متفاوتی انجام می شود که در هرکدام از این روش ها متریال و ابزار استفاده شده متفاوت است. علاوه بر آن، تکنیک ها و دستگاه های مورد استفاده برای ساخت نیز با یکدیگر متفاوتند.

باید توجه داشت که قیمت این حروف برجسته تبلیغاتی بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود که در زیر به شرح برخی از این عوامل می پردازیم:

• متراژ تابلو یا همان متر محیط
• نوع زیرساز استفاده شده
• نوع حروف برجسته
• ارتفاع تابلو
• قاب دار بودن یا بدون قاب بودن تابلو
• نحوه نورپردازی
• نوع اس ام دی به کار رفته برای نورپردازی
• نوع ورق های کاربردی برای ساخت تابلو نظیر ورق های کامپوزیت، ورق پلکسی، پی وی سی و…
• استفاده یا عدم استفاده از تایمر
• استفاده از دستگاه خنک کننده
• نوع ترانس
• استفاده از لوگو
• استفاده از تصاویر و انیمیشن

تابلو مدرن

سفارش تابلو تبلیغاتی حروف برجسته مدرن

در صورتی که قصد سفارش هرکدام از انواع تابلوهای حروف برجسته مدرن را دارید، می توانید با شماره های درج شده در وبسایت مجموعه تابلوسازی نامور تماس بگیرید. در این مجموعه کارشناسانی حضور دارند که مشاوره تخصصی را درباره انتخاب طرح و نوع تابلو در اختیار شما قرار می دهند. سپس آنها طرح موردنظر شما را با نرم افزارهای مخصوص طراحی کرده و در صورت تایید شما اقدام به ساخت تابلو می کنند.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: