۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تابلو سردرب

تابلو مغازه چطور میتونه جذابیت بیشتری داشته باشه؟ این سوال مهمی است که تقریباً اکثر کسانی که می خواهند یک تابلو جدید بخرند، با آن روبرو می شوند. در گذشته کلمه ای به نام “تابلو مغازه” تا به این حد مورد توجه نبود. اما امروزه به دلیل رقابت شدیدی که در حوزه جذب مشتری وجود دارد، ساختار این تابلو هم اهمیت پیدا کرده است.

رسیدن به یک جذابیت فوق العاده در تابلو مغازه نیازمند شناخت انواع فاکتورهای مرتبط با طراحی و ساخت تابلو است. همچنین باید دید روانشناسانه و جامعه شناسی خود را نیز گسترش داد. بنابراین برای آنکه یک تابلو موفق داشته باشید گام به گام با ما همراه شوید.

گام اول: آشنایی با تابلوسازی مغازه

تابلوسازی یک صنعت پرکاربرد است که برای بسیاری از مکان ها و مشاغل، تابلو تولید می کند. ساخت تابلو مغازه و تابلو فروشگاه از پرمتقاضی ترین نوع آن می باشد. با یک بررسی کلی و ارزیابی نمونه های ساخته شده می توان به ساختار کلی تابلو سازی در این زمینه پی برد.

در این بررسی ها می توان دریافت که کدام تابلو بیشتر مورد توجه بوده و کدام یک از موارد برای ساخت تابلوی مغازه مناسب نیست. همچنین آشنایی با روش های تابلو سازی نیز کمک می کند تا موردی که  زیبایی بیشتری دارد را انتخاب کرد.

گام دوم: شناخت انواع تابلو مغازه

مورد بعدی که کمک می کند تا تابلوهای مناسبی را خریداری کنید این است که با انواع تابلوها آشنا شوید. اگر به این نکته توجه نکنید ممکن است بعد از خرید تابلو با یک نوع دیگر آشنا شده و از خرید خود پشیمان شوید. به طور کلی چند مورد از برجسته ترین تابلوها عبارت است از: تابلو چلنیوم، تابلو حروف برجسته، تابلو لایت باکس، تابلو کامپوزیت و تابلو ترموود.

بررسی تابلو چلنیوم و حروف برجسته

ساخت تابلو چلنیوم و تابلو حروف برجسته از بیشترین نوع تابلو برای استفاده به عنوان تابلو فروشگاهی و مغازه است. چند دلیل وجود دارد که باعث شده این دو نوع بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

  • مستحکم بودن و دوام بالا
  • انعطاف پذیری در ساخت انواع طراحی های پیچیده
  • سبک بودن و قابلیت نصب بر روی زمینه های مختلف
  • تنوع در رنگ و طرح ورق ها

بررسی تابلوهای لایت باکس

اگر به دنبال این هستید که جذابیت بیشتری را در تابلو مغازه ایجاد کنید، بهتر است تا حتماً با انواع تابلو لایت باکس و کاربرد آنها آشنا شوید. تابلوسازی نامور یکی از متبحرترین تابلوسازی های تهران است که در زمینه تولید و ساخت تابلو لایت باکس بسیار حرفه ای عمل می کند. باید بدانید که لایت باکس در هر شکل و شمایلی که ساخته شود، در داخل آن نور SMD  قرار می دهند. به دلیل کم مصرف بودن این لامپ ها، هزینه انرژی مصرفی آن زیاد نمی شود.

پرکاربرد ترین نوع تابلو لایت باکس شامل: لایت باکس فریم لس، لایت باکس آلومینیومی و لایت باکس ایستاده و دو طرفه است. البته فریم لس و ایستاده به عنوان تابلو تبلیغاتی استفاده می شوند. ساختار لایت باکس ها به گونه ای است که ناخودآگاه جذابیت بصری ایجاد می کنند. نکته مهم این که برای تأثیرگذاری تابلو باید به طراحی آن توجه کرد.

تابلو کامپوزیت و تابلو ترموود

دو تابلو ترموود و کامپوزیت هر دو برای زمینه تابلو استفاده می شوند. برای آنکه بخواهیم یک تابلو جذاب داشته باشیم، می بایست در انتخاب هر کدام از آن ها دقت کنیم. هر دو این موارد اگر در جای درست خود استفاده شوند، می توانند جذابیت زیادی ایجاد نمایند.

البته باید عنوان کرد که تابلو ترموود به دلیل اینکه از چوب ساخته شده و رنگ آن به طور طبیعی رنگ چوب است، به مراتب زیبایی بیشتری دارد.

گام سوم: انتخاب بهترین طراحی برای تابلو مغازه

طراحی تابلو مغازه کار آسانی نیست. در واقع یکی از سخت ترین بخش تابلو سازی همین قسمت است. چرا که هیچ قالب مشخصی برای این کار وجود ندارد و تماماً به سلیقه طراح تابلو و خواسته کارفرما بستگی دارد. برای داشتن یک طرح عالی برای تابلو تبلیغاتی خود، می توانید از تیم مشاوره طراحی تابلو مجموعه تابلوسازی نامور یاری جویید. هزینه طراحی تابلو مغازه ارقام متفاوتی دارد. افرادی که در این حیطه مجرب بوده و نمونه های موفقی ساخته اند، معمولاً دستمزد زیادی بابت طراحی دریافت می کنند.

شاید در نگاه اول مبلغ زیادی باشد و ترجیح دهید که این هزینه را پرداخت نکنید، اما باید گفت که اگر برای یک بار تابلو مغازه شما توسط یک فرد حرفه ای طراحی شود، بعدها شاهد آثار مثبت آن خواهید بود. مهم ترین تأثیر آن این است که باعث ایجاد جذابیت و افزایش مشتری می شود.

تابلوسردرب

فاکتورهای مهم در طراحی

 انتخاب بهترین تابلو مغازه تماماً وابسته به طراحی صحیح و اصولی آن است. در طراحی تابلو فروشگاه و مغازه نکات زیادی وجود دارد که باید حتماً آن ها را رعایت کرد. در غیر این صورت در پایان کار متوجه می شویم که چه ضعف هایی در کار وجود دارد.

طراحی چند فاکتور مهم را باید به طراح خبره سپرد. رنگ تابلو، طراحی فونت، لوگو مهم ترین بخش ها هستند. در واقع آنچه که ما از یک تابلو می بینیم تشکیل شده از این سه مورد است. برای انتخاب هر مورد نیاز است تا متخصص با توجه به نوع کار شما و محیط مغازه تان کارها را انجام دهد.

ترکیب بندی و چینش در تابلو

اگر به دنبال ایجاد جذابیت در تابلو هستید، باید بدانید که هر چقدر هم که تمامی عناصر تابلو را به درستی انتخاب کنید، تا زمانی که چینش مناسبی نداشته باشد، هیچ کدام از این موارد به چشم نمی آیند. در چیدمان تابلو باید بدانیم که کدام عناصر قرار است بیشتر مورد توجه بوده و باید بزرگتر از بقیه ساخته شوند.

در همین راستا باید دانست که کدام بخش برای مردم جذاب تر است. در یک تابلو ممکن است نام مغازه جذابیت داشته باشد و در تابلویی دیگر لوگو بیشتر به چشم بیاید. همچنین در این مورد، انتخاب درست ابعاد عناصر تشکیل دهنده نیز مهم است. توجه کنید که هر بخش از تابلو که از نظر مردم زیباتر است باید بزرگتر طراحی شود.

گام چهارم: بررسی نمونه تابلوهای موفق

این مورد بسیار مهم است. در اصل باید گفت که قبل از هر کاری باید ابتدا نمونه تابلوهایی که ساخته شده و موفق هستند، را بررسی کرد. برای این کار بهتر است به سراغ نمونه های خارجی بروید. چرا که معمولاً تابلوهای ساخته شده در خارج از کشور کیفیت طراحی بهتری دارد.

به علاوه یکی از مواردی که بر انتخاب تابلو تأثیر خوبی دارد، تحقیق و ارزیابی تابلو برندهای معروف در دنیا است. در هر حوزه ای که مشغول به فعالیت هستید، بهتر است برندهای معروف همان شغل را بررسی کنید. به طور مثال اگر مغازه پوشاک دارید، به سراغ مارک های مشهور که در سراسر دنیا شعبه دارند بروید. نگاه کردن به تابلو آنها و الگوبرداری از آن ( نه کپی کردن) کمک بسیار زیادی به جذابیت تابلو می کند.

گام پنجم: توجه به محل قرارگیری فروشگاه و مغازه

از مهم ترین نکاتی که باعث می شود یک تابلو مغازه، جذاب شود، این است که باید فضای اطراف مغاره را بررسی کرده و طراحی، ساخت و انتخاب تابلو را متناسب با این موضوع انجام دهید. به طور مثال، اگر یک تابلو در داخل یک مرکز تجاری باشد، برای نورپردازی آن باید دست به عصا رفتار کرد. چرا که داخل این مکان همواره نور کافی وجود دارد و باید استفاده از نور در تابلو به اندازه باشد.

اما مغازه هایی که در خیابان هستند، باید به گونه ای دیگر با آنها رفتار کرد. از آنجایی که در شب هوا تاریک بوده و لامپ های خیابان هم نور کافی ندارد، بهتر است که نورپردازی آنها زیاد باشند.

گام ششم: قربانی تابلوهای ارزان قیمت نشوید

قیمت تابلو تبلیغاتی و عوامل موثر بر آن همواره از مسائلی است که هم خریداران و هم تابلوسازان را به چالش می کشاند. طبیعی است که تابلو مغازه ارزان، بسیاری از افراد را وسوسه می کند. اما توصیه ما به شما این است که هرگز قربانی قیمت ارزانی که برخی تابلو سازی ها به شما می دهند نشوید.

کیفیت تابلو و طراحی نهایی آن بسیار مهم است. باید بدانید که با خرید تابلو گویی برای مغازه خود یک اعتبار به وجود می آورید. بنابراین نصب تابلو ارزانی که فقط قرار است مدت کوتاهی برای شما کار کند و بعد از آن از بین برود، به هیچ عنوان کاری منطقی نیست. چرا که بعداً مجبور می شوید چندین برابر هزینه کنید تا ایرادات تابلو را رفع نموده یا تابلو جدید انتخاب کنید.

گام هفتم: هرگز بر خلاف میل مخاطب حرکت نکنید

از گام های مهم در جذابیت تابلو این است که باید مخاطبین خود را بشناسید. جنسیت آن ها و سن و سلیقه شان بسیار مهم است. اگر چند روز در مغازه کار کنید، حتماً یک آمار کلی از این موارد به دست می آورید. پس قبل از آنکه تابلو ساخته شود یک لیست از خصوصیات مشتریانتان را به طراح بدهید.

این کار کمک زیادی در طراحی تابلو می کند. چرا که  طراح تابلو سازی متوجه می شود که با چه نوع قشری روبرو است و در انتخاب تمام قسمت های تابلو به نحوی دیگر رفتار می کند. شاید تصور کنید که انجام این کار بیهوده است، اما باید گفت که برترین مغازه های دنیا، همگی توجه زیادی به این موضوع دارند.

آن ها به خوبی مشتری خود را می شناسند و آنچه که نیاز مخاطب است را در تابلو ایجاد می کنند. همچنین از آنجایی که در سراسر جهان شعبه دارند، تابلو آنها در اکثر جوامع با استقبال روبرو می شود.

تابلو مغازه

بررسی عوامل جذابیت تابلو مغازه

در تابوسازی عوامل زیادی وجود دارند که باعث جذابیت تابلو مغازه می شوند. در ادامه تعدادی از این عوامل را بررسی می کنیم:

رنگ

بهتر است بدانید که رنگ ها در عرصه تبلیغات ارتباط مستقیمی با ذهنیت افراد دارند و بنابراین آشنایی با روانشناسی رنگ ها الزامی است. استفاده از رنگ های نادرست با ایجاد حس ناخوشایند در مخاطب باعث تبلیغات منفی می شود. اینجاست که آشنایی با روانشناسی رنگ ها، می تواند با شناسایی ریشه حس های ناخوشایند، آنها را ریشه کن کند. در غیر اینصورت با پس زدن تبلیغ توسط مخاطب، فروش محصول به طور چشمگیری کاهش می یابد.

توجه داشته باشید که استفاده از رنگ های جذاب، زنده و شاداب، زیبایی و جذابیت تابلو تبلیغاتی شما را بسیار افزایش می دهد. تابلوسازان معمولا قبل از اینکار یک طراحی زیبا و منحصر به فرد را با استفاده از نرم افزارهای مختلف ایجاد می کنند. سپس آنها با به کارگیری رنگ های هم خانواده در این طرح توجه مخاطبان را به تابلو جلب می نمایند.

علاوه بر آن در انتخاب رنگ، مورد دیگری نیز بررسی می شود که آن طیف سنی مخاطبان است. بدین منظور با مشخص کردن نوع محصول می توان مخاطبان هدف را شناسایی کرد. به عنوان مثال، یک مغازه بستنی فروشی به دلیل سر و کار داشتن با کودکان و نوجوانان باید تابلویی با رنگ شاد نظیر قرمز داشته باشد.

نوع تابلو

از میان تمامی انواع تابلوهای تبلیغاتی، تابلو چلنیوم مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است. این تابلو به دلیل ساخته شدن با متریال باکیفیت تابلوسازی از قبیل ورق های پلکسی، چوب ترموود، پلاستیک و نظایر آن استحکام بالایی دارد. به همین دلیل، صاحبان کسب و کار ترجیح می دهند که به جای تابلوهای بنری قدیمی از این تابلوها استفاده کنند.

نحوه نورپردازی

امروزه با اضافه کردن خاصیت نورپردازی در تابلوهای تبلیغاتی، ارائه تبلیغات به صورت شبانه روزی انجام می شود. ای بسا تابلوهای قدیمی به علت نداشتن این ویژگی قادر به معرفی محصول در تاریکی شب نبوده اند. جالب توجه است که نورپردازی از عوامل جذابیت هر تابلو مغازه به شمار می رود که به علت اضافه کردن فاکتورهایی از قبیل نور چشمک زن و… جلوه زیبایی نیز به خود گرفته است.

تابلوسازان به طور معمول از لامپ های smd برای نورپردازی استفاده می کنند. این لامپها برای نورپردازی زمینه تابلو و یا برای نورپردازی حروف برجسته کاربرد دارند. باید توجه داشت که تابلوهای چلنیومی که به عنوان تابلو پانچی نیز شناخته می شوند، به دلیل ساخته شدن با ورق های فلزی قابلیت عبور نور را ندارند. بنابراین برای استفاده از قابلیت نورپردازی در آنها، این تابلوها را با دستگاه های مخصوص، پانچ کاری یا سوراخ کاری می کنند.

استفاده از حروف برجسته

یک تابلو مغازه علاوه بر نورپردازی، رنگ و مواردی از این قبیل با زیباسازی حروف نیز می تواند جلوه جذابی به خود بگیرد. بدین منظور تابلوسازان اقدام به استفاده از حروف برجسته کرده اند تا با نمایش سه بعدی متن تابلو توجه مخاطبان را بیشتر جلب کنند. آنها معمولا برای برجستگی بیشتر حروف از خاصیت نورپردازی در تابلو مغازه استفاده می کنند. علاوه بر آن، با انتخاب زمینه مناسب برای تابلو به نمایش بهتر حروف کمک می کنند.

استفاده موثر از تصاویر و تایپوگرافی

نام هایی که رستوران های خاص برای معرفی سبک خاصی از غذا پیشنهاد می‌ دهند، در این دسته قرار دارند. در این مورد استفاده از نمادها و نشانه ها به خوبی می تواند معرف کسب و کار باشد.

علاوه بر آن، استفاده از تایپوگرافی می تواند بیانگر ارتباط اطلاعات روی تابلو باشد. تایپوگرافی در واقع به سبک قلم مورد استفاده بر روی تابلو اطلاق می شود که می تواند اطلاعات زیادی درباره سبک غذاها و نوشیدنی های ارائه شده در اختیار مخاطب قرار دهد.

ارائه اطلاعاتی درباره فضای منحصربه فرد مغازه توسط تابلو

هر چقدر که اطلاعات ارائه شده توسط شما بر روی تابلو مغازه بیشتر باشد، مشتری رغبت بیشتری برای خرید از شما نشان خواهد داد. بدین منظور می توانید به صورت توامان از تایپوگرافی و رنگ های زیبا استفاده کنید. به عنوان مثال، استفاده از رنگ های گرم به همراه فونت های قدیمی جهت نمایش یک فضای سنتی مناسبند. در این مورد رنگ قرمز به عنوان بهترین رنگ برای تابلو مغازه در رستوران ها به شمار می رود.

نوسازی کردن تابلو مغازه

با توجه به اینکه تابلو مغازه شما به عنوان اولین نشانه برای نشان دادن استانداردهای کسب و کار شما عمل می کند، حتما باید طرح مناسبی برای آن انتخاب شود و این طرح در فواصل زمانی معین بروز گردد. بدین منظور حتما سعی کنید برنامه منظمی برای تغییر و ترمیم حروف تابلو و یا لامپ های شکسته آن داشته باشید. چرا که تنها در اینصورت سطح مناسبی از کیفیت و استانداردهای خود را می توانید به مشتری ارائه دهید.

البته، رعایت نکات ریزی از قبیل استفاده از رنگ آمیزی جدید و یا تمیزکاری تابلو می تواند با جلب رضایت مشتریان احتمالی شما تفاوت بزرگی را ایجاد کند. این موضوع بیان کننده این است که شما همه چیز را تحت کنترل خود گرفته اید.

تابلو مغازه جذاب

تابلوهای با جذابیت بالا را از کجا سفارش دهیم؟

همانطور که در این مقاله شرح آن گذشت، برای داشتن یک تابلو جذاب رعایت هفت گام می تواند موثر باشد. به طور معمول، تنها مجموعه های معتبر تمامی نکات را برای جذابیت یک تابلو مغازه باکیفیت در نظر می گیرند. بنابراین، در صورت نیاز به تابلو بهتر است به مجموعه تابلوسازی نامور مراجعه کنید که با ارائه یک طرح نرم افزاری قبل از ساخت تابلو می تواند سلیقه مشتری را در تابلو اعمال کند.

در مجموعه نامور کارشناسانی حضور دارند که همه روزه در حال ارائه مشاوره به مشتریان عزیز در ارتباط با مسائل مختلف انتخاب تابلو مغازه برای سر در یا انتخاب تابلو تبلیغاتی هستند. شما می توانید به منظور دریافت مشاوره از این کارشناسان با شماره های درج شده در وبسایت مجموعه تابلوسازی نامور تماس حاصل کنید. در این مجموعه  جدیدترین تابلو مغازه با استفاده از جدیدترین متریال تابلو مغازه ساخته می شوند که به همین دلیل مخاطبان آن را به عنوان یک نابلوسازی معتبر می شناسند.

سخن آخر

در این مقاله سعی شد تا هفت گام مهم که باعث جذابیت تابلو می شوند را با بیانی ساده توضیح دهیم. در نهایت باید گفت که تابلو وسیله ای نیست که به راحتی بتوان آن را تعویض کرد، به علاوه هزینه زیادی هم دارد. پس در ابتدای کار نکات مهم را رعایت کنید تا در پایان کار از نتیجه ایجاد شده راضی باشید. شما در وب سایت تخصصی تابلوسازی نامور می توانید نمونه کارهای این تابلوسازی با سابقه را ببینید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: