۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

7 ویژگی فوق العاده تابلو چلنیوم با کیفیت

امروزه با پیشرفت تکنولوژی برای انجام تبلیغات گزینه های متفاوتی پیش رو خواهید داشت. یکی از بهترین روش های تبلیغاتی، استفاده از تابلوست. به دلیل وجود متریال های متفاوت، می توان انواع مختلفی از تابلوهای تبلیغاتی را طراحی و پیاده سازی کرد. این امر باعث می شود کسب و کارهای مختلف از نظر طرح و رنگ تابلو، با یکدیگر رقابت داشته باشند. تابلویی که متریال با کیفیت، طراحی مدرن و جالب توجهی داشته باشد، بیشتر می ‌تواند در جذب مشتری تاثیرگذار باشد. در ادامه یکی از بهترین تابلوهای تبلیغاتی یعنی تابلو چلنیوم را معرفی کرده و به ویژگی های مهم آن می پردازیم.

آشنایی با تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم را می توان زیردسته تابلوهای حروف برجسته به حساب آورد، که با طراحی های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل محبوبیت این تابلو به واسطه حروف برجسته است که از جنس آلیاژی به نام چلنیوم می باشد. این آلیاژ ترکیبی از آلومینیوم و آلیاژهای دیگری است که از استحکام و دوام فوق العاده بالایی برخوردار است.

تابلوهای چلنیوم درعین‌حال که مقاومت بالایی در شرایط آب و هوای متفاوت دارند، می توانند از نظر زیبایی هم راضی کننده باشند. علاوه بر این تابلوهای چلنیوم را می‌توان به صورت تلفیقی با دیگر متریال ها مثل چوب ترموود، کامپوزیت و … طراحی و پیاده سازی کرد. تابلوهای ساخته شده به صورت ترکیبی از تابلو های منحصر به فرد محسوب می شوند و به صورت انحصاری نام تجاری و یا یک برند تجاری خاص را معرفی می کنند.

ویژگی‌های مهم تابلوهای چلنیوم با کیفیت بالا

ویژگی‌های مهم تابلوهای چلنیوم با کیفیت بالا

در اینجا 7 ویژگی مهم تابلوهای ساخته شده با چلنیوم را بیان می کنیم تا دلیل محبوب شدن این محصول در کشورمان را بدانیم.

1- مقاومت بالا

اولین و مهمترین ویژگی تابلوهای چلنیوم که آنها را به محبوبیت رسانده است، مقاومت خوبی که در برابر شرایط جوی متفاوت دارند. در بسیاری از مکان ها نیاز است که از مواد مقاومی استفاده شود. همین موضوع باعث افزایش طول عمر و ماندگاری این تابلوها می شود.

به عنوان مثال، رطوبت در شهرهای ساحلی بالاست و بنابراین باید از متریالی استفاده شود که به سرعت در برابر رطوبت دچار زنگ زدگی نشود.

ویژگی های تابلوهای چلنیوم - مقاومت بالا

خوشبختانه چلنیوم می تواند هم در مکان ‌های مرطوب و هم در مکان های گرم و خشک، مقاومت خوبی داشته باشد. به همین دلیل تابلوسازان بدون نگرانی از این تابلوی تبلیغاتی در هر منطقه با هر ویژگی آب و هوایی، استفاده می کنند.

2- قابلیت شستشو

یکی از مشکلاتی که برای تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد، توانایی تمیز کردن آن هاست. یک تابلو چلنیوم باکیفیت باید به راحتی با مواد شوینده عادی، شست و شو داده شود.

البته توصیه می شود که از آب استفاده نکنید. چرا که اکثر تابلوهای تبلیغاتی دارای سیستم نورپردازی هستند و ممکن است با این کار به قسمت های الکترونیکی تابلو، آسیب وارد شود.

3- نورپردازی جذاب

نیمی از جذابیت تابلوهای تبلیغاتی مربوط به نورپردازی خاصی است که برای آن ها، اعمال می ‌شود. برای ایجاد روشنایی و نورپردازی در تابلو چلنیوم از روش‌ های مختلفی استفاده می گردد، که هر کدام ویژگی ‌های مثبت و منفی خاص خود را دارند. با این حال امروزه بیشتر تابلوسازان از لامپ های اس ام دی استفاده می کنند.

ویژگی های تابلوهای چلنیوم - نورپردازی جذاب

علاوه بر این، می ‌توان نورپردازی مخفی هم برای تابلوها استفاده کرد. این موضوع را در نظر داشته باشید که وجود روشنایی برای تابلوهای تبلیغاتی به هنگام شب و یا در مکان هایی که نور کافی وجود ندارد، لازم و ضروری است، چرا که جذب مشتری خواهد داشت. واقعیت این است که امروزه افراد جذب تابلوهای مدرن و امروزی می شوند. به همین دلیل است که تابلوسازان سعی می‌ کنند تابلوهای تبلیغاتی را مطابق با آخرین تکنولوژی های روز، پیاده سازی کنند.

4- ضخامت ورق

برای اینکه متوجه شوید یک تابلوی چلنیوم کیفیت کافی را داراست یا خیر، باید به ضخامت ورق هم توجه کنید. خوشبختانه انعطاف پذیری این متریال بسیار بالاست.

بنابراین می توان عملیات ایجاد قوس و شیار در حروف را به راحتی انجام داد. البته هر چقدر ضخامت زیاد شود، لبه ها ضخیم تر شده و طبیعتا قیمت ساخت تابلو چلنیوم افزایش می یابد.

5- زیرساز مناسب

یکی از اصول مهم برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی، انتخاب زیرساز مناسب است. خوشبختانه گزینه ‌های متفاوتی به این منظور وجود دارد. می توان از زیرسازهای پی وی سی استفاده کرد و یا برای اینکه یک تابلوی کلاسیک داشته باشید، به سراغ چوب ترمووود بروید.

به طور کلی کامپوزیت و پی وی سی جزء متریال های پرکاربرد در ساخت تابلو هستند و معمولا به عنوان زیرساز تابلوهای چلنیوم استفاده می شود.

6- طراحی مناسب و خلاقانه

همانقدر که کیفیت متریال استفاده شده در ساخت تابلوهای چلنیوم اهمیت دارد، طرح و رنگ انتخابی هم مهم است. اگر طراحی و رنگ بندی تابلو به درستی انتخاب نشود؛ نمی ‌تواند از نظر تبلیغات و بازاریابی تاثیر زیادی روی مشتری، داشته باشد. معمولاً طرح و رنگ با توجه به نوع کسب و کار و جامعه هدفی که قرار است تبلیغ مورد نظر را مشاهده کنند، تعیین می گردد.

ویژگی های تابلوهای چلنیوم - طراحی خلاقانه

خوشبختانه در تابلوسازی ها طراحان زبده و باتجربه ای مشغول به کار هستند که می توانند بهترین و مناسب ترین طرح و رنگ را برای تابلو، پیشنهاد دهند. البته اگر بتوانید برای طرح تابلو یک ایده خلاقانه هم استفاده کنید، قادر هستید مشتریان بیشتری را جذب کنید.

7- وجود ضمانت نامه

یک تابلو چلنیوم باکیفیت حتما دارای ضمانت نامه معتبر هم می باشد. وجود ضمانت نامه به این معناست که اگر پس از نصب، تابلو دچار آسیب شود کارشناسان تابلوساز موظف هستند در اسرع وقت مشکل ایجاد شده را برطرف کنند. تنها تابلوسازان معتبر ضمانت نامه و گارانتی به مشتری، ارائه می کنند.

بنابراین اگر قرار است تنها یک بار سفارش ساخت تابلو داشته باشید و یا قصد ندارید به سرعت تابلوی تبلیغاتی خود را تعویض کنید؛ پیشنهاد می کنیم حتما به سراغ تابلوسازانی بروید که ضمانت نامه معتبر هم به مشتریان خود، ارائه می کنند.

انواع دیگر تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم در انواع و مدلهای مختلف ساخته می شود. مثلا در تابلو چلنیوم ساده، ورق پلکسی استفاده می شود، یا تابلو چلنیوم طلایی که نوعی دیگر از این نوع تابلو بوده و بسیار چشم نواز است. در ادامه به انواع دیگری از تابلو چلنیوم خواهیم پرداخت که خاص تر هستند.

تابلو چلنیوم و ویژگیهای مهم

تابلو چلنیوم پولکی

در طراحی تابلو چلنیوم پولکی یک نوع پلاستیک با درخشندگی و براقیت زیادی استفاده می شود، که مانند آینه حرکت و انعکاس نور در آن نمایان است. تابلو چلنیوم پولکی یک نمایشگر منحصر به فرد است. پولکی ها متریالی هستند که می توان از آنها برای زمینه تابلوها استفاده کرد. همچنین می توان از حروف برجسته پلاستیکی، چلنیوم، وکیوم، پلکسی و حروف برجسته فلزی برای ساخت تابلو چلنیوم پولکی استفاده کرد. جنس متریال پولکی از یک نوع پلاستیک نرم است. این تابلو براق، در طرحها و رنگ های متفاوتی تولید می شود. دایره، مثلث، مربع و … از این نوع هستند.

در تابلوهای چلنیوم دیگر، جنس زمینه کار می تواند پی وی سی، شیشه، کامپوزیت و… باشد. اما در تابلو چلنیوم پولکی، زمینه کار از نوعی پلاستیک نرم پولکی است. برای اجرای دقیق و شکیل این تابلوها می توانید از بهترین تابلوسازی که می شناسید کمک بگیرید. تابلو نامور با سالها سابقه درخشان و نمونه کارهای موجود در کلانشهر تهران، آماده همکاری در ساخت و اجرای هرگونه تابلو مغازه و تبلیغاتی است.

تابلو چلنیوم ستاره ای

از انواع دیگر تابلو چلنیوم می توان به تابلو چلنیوم ستاره ای اشاره کرد. این تابلوها در سطوح سایز کوچک به وسیله پانچ قرار می گیرند. وقتی لامپ های اس ام دی تابلو چلنیوم ستاره ای روشن می شوند، تصویری ستاره ای شکل و درخشان به وجود می آید. این طرح امروزه خواهان بسیاری دارد و باعث می شود محل کسب و کار یا شرکت و مغازه شما، بیشتر به چشم مخاطبان بیاید.

تابلو چلنیوم کریستالی

کریستال اصولا جسمی شیشه ای است که درخشندگی بالایی دارد و باعث شکست نور می شود. تابلوهایی که در سر در مغازه ها می بینید و از درخشندگی زیادی برخوردارند به طوریکه توجه افراد بیشتری را به خود جلب می کنند، تابلو چلنیوم کریستالی هستند. در واقع چیزی که باعث این تفاوت شده است، کریستال هایی هستند که بر روی صفحه پلکسی پاشیده شده اند.

تابلو چلنیوم الماسی

یکی از نوآوری های بکر و خلاقیت های ایجاد شده سال های اخیر در صنعت تابلوسازی، تابلو چلنیوم الماسی است. این تابلو بسیار زیبا، چشم نواز و منحصر به فرد می باشد. در تابلو چلنیوم الماسی، حروف برجسته با دستگاه لیزر به اشکال مختلف هندسی مانند دایره، ستاره و… برش داده شده و سپس بر روی پلکسی گلس پانج می گردند.

وقتی نور اس ام دی از قسمت های برش داده شده عبور می کند، باعث شکست نور شده و با ایجاد سایه روشن، نمای زیبایی به تابلو می بخشد. قطر لبه های تابلو چلنیوم الماسی باید بزرگتر باشد تا لامپ های اس ام دی دیده نشوند. البته باید این نکته را در نظر داشت که قطر و پانچ های زده شده با توجه به شرایط محیطی و… مورد بررسی قرار می گیرند.

نصب تابلو چلنیوم روی شیشه

از انواع دیگر تابلو چلنیوم، تابلوی چلنیوم روی شیشه است. در این تابلوها حروف برجسته بر روی زیرکاری از جنس شیشه قرار می گیرد. جنس خود حروف برجسته، پلکسی گلاس است و دور آن با چلنیوم پوشانده شده است. نصب تابلو چلنیوم روی شیشه نیاز به تخصص و تبحر خاصی دارد که هر تابلوسازی قادر به انجام آن نیست. برای این تابلو حتما به بهترین تابلوسازی محله یا شهر خود مراجعه کنید.

تابلو نامور در این زمینه سالها سابقه و بیش از صدها کار نصب شده دارد. در ساخت این تابلو، پس از اینکه طرح مورد نظر توسط طراح، با نرم افزار کامپیوتری به طور دقیق مورد طراحی و بررسی قرار گرفت، آنرا به دستگاه برش لیزری می سپرند. بعد از برش، لبه حروف برجسته ساخته می شوند. در تابلوهای چلنیوم، معمولا از زیرسازی پی وی سی استفاده می شود، اما در اینجا زیرسازی شیشه است.

انواع تابلو چلنیوم

متریال های مختلف در تابلو چلنیوم

درباره انواع تابلو چلنیوم در همین وب سایت بارها صحبت کرده ایم. اکنون می خواهیم به بررسی متریال های مختلف در تابلو چلنیوم و تلفیق آنها بپردازیم. همچنین موارد استفاده و تنوع آنها را بررسی خواهیم کرد.

انواع آلیاژ به کار رفته در تابلو چلنیوم

در بین متریال های مختلف مورد استفاده در تابلو چلنیوم، ابتدا به آلیاژ می پردازیم. به طور کلی آلیاژ به کار رفته در تابلوهای چلنیوم، برنج یا برنز است. در گذشته از آلومینیوم نیز استفاده می شد. به دلیل مقاومت بالای دو فلز برنج و برنز، این دو فلز گزینه مناسبی برای ساخت تابلوهای چلنیوم هستند. چرا که ماندگاری تابلو چلنیوم را افزایش می دهند. ضمن اینکه میزان تغییر رنگ در این دو فلز کم است، و شاهد رنگ پریدگی در تابلو چلنیوم نخواهیم بود. در گذشته، فلز خام برنج و برنز مورد استفاده قرار می گرفته است، که به مرور زمان با تغییر رنگ، از زیبایی تابلو به طور چشمگیری کاسته می شد.

اما اکنون با استفاده از دستگاه لیزر، پوشش خاصی برای برنج و برنز در نظر گرفته می شود، تا در برابر عواملی مثل خوردگی و زنگ زدگی محافظت شود. همچنین، جنس استیل 304 نیز در این تابلوها مورد استفاده قرار می گیرد، که برای براق شدن و درخشندگی ظاهر تابلو کاربرد دارد.

از فلزات دیگر نیز در تابلوهای چلنیوم بسته به سلیقه استفاده می شود، اما این فلزات دیگر نباید به صورت خام استفاده شوند، زیرا باعث رنگ پریدگی در تابلو چلنیوم و زنگ زدگی می گردند. همچنین دو متریال پلاستیک و فلز را نیز با هم استفاده می کنند. بدین صورت که حروف فلزی تابلو چلنیوم، بر روی صفحه پلاستیکی قرار می گیرند تا جلوه  زیباتری به کار دهند.

استفاده از لامپ در تابلوهای چلنیوم

از دیگر متریال های مختلف در تابلو چلنیوم، لامپ است. امروزه تقریبا همه مغازه ها و فروشگاه ها در تابلوهای خود از روشنایی و نور استفاده می کنند. نوع لامپ استفاده شده و زاویه تابش نور از مهمترین موارد روشنایی تابلو چلنیوم است. همچنین از هر نوع لامپی هم نمی توان استفاده کرد.

شرایط نورپردازی تابلو چلنیوم علاوه بر کاربردی بودن، باید ایمن باشد تا در باران، برف و شرایط بد جوی مشکلی برای تابلو پیش نیاید. همچنین در تابلوهای چلنیوم از جنس فولاد و پلکسی گلس معمولا باید لامپ های مناسبی مورد استفاده قرار گیرند.

یکی دیگر از موراد استفاده لامپ در این نوع تابلو، نصب لامپ در پشت حروف برجسته تابلوهای چلنیوم می باشد. لامپ های مخصوص مورد استفاده برای این منظور، معمولا برای نصب در دو محل مورد استفاده قرار می گیرند، یکی در داخل حروف برجسته و دیگری در پشت حروف برجسته. لامپهای اس ام دی در این موارد بسیار کاربرد دارند. در این بین، فواصل بین حروف برجسته و لامپ باید به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرند، چرا که قرار است لایه های نواری به دور ورق پلکسی کشیده شوند.

متریال تابلو چلنیوم سه بعدی

در این مرحله از پرداختن به متریال های مختلف در تابلو چلنیوم، به متریال تابلو چلنیوم سه بعدی می رسیم. اگر از بهترین تابلوسازی شهرتان بپرسید که کدام دسته از تابلوهای چلنیوم امروزه طرفدار دارد، خواهد گفت که تابلو چلنیوم سه بعدی حروف برجسته از انواعی است که این روزها بسیار مورد توجه مشتریان قرار گرفته است.

امروزه از آلومینیوم های جدید در کنار فلکسی گلاس و نئون، جهت برجسته سازی سه بعدی برای تابلوهای چلنیوم استفاده می شود. انعطاف پذیری در تابلوهای چلنیوم بسیار مهم است و یک تابلوساز حرفه ای باید تابلو را به گونه ای بسازد که اگر روزی مشتری خواهان جا به جایی حروف آن بود، این امر امکانپذیر باشد.

 

تابلوسازی حروف برجسته

به طور کلی دو روش ساخت برای تابلو مغازه وجود دارد، یکی روش کلاسیک است که در آن سرعت و دقت کار پایین می باشد و از متریالی همچون پلاستیک و چوب استفاده می شود. دومین مورد ساخت تابلو مغازه یا فروشگاه با استفاده از دستگاه های مکانیزه است. این برش ها توسط دستگاه خمکاری حرارتی صورت می گیرد و برای جنس کامپوزیت سنگ و پلکسی گلاس گزینه خوبی می باشد.

همچنین، دستگا های CNC و لیزر برای برش ورق های فلزی مورد استفاده قرار می گیرند. در کنار همه اینها در نظر داشته باشید که دستگاه دیگری به نام حروف ساز هم وجود دارد. در تابلو نامور، همه مراحل با دقت و ظرافت و حساسیت بالا توسط دستگاه های مکانیزه صورت میگیرد و متخصصان حرفه ای در نصب تابلوی مغازه شما همراه تان هستند تا در پایان، از کار انجام شده لذت ببرید.

سفارش تابلو چلنیوم

سفارش تابلو چلنیوم از تابلو نامور

در این مقاله با هفت ویژگی مهم یک تابلو چلنیوم باکیفیت، آشنا شدید. البته تابلوهای دیگری هم وجود دارند که از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند.

  • تابلو کامپوزیت
  • تابلو استیل
  • تابلو ترمووود
  • تابلو پلکسی گلاس

همگی جزء تابلوهای محبوب و البته باکیفیت در بین مشتریان می باشند.

اگر قصدتان برای سفارش یک تابلوی تبلیغاتی جدی است؛ پیشنهاد می ‌کنیم به سراغ انواع باکیفیت و البته مدرن آن ها بروید. تابلوهای مدرن و زیبا به راحتی می‌ توانند برای شما جذب مشتری به همراه داشته باشند. همواره یکی از توصیه های مهم در هنگام سفارش تابلو چلنیوم این است که حتما به بهترین تابلوسازی چلنیوم مراجعه کنید. پیاده سازی و اجرای تابلو چلنیوم را همه ممکن است انجام دهند، اما این تبحر، تجربه و ظریف کاری منحصر به فرد یک تابلوسازی است که تابلو یک مغازه را از دیگری متمایز می کند.

آنچه که در انتخاب تابلوی تبلیغاتی اهمیت دارد، اولا کیفیت و ثانیاً طراحی آن می باشد. به همین دلیل توصیه می ‌کنیم حتماً به تابلوسازانی رجوع کنید که طراحان باتجربه و خلاقی در مجموعه خود، داشته باشند.

تابلوسازی نامور سابقه چندین ساله در زمینه طراحی و ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی از جمله تابلو چلنیوم دارد. خوشبختانه طراحان و گرافیست های بسیار باتجربه و ماهری در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند و می ‌توانند طرح پیشنهادی شما را به بهترین شکل ممکن، به مرحله اجرا برسانند.

پیشنهاد می شود پیش از سفارش تابلو چلنیوم حتما توصیه های کارشناسان ما را گوش کنید. شما می توانید از هر کجای کشور عزیزمان که هستید، از طریق وب سایت تابلو نامور سفارش خود را ثبت کنید. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلو تبلیغاتی، با کارشناسان تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

چنانچه نیاز به خدمات تعمیر و یا سرویس تابلو چلنیوم داشتید، تابلوسازی نامور در خدمت شماست.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: